[BC3] Registered

Pagina: 1
Acties:

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Topicstarter
Beste tweakers ,

Kan iemand van jullie mij vertellen wat het verschil (graag gedetailleerd) tussen Registered en non-Registered geheugen is? |:(
Ik heb namelijk geeeeen idee. :?

Mazzels

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Eric Oud Ammerveld

Eric Oud Ammerveld

Topicstarter
Heb ik hier nou met een stelletje broekies te maken of zitten de echte tweakers buiten in het zonnetje??? 8-)

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Peetke
  • Laatst online: 28-06 23:27
heb ik ook altijd willen weten... Ik weet wat ECC inhoud, maar Registered is weer een stuk duurder... moet dus toch wel een echte functie zijn...

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
registred is bijvoorbeeld compaq geheugen (d8 ik) dat is geregistreerd via een code.
correct me if i''m wrong maar volgens mij heeft dat te maken met RMA of zo dat ze zo de partij via de code eruit vissen om te zien of daar ook fouten in zitten.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Heeft niks met code te maken. Registered wil zeggen dat de SDRAM module een extra component bevat tussen de SDRAM chips en de interface naar het moederbord (de 168 pinnetjes dus). Bij normaal ''unbuffered'' SDRAM staan de chips op de module in direct contact met de pinnen en dus de moederbord-chipset. Waarom dat bij de registered modules niet zo is, is om de load te verminderen op het moederbord/systeembus en om het mogelijk te maken grotere (lees veel MB''s) en meer SDRAM modules te gebruiken. De memory-controller in de chipset kan maar een bepaalde hoeveelheid SDRAM chips aansturen, maar registered modules nemen een bepaalde taak over v.d. chipset zodat er grotere hoeveelheden MB''s op het bord kunnen worden geplaatst. Wat betreft de snelheid, in theorie zou het allemaal sneller moeten werken omdat de systeembus efficienter wordt gebruikt (minder load) maar ik geloof dat er een extra cycle gemoeid is met dit geheugen (want de data moet door het extra component) zodat het juist langzamer is. Het is in ieder geval wel wat stabieler en daarom eigenlijk alleen in servers toegepast.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Eric Oud Ammerveld

Eric Oud Ammerveld

Topicstarter
Thanx!

Aan jou heb ik tenminste iets.

Greetz,

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Pagina: 1