Kent iemand dit modem en heeft hij hier ervaring mee. Een vriend vroeg of ik dit modem wilde installeren hem lukte t niet nou mij dus ok niet.
Verwijderd
Ik ken de modem niet, maar ik neem aan dat het vast niet zo moeilijk zal zijn. Als je eerst nou eens even uitlegt wat de situatie is:
-als je de PC opstart, zie je dan wel dat die kaart ertussen staat (dus ''ziet'' de PC uberhaupt wel dat er een kaart instaat, zoniet --> hardware probleem)
-in Windows, als je de kaart installeert, gaat alles goed? Loopt ie klem tijdens het installeren? Staat in je systeem-rijtje een uitroepteken of iets dergelijks bij je modem
-is ie goed geïnstalleerd, maar doet ie het nog steeds niet? Bij welk punt doet ie het verkeerd? Bij het aanmaken van een nieuwe externe-toegang account of belt ie niet goed in?
Leg dus ff iets duidelijker uit wat je probleem is...
-als je de PC opstart, zie je dan wel dat die kaart ertussen staat (dus ''ziet'' de PC uberhaupt wel dat er een kaart instaat, zoniet --> hardware probleem)
-in Windows, als je de kaart installeert, gaat alles goed? Loopt ie klem tijdens het installeren? Staat in je systeem-rijtje een uitroepteken of iets dergelijks bij je modem
-is ie goed geïnstalleerd, maar doet ie het nog steeds niet? Bij welk punt doet ie het verkeerd? Bij het aanmaken van een nieuwe externe-toegang account of belt ie niet goed in?
Leg dus ff iets duidelijker uit wat je probleem is...
Verwijderd
WWW.MISTERDRIVER.COM Hier heb ik me driver gevonden, bleek at de oude drivers niet helemaal meer up-2-date waren. ff nieuwe gedowned een lopen met die plank
edit:
Typo''s
Typo''s
ja sorry had het ff wat beter moetene uitelggen
nou hij draait win95
hij installeer gewoon alles stuurprogrammas enzo alleen als ik dan alles goed heb ingevuld zegt hij dat de lijn bezet is terwijl niemand aan het telefoneren is alle kabels zijn goed dus ja erg vaag allemaal.
heb 2X hd geformateerd en dan windows geinstalleerd maar doet het dan nog niet.
als je meer wil weten zet je het er maar op.
thnx
nou hij draait win95
hij installeer gewoon alles stuurprogrammas enzo alleen als ik dan alles goed heb ingevuld zegt hij dat de lijn bezet is terwijl niemand aan het telefoneren is alle kabels zijn goed dus ja erg vaag allemaal.
thnx
Verwijderd
Okay... doe eens:
rechtermuisknop op "deze computer"/"my computer" en dan "systeem"/"system"
Kijk dan in het lijstje bij "modems" of er geen conflicten zijn (er moet dus staan: dit apparaat werkt correct oid).
Als dat goed is, heb je blijkbaar gewoon een instelling verkeerd. Dat is dan nogal moeilijk, want het kan aan heel veel dingen liggen.
Een bekend probleem kan zijn dat je eerst een 0 of juist geen 0 voor het nummer moet zetten dat je wilt bellen. Ga daar eens mee klooien. Als je bijv. inbelt bij A''dam:
20-12345678
020-12345678
0 20-12345678
0 020-12345678
Of al die mogelijkheden zonder streepje. Verder had ik bij mijn modem (was wel ISDN) een test programma om te kijken of het gewoon goed werkt. Misschien zit dat er ook wel bij, moet je maar eens kijken of je daarmee kan testen of je modem uberhaupt goed werkt.
rechtermuisknop op "deze computer"/"my computer" en dan "systeem"/"system"
Kijk dan in het lijstje bij "modems" of er geen conflicten zijn (er moet dus staan: dit apparaat werkt correct oid).
Als dat goed is, heb je blijkbaar gewoon een instelling verkeerd. Dat is dan nogal moeilijk, want het kan aan heel veel dingen liggen.
Een bekend probleem kan zijn dat je eerst een 0 of juist geen 0 voor het nummer moet zetten dat je wilt bellen. Ga daar eens mee klooien. Als je bijv. inbelt bij A''dam:
20-12345678
020-12345678
0 20-12345678
0 020-12345678
Of al die mogelijkheden zonder streepje. Verder had ik bij mijn modem (was wel ISDN) een test programma om te kijken of het gewoon goed werkt. Misschien zit dat er ook wel bij, moet je maar eens kijken of je daarmee kan testen of je modem uberhaupt goed werkt.
Verwijderd
eventueel 2 komma''s na het hele telefoon nr zetten, dus 0123-456789,,
zorgt voor een belvertraging. Is ook nodig voor me 56K modem.
Mischien compoorten in bios aanzetten ?
zorgt voor een belvertraging. Is ook nodig voor me 56K modem.
Mischien compoorten in bios aanzetten ?
Kijk eerst eens of hij een P166 + heeft.
Deze modem heeft een motorla chip er op zitten die via de processoren (MMX) een Hardware modem Emuleert.
Is dit niet het geval ,dan gaat hij ook niet werken.
-=@@D=-
Deze modem heeft een motorla chip er op zitten die via de processoren (MMX) een Hardware modem Emuleert.
Is dit niet het geval ,dan gaat hij ook niet werken.
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Zet eens "wait for dialtone" uit bij de eigenschappen. Kan ff niet op de nederlandse term komen.Op zaterdag 12 mei 2001 17:41 schreef Abit-Force het volgende:
ja sorry had het ff wat beter moetene uitelggen
nou hij draait win95
thnx
Als dat modem op een verkeerd land staat configged (waar ze een andere dial tone hebben) dan kan je een dergelijke melding krijgen. Vandaar bovenstaand advies. Je kan ook ff checken met bijgeleverde software of het modem wel/niet op NL staat (zit meestal zo''n country selectie proggie bij de software).
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik kan wel aan de w98 se driver komen
...
Verwijderd
Gisteren nog geinstaleerd. Het is een 56k ISA modem, en bij bij was ie gewoon PnP. Geen probs mee gehad.
Drivers kun je op www.driverguide.com vinden.
Drivers kun je op www.driverguide.com vinden.
Echt cool al die behulpzame reacties. Eeuh t modem heeft hij al gebruikt maar na het formateren en windows er opnieuw opzetten deed hij t niet meer het is wel een pentium 166 maar als hij t al gedaan heeft...?
ik ga maandag weer ff verder kijken dus als jullie nog tips hebben idd kan ook aan com poort liggen had ik al nagekeken. dus maar alle tips zijn welkom dank jullie wel
ik ga maandag weer ff verder kijken dus als jullie nog tips hebben idd kan ook aan com poort liggen had ik al nagekeken. dus maar alle tips zijn welkom dank jullie wel
Ga er vanuit dat hij kaduuk is en probeer een andere
-=@@D=-
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Pagina: 1