De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
graag met een goede onderbouwing welke ut beste is voor het school werk welke ut beste om te proggen welke voor te gamen of je eigen ervaring
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Ik ken de Casio''s niet zo goed maar hier in Belgie is TI toch het meest verspreidde merk in de scholen. In de meeste scholen wordt de TI-83 verplicht vanaf 14 jaar.
Ik heb getwijfeld tussen HP en TI, en nooit aan Casio gedacht. HP is beter maar moeilijker dan TI, maar als bijna iedereen een TI heeft...
Compatibiliteit is altijd handig, zeker om spelletjes (duizenden!
TI zal zeker niet slecht zijn als bijna iedereen hier een TI heeft, tenzij de Belgen dom zijn
is idd iets moeilijker om te leren (werkt in RPM) maar bij de HP49G kan je dit al kiezen (die is wel duurder denk ik)
uiteindelijk (als je het ding beetje gewoon bent) vind ik hem juist beter en sneller werken
''k geloof wel dat de TI beter zijn dan de Casio, dus als je HP niet overweegt zou ik voor de TI gaan.
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maar ti83 zijn sneller en over te clocken (ja, serieus)
Die TI-83 is uit te voeren met blauwe leds en 3 tot 4 keer zo snel te krijgen met een soldeerbout
Op de TI-83 zit ook een solverOp zaterdag 12 mei 2001 14:26 schreef silentsnow het volgende:
Ik heb zelf de Casio CFX-9850G, omdat de CFX-9850Gplus niet verkrijgbaar was.
Met de plus heb je solver-> (heel handig) kan je bij 6x=log3+4 intypen, en dan krijg jij het antwoord dus x=...
De spellen zijn leuk, en makkelijke een link te maken tussen PC --- TI
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind dat de TI83 een goede rekenmachine is, wel wat beperkt in de mogelijkheden, maar werkt goed en redelijk snel. Hij is ook goed te programmeren in de ingebouwde basic, maar vooral in z80 assembly. Voor dat laatste heb je wel een pc kabel nodig. Nadeel is wel de beperkte hoeveelheid geheugen. Dan is een TI83 plus misschien leuker.
Die HP49G is vele malen uitgebreider qua functionaliteit dan de TI83. Ik denk dat je die daarom niet op een centraal schriftelijk van de middelbare school mag gebruiken. Helaas is deze rekenmachine in veel dingen wel veel trager dan de TI83. Voor simpel gebruik is de TI83 dan ook veel handiger. Daar staat dus de veel hogere precisie en het grotere aantal mogelijkheden van de HP49G tegenover.
(nog een nadeel van de hp49g, de batterijen zijn ongeveer 3x zo snel leeg als in een ti83)
Maar de HP49G is ook niet direct vergelijkbaar met de TI83, het is eerder een concurrent voor de TI89 en TI92.
Verder heb ik weleens met zo''n casio gewerkt, met zo''n kleurenschermpje. Maar ik vond dat niet echt geweldig werken. Mijn eigen TI83 werkte een stuk lekkerder. Maar dat kan ook komen omdat ik zelf al een tijd gewend was te werken met die TI83.
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
alleen wel klote dat sommige spellen die je vaan internet haalt er niet op werken
dus ik heb ook een gewone ti83
weet iemand hoe je dit kan oplossen btw?????
tnx
ik ken wel een paar lui die zo''n casio ding hebbe.....kleuren zijn verrot en dat ding is vet onhandig... (is mijn mening)
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!
ja dat doet een to83 opzich ook...Op zaterdag 12 mei 2001 14:26 schreef silentsnow het volgende:
Ik heb zelf de Casio CFX-9850G, omdat de CFX-9850Gplus niet verkrijgbaar was.
Met de plus heb je solver-> (heel handig) kan je bij 6x=log3+4 intypen, en dan krijg jij het antwoord dus x=...
Verwijderd
het is dus niet RPM (rotations per minute), maar RPN (reverse Polish Notation)Op zaterdag 12 mei 2001 14:24 schreef catfish het volgende:
ik heb een HP48G (iets ouder model),
is idd iets moeilijker om te leren (werkt in RPM) maar bij de HP49G kan je dit al kiezen
(ik had zin om effe moelijk te doen
En qua snelheid is de Casio het snelst (ik heb hier ergens een benchmarkje in huis liggen, ik zal ff zoeken). En over het overclocken: okay, volgens mij kun je de casio niet overclocken, maar wie heeft nou zijn TI overgeclocked dan?
Maar het beste kun je gewoon zorgen dat je ze allebei een keer kunt proberen (winkel of vrienden) en dan gewoon diegene nemen die jij het makkelijkste vind
Inderdaad...
Ik zou dus zeker een Ti83 PLUS nemen aangezien die 6x zoveel geheugen heeft.
Voor de rest denk ik dat een TI handiger is omdat iedereen zo''n ding heeft en da''s dus lekker compatibel
Ion instaleren:DOp zondag 13 mei 2001 11:32 schreef clvy82 het volgende:
Ti-83 plus is relaxed
alleen wel klote dat sommige spellen die je vaan internet haalt er niet op werken
dus ik heb ook een gewone ti83
weet iemand hoe je dit kan oplossen btw?????
tnx
voor wie het nog niet wist, de TI-83 heeft een gelijkaardige processor als een Game-Boy. Een Game-Boy heeft wel nog een videochip extra zitten.
Verwijderd
Ja het is goed met je TI-92, maar die is helaas niet toegestaan op het CE. (en ik neem aan dat je hem voor school nodig hebt)Op zaterdag 12 mei 2001 14:22 schreef sjaak_afhaak2 het volgende:
heb zelf een TI-92, kan errug veel en is nauwkeuriger dan de TI-83 (heb ik ook maar gehoord). Heb een paar keer dat ding van Casio in mijn handen gehad, en vond het maar een onding!! Ik zou voor Texas Instruments gaan.
Volgens mij maakt het niet bastens veel uit welke van de twee je gebruikt (ik zelf heb een TI83). Ik denk dat de belangrijkst overweging is wat je klasgenoten hebben. Want als je compatible met de rest ben kan je tenminste programma''s uitwisselen. En heel belangrijk multiplayer speletjes spelen. (voor de oude TI83 had ik ooit tetris wat met zijn tweeen kon (deed het overigens op de nieuwe TI83 nietmeer) en zelf heb ik in het basic taaltje van dat ding zeeslagje geprogrammeerd)
ion:?Op zondag 13 mei 2001 17:35 schreef Sibbe het volgende:
[..]
Ion instaleren:D
voor wie het nog niet wist, de TI-83 heeft een gelijkaardige processor als een Game-Boy. Een Game-Boy heeft wel nog een videochip extra zitten.
help
haha
Ongelooflijk, zijn er nog mensen die ion niet kennen? Zal waarschijnlijk een grapje zijn, maar allé, hier komt ie (aan al wie het nog niet wist, aan diegene de search niet wil gebruiken, en aan wie later de search gebruikt en dan hier de info vinden).ion:?
help
haha
In ene keer mijn geloofwaardigheid proberen op te krikken want bij "internet&telefonie" zitten ze te zeggen dat ik allemaal zever vertel
Ion is een shell (zit ook op een pc, deel van os dacht ik) voor de rekenmachines. Ion is nodig om het grootste gedeelte van de games
Voor wie een linkkabel heeft
Als je geen kabel hebt, zoeken naar iemand met kabel, maar die zal dan normaal gezien ook spelletjes spelen op zijn rekenmachine. En wie een beetje gamet heeft ion staan.
Bijna alle spelletjes zijn te downloaden van:
www.ticalc.org/pub/83/basic/games
Momenteel staan er 942 games op, dan spreken we nog niet van andere programma''s (muziek maken, chemische tabellen, en natuurlijk ook wiskundige zaken...)
Verwijderd
De kleuren zijn in het donker echt bagger.
Voor de rest, het schermpje is brak, zijn diverse mensen met uitvallende pixels (oa ik), en ik vind hem niet echt snel met het oplossen van formules/tekenen van grafieken.
Maar (en dat is ook het enige grootste voordeel), hij is errug gebruiksvriendelijk, mede door zijn menu-sturing