[BC3] casio of texas???

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb zelf een TI-92, kan errug veel en is nauwkeuriger dan de TI-83 (heb ik ook maar gehoord). Heb een paar keer dat ding van Casio in mijn handen gehad, en vond het maar een onding!! Ik zou voor Texas Instruments gaan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:09

Zym0tiC

^_^

laat ff weten welke jullie beter vinden de casio (type nr. vergeten maar is de directe concurent van de texas ti-83) of de texas ti-83

graag met een goede onderbouwing welke ut beste is voor het school werk welke ut beste om te proggen welke voor te gamen of je eigen ervaring

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Ikzelf heb een TI-83 Plus *D.

Ik ken de Casio''s niet zo goed maar hier in Belgie is TI toch het meest verspreidde merk in de scholen. In de meeste scholen wordt de TI-83 verplicht vanaf 14 jaar.

Ik heb getwijfeld tussen HP en TI, en nooit aan Casio gedacht. HP is beter maar moeilijker dan TI, maar als bijna iedereen een TI heeft...
Compatibiliteit is altijd handig, zeker om spelletjes (duizenden! :)) en programma''s uit te wisselen. Als je iets niet begrijpt kan je dan ook bij iedereen uitleg vragen.

TI zal zeker niet slecht zijn als bijna iedereen hier een TI heeft, tenzij de Belgen dom zijn :+.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik heb een HP48G (iets ouder model),
is idd iets moeilijker om te leren (werkt in RPM) maar bij de HP49G kan je dit al kiezen (die is wel duurder denk ik)
uiteindelijk (als je het ding beetje gewoon bent) vind ik hem juist beter en sneller werken :)
''k geloof wel dat de TI beter zijn dan de Casio, dus als je HP niet overweegt zou ik voor de TI gaan.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb zelf de Casio CFX-9850G, omdat de CFX-9850Gplus niet verkrijgbaar was.
Met de plus heb je solver-> (heel handig) kan je bij 6x=log3+4 intypen, en dan krijg jij het antwoord dus x=...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ik zou zelf echt voor de TI 83 gaan.. Bij ons op school is deze verplicht , maar het werkt echt heel goed.. En misschien nog iets er zijn meer TI 83 spellen te vinden dan van een Casio..

• BC3 Victim
Ik heb zelf zo''n casio, programmeren is niet echt moeilijk... MARIO!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
casio''s hebben een kleuren schermpje
maar ti83 zijn sneller en over te clocken (ja, serieus)

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
TI is veel handiger. Casio is ongelooflijk ingewikkeld en zoals al eerder gezegt, die TI-83 is te tweaken !!
Die TI-83 is uit te voeren met blauwe leds en 3 tot 4 keer zo snel te krijgen met een soldeerbout >:) :P

• _Hades_
  • Laatst online: 15:39
Wij mochten geloof ik nieteens een casio gebruiken!

• _Hades_
  • Laatst online: 15:39
Op zaterdag 12 mei 2001 14:26 schreef silentsnow het volgende:
Met de plus heb je solver-> (heel handig) kan je bij 6x=log3+4 intypen, en dan krijg jij het antwoord dus x=...
Op de TI-83 zit ook een solver :) heel handig ding ja 8-)

• BC3 Victim
Ik heb ook een TI 83. Ook ik had geen andere keus :) (verplicht via school)

De spellen zijn leuk, en makkelijke een link te maken tussen PC --- TI

• BC3 Victim
ti 83 of hoger zijn +/- 1000 games voor de texas instruments :) lekker gamen tijdens de saaie wiskunde en natuurkunde lessen

Verwijderd

Ook TI-83 voor school, maar ik gebruik hem vrijwel nooit( komt misschien omdat ik de pest heb aan wiskunde ).

Verwijderd

Zelf heb ik een HP49G en een TI83.

Ik vind dat de TI83 een goede rekenmachine is, wel wat beperkt in de mogelijkheden, maar werkt goed en redelijk snel. Hij is ook goed te programmeren in de ingebouwde basic, maar vooral in z80 assembly. Voor dat laatste heb je wel een pc kabel nodig. Nadeel is wel de beperkte hoeveelheid geheugen. Dan is een TI83 plus misschien leuker.

Die HP49G is vele malen uitgebreider qua functionaliteit dan de TI83. Ik denk dat je die daarom niet op een centraal schriftelijk van de middelbare school mag gebruiken. Helaas is deze rekenmachine in veel dingen wel veel trager dan de TI83. Voor simpel gebruik is de TI83 dan ook veel handiger. Daar staat dus de veel hogere precisie en het grotere aantal mogelijkheden van de HP49G tegenover.

(nog een nadeel van de hp49g, de batterijen zijn ongeveer 3x zo snel leeg als in een ti83)

Maar de HP49G is ook niet direct vergelijkbaar met de TI83, het is eerder een concurrent voor de TI89 en TI92.

Verder heb ik weleens met zo''n casio gewerkt, met zo''n kleurenschermpje. Maar ik vond dat niet echt geweldig werken. Mijn eigen TI83 werkte een stuk lekkerder. Maar dat kan ook komen omdat ik zelf al een tijd gewend was te werken met die TI83.

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Ik heb de CFX-9850Gplus, nooit problemen met het programma, alleen mijn beeld wordt gaar (pixelrijen vallen uit :(, ik ben niet de enige in mijn klas met dit probleem)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik heb ook de Casio, onze leraar zegt dat''ie voor het grafische werk wat beter als de Texas maar ik vind het maar een onding... :r

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• BC3 Victim
Ti-83 plus is relaxed

alleen wel klote dat sommige spellen die je vaan internet haalt er niet op werken
dus ik heb ook een gewone ti83
weet iemand hoe je dit kan oplossen btw?????
tnx

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Texas Ti-83 ....heb ik zelf ook en bevalt me uitstekend....
ik ken wel een paar lui die zo''n casio ding hebbe.....kleuren zijn verrot en dat ding is vet onhandig... (is mijn mening)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• BC3 Victim
Op zaterdag 12 mei 2001 14:26 schreef silentsnow het volgende:
ja dat doet een to83 opzich ook...

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 14:24 schreef catfish het volgende:
ik heb een HP48G (iets ouder model),
is idd iets moeilijker om te leren (werkt in RPM) maar bij de HP49G kan je dit al kiezen
het is dus niet RPM (rotations per minute), maar RPN (reverse Polish Notation)

(ik had zin om effe moelijk te doen :Y) )

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:39

Roy

Hobbies?

Ik heb de CFX-9850G+, en ik heb vorige week eens met een TI gewerkt, nou is vind de Casio dus véél duidelijker werken (betere menustructuur, TI heeft geen hoofdmenu), en het kleurenscherm is makkelijk om grafieken uit elkaar te houden.
En qua snelheid is de Casio het snelst (ik heb hier ergens een benchmarkje in huis liggen, ik zal ff zoeken). En over het overclocken: okay, volgens mij kun je de casio niet overclocken, maar wie heeft nou zijn TI overgeclocked dan?

Maar het beste kun je gewoon zorgen dat je ze allebei een keer kunt proberen (winkel of vrienden) en dan gewoon diegene nemen die jij het makkelijkste vind

Inderdaad...

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik heb nu een TI83 maar ik vind dat dat ding wel errug weinig geheugen heeft. Passen dan maar stuk of 2 spelletjes op (en van de grote zoals Zelda nog maar 1)
Ik zou dus zeker een Ti83 PLUS nemen aangezien die 6x zoveel geheugen heeft.
Voor de rest denk ik dat een TI handiger is omdat iedereen zo''n ding heeft en da''s dus lekker compatibel :).

• Sibbe
Op zondag 13 mei 2001 11:32 schreef clvy82 het volgende:
Ti-83 plus is relaxed

alleen wel klote dat sommige spellen die je vaan internet haalt er niet op werken
dus ik heb ook een gewone ti83
weet iemand hoe je dit kan oplossen btw?????
tnx
Ion instaleren:D

voor wie het nog niet wist, de TI-83 heeft een gelijkaardige processor als een Game-Boy. Een Game-Boy heeft wel nog een videochip extra zitten.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 14:22 schreef sjaak_afhaak2 het volgende:
heb zelf een TI-92, kan errug veel en is nauwkeuriger dan de TI-83 (heb ik ook maar gehoord). Heb een paar keer dat ding van Casio in mijn handen gehad, en vond het maar een onding!! Ik zou voor Texas Instruments gaan.
Ja het is goed met je TI-92, maar die is helaas niet toegestaan op het CE. (en ik neem aan dat je hem voor school nodig hebt)

Volgens mij maakt het niet bastens veel uit welke van de twee je gebruikt (ik zelf heb een TI83). Ik denk dat de belangrijkst overweging is wat je klasgenoten hebben. Want als je compatible met de rest ben kan je tenminste programma''s uitwisselen. En heel belangrijk multiplayer speletjes spelen. (voor de oude TI83 had ik ooit tetris wat met zijn tweeen kon (deed het overigens op de nieuwe TI83 nietmeer) en zelf heb ik in het basic taaltje van dat ding zeeslagje geprogrammeerd)

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 17:35 schreef Sibbe het volgende:

[..]

Ion instaleren:D

voor wie het nog niet wist, de TI-83 heeft een gelijkaardige processor als een Game-Boy. Een Game-Boy heeft wel nog een videochip extra zitten.
ion:?
help
haha

• Sibbe
ion:?
help
haha
Ongelooflijk, zijn er nog mensen die ion niet kennen? Zal waarschijnlijk een grapje zijn, maar allé, hier komt ie (aan al wie het nog niet wist, aan diegene de search niet wil gebruiken, en aan wie later de search gebruikt en dan hier de info vinden).

In ene keer mijn geloofwaardigheid proberen op te krikken want bij "internet&telefonie" zitten ze te zeggen dat ik allemaal zever vertel |:(, maar goed...

Ion is een shell (zit ook op een pc, deel van os dacht ik) voor de rekenmachines. Ion is nodig om het grootste gedeelte van de games ;) te kunnen spelen.

Voor wie een linkkabel heeft :) voor aan de pc, Ion is te downloaden op: www.ticalc.org/pub/83/asm/shells

Als je geen kabel hebt, zoeken naar iemand met kabel, maar die zal dan normaal gezien ook spelletjes spelen op zijn rekenmachine. En wie een beetje gamet heeft ion staan.

Bijna alle spelletjes zijn te downloaden van:
www.ticalc.org/pub/83/basic/games
Momenteel staan er 942 games op, dan spreken we nog niet van andere programma''s (muziek maken, chemische tabellen, en natuurlijk ook wiskundige zaken...)

Verwijderd

Laat je niet verleiden door het ''kleuren beeldschermpje'' van Casio.
De kleuren zijn in het donker echt bagger.
Voor de rest, het schermpje is brak, zijn diverse mensen met uitvallende pixels (oa ik), en ik vind hem niet echt snel met het oplossen van formules/tekenen van grafieken.

Maar (en dat is ook het enige grootste voordeel), hij is errug gebruiksvriendelijk, mede door zijn menu-sturing
Pagina: 1