Toon posts:

[BC3] Diskkette drive is kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allemaal,

Ik heb een klein problempje met mijn pc. Sinds gisteren avond geeft hij de fout melding dat er een diskette in de diskette drive zit en dat ik die eruit moet halen, maar deze zit er dus niet in. Een vriendje van me suggereerde dat ik de diskette drive moet vervangen en dat alles is opgelost. Is dit zo? Of moet ik er nog wat anders aan doen?

THX

Verwijderd

Kijk eens even met een zaklampje of er geen kaart in zit (credit-card) ofzow. Dit was echt waar een keer bij mijn oom gebeurd |:(

edit:
typo

Verwijderd

Heb je toevallig het bestand io.sys weggegooid van je hardeschijf? Dan krijg je namelijk ook zo''n foutmelding.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Controlleer ook eens of je kabels goed vast zitten...

Verwijderd

Nieuwe kopen :)

+/- ? 25,-

Verwijderd

het kreng er gewoon uit laten...

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb een keer meegemaakt dat iemand een cd in een 5.25inch (Echte floppy :) ) bay had gestoken.

Dat was echt koel.

Verwijderd

hehe, ik ken iemand die een 3,5" floppy in de cd-rom speler kreeg en die cd-rom speler ook nog dicht kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat er nou fout is denk ik. Ik heb de harde schijf van de compu die de diskette drive alleen zag, naar een andere compu verplaatst en nu doet de diskette drive het daar dus ook niet. Dus harde schijf is kapot :( Maar ja ik weet het tenminste. Maar nu is mijn volgende vraag: Kan ik een ata/udma 100 aansluiten op een moederbord dat volgens mij alleen maar ata 33 aankan. Of moet ik hier een nieuwe threat voor openen :?

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Ehm een UDMA/5 (Ultra ATA-100) schijf kan ook op UDMA-66 of UDMA-33 of Enheanced IDE of PIO/4 werken jah.
Is downwards compatible

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ehhhm, misschien een domme opmerking...

maar je hebt toch wel de harddisk op de ATA/IDE aangesloten en niet op de floppyconnector?

en een virusje wil ook nog wel eens voor problems zorgen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 12 mei 2001 17:16 schreef Fl3xx het volgende:
hehe, ik ken iemand die een 3,5" floppy in de cd-rom speler kreeg en die cd-rom speler ook nog dicht kreeg.
/offtopic/
Ik ook *D, m''n zusje van drie heeft mij dat een geflikt, heb em er wel uitgekregen *D
/offtopic/

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op zaterdag 12 mei 2001 17:16 schreef Fl3xx het volgende:
Dit doen wij dagelijks op school. Toch wel grappig dat ie soms ook weer open wil >:)

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 17:24 schreef EquiNox het volgende:

[..]

Dit doen wij dagelijks op school. Toch wel grappig dat ie soms ook weer open wil >:)
Vreemd dat 3 van de 4 diskdrives het nu niet meer doen daaro. :)
Pagina: 1