Toon posts:

[BC3] TNT2 + 128 MB in een Compaq geplant =>gezeik!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb je windows al op nieuw ingestalleert
zo niet NU doen dan

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Ik heb samen met een vriend zijn Compaq een beetje uitgebreid. 128 MB erbij geprikt en een TNT2 kaart erin geplant.

Maar nu heeft die Compaq dus last van kuren. Ik weet nog niet wat het probleem precies is.

De TNT2 hebben we op advies van Norrod gekocht. Het geheugen is gewoon standaard 128 MB PC-133.

De problemen zijn als volgt: Vastlopers te over zonder een aanwijsbare reden. Nu ga ik hem zondag een proberen te helpen hiermee.

Maar nu heb ik niet echt ervaring hiermee, ok, met PC''s in elkar schroeven wel, maar met het opzoeken van mogelijke configuratie probblemen heb ik weinig ervaring.

Dus heeft een van jullie mischien een aantal dingen waarvan je zelf zegt, check of dat goed is. Of let daar en daar op.

Dan weet ik namelijk waar ik zo ongeveer kan beginnen.

Ikzelf zat te denken aan het volgende: De videokaar eruit roppen en dan is kijken hoe het systeem draait. Geen verbetering, geheugen eruit. En dan nog is kijken. Maar wat zijn jullie suggesties?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
geheugen lijmt waarschijnlijk niet met die compaq :( jammer maar waar kijken voor een ander reepje

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Yup Compaq PC''s hebben de neiging om enkel met Compaq geheugen te werken , en die zeikerds zeiden tegen m''n nonkel dat 64 MB PC100 bij hun 12.000 BEF kost !!!!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
in de aanbieding:
2x pc100 cas3 16mb dimm merk compaq....

if broken it is, fix it you should

• The - DDD
Dat geheugen vrat ie zonder problemen.

Bij het opstarten een error, want er zat meer geheugen in.

Hmm, eerst maar is kijken wat een cleane install opleverd.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb pas ook 128 mb er bij gekocht, kreeg ook rare fouten in windows, sommige dingen wilden niet eens meer opstarten enz.
omgeruild voor een ander merk, en het werkte weer prima

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
het kan wel zijn dattie het geheugen gewoon ziet maar dat betekent niet dat hij geen timingsproblemen kan krijgen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Draai anders eens een progje als Sandra en laat die het geheugen een paar keer testen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• The - DDD
Grmbl... Tegelijkertijd een reepje van dezelfde serie gekocht en op mijn A7V geplugd, geen probleem.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik krijg ook geheugen 128 Mb PC133 van Apacer niet aan de gang in een Compraq 5190..

• The - DDD
Met alleen het oorspronkelijke geheugen draait het systeem stabiel. Ook met alleen het reepje 128mb draait ie slecht.

Dus het lijkt echt te liggen aan dat reepje 128 MB.

Denk dat ik hem maar is in mijn systeem thuis bijplant om te kijken of dat gevolgen heeft voor de stabiliteit.

Lijkt me niet, denk dat het vooral aan die compaq prut ligt.

Ideeën hierover?

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
voor compaq geheugen:

neem maar het merk hyundai, dat werkt altijd, ook zelfs met die kolere ibm 300gls :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 11 mei 2001 22:14 schreef The - DDD het volgende:
Ik heb samen met een vriend zijn Compaq een beetje uitgebreid. 128 MB erbij geprikt en een TNT2 kaart erin geplant.

Maar nu heeft die Compaq dus last van kuren. Ik weet nog niet wat het probleem precies is.

De TNT2 hebben we op advies van Norrod gekocht. Het geheugen is gewoon standaard 128 MB PC-133.

De problemen zijn als volgt: Vastlopers te over zonder een aanwijsbare reden. Nu ga ik hem zondag een proberen te helpen hiermee.

Maar nu heb ik niet echt ervaring hiermee, ok, met PC''s in elkar schroeven wel, maar met het opzoeken van mogelijke configuratie probblemen heb ik weinig ervaring.

Dus heeft een van jullie mischien een aantal dingen waarvan je zelf zegt, check of dat goed is. Of let daar en daar op.

Dan weet ik namelijk waar ik zo ongeveer kan beginnen.

Ikzelf zat te denken aan het volgende: De videokaar eruit roppen en dan is kijken hoe het systeem draait. Geen verbetering, geheugen eruit. En dan nog is kijken. Maar wat zijn jullie suggesties?
Ik heb zelf ook een compaq gehad, perfect dingetje...
Totdat ik een half jaartje later wat vettere spellen wilde spelen, dus een videokaart 3d etc. opgehaald en erin gestoken. ik dacht dat gaat allemaal fijn totdat ik dat ding weer aanzette.. Crash-knars-rammel hele comp was fuk''t -> monitor met kuren harde schijf gecrashd, noem ''t maar ;(
Zwaar sukkend dus.
Dus voor iedereen die een Compaq heeft: Probeer het zelfs niet!
Die computers zijn er niet voor om aan te sleutelen, zoals een gewone huis-tuin-keuken pc. Blijf er alsjebieft af!
Bespaar jezelf de elende ...ik kan het weten.|:(|:(|:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

compaqs zijn hele fijne machines (de professionele deskpro''s en armada''s tenminste) maar voor thuisgebruik niet aan te raden.
uitbreiden van zo''n apparaat kun je eigenlijk alleen maar met compaq-onderdelen doen en die zijn meestal stukken duurder dan de spullen die je in de modale pc-shop vindt.
in een compaq zou je trouwens wel zonder problemen kingston ram moeten kunnen stoppen. das tenminste wat compaq zelf aanraadt als ze zelf niet kunnen leveren.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

For all you Compaq fans out there!

Ik heb mijn Cas 3-2-2 plakkie van 128 Mb eens gewisseld met een reep 64 en 32 Mb uit de tijden van de P5a''s PC100 Cas 2-2-2 en het werkt......

Eindelijk van dat eindeloze zieke geratel van die vooroorlogse 5.25" HD van die 5190. Nu zatte 160 Mb''s, misschien is dus Cas 2-2-2 geheugen het antwoord.

• Booooe
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

start de boel uberhaupt op als je alleen dat nieuwe reepje erin hangt?

Verwijderd

<zeiken-op-compaq-modus>Ik :r van die compaq-dingen! Flink tijdje terug heb ik geprobeerd een voodoo1 in zo''n rukding (sorry, compaq-lovers:P) te stoppen. Toen moest je nog kloten met zo''n kabeltje buitenlangs (eentje achterkant voodookaart enz.). Nu werd daar een vrij kort kabeltje bijgeleverd. Nu is dat bij een ''normale'' computer geen probleem, maar bij die compaq dus wel! Ik moest er een x-tra lang kabeltje voor kopen!

Verder zitten er allerlei stukken metaal (klinkt vaag, ik weet het) in die kast, wat uitbreiden tot een grote uitdaging maakt. En alles zit vast met speciale compaq-schroefjes waar je kennerlijk een speciale compaq-schroevendraaier bij moet kopen :(:( $%%^-dingen!</zeiken-op-compaq-modus>

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb hier ook een compraq (Pressarium :D) en ik heb er ook 128MB bij geprikt, de Voodoo III vervangen door Riva TNT2 32MB, andere HDD, Andere netwerkkaart, Hightpoint controller, Andere CDROM speler, andere muis, CDRW erbij

Na wat problemen met BIOS (van Highpoint en compaq) en videokaart (Driver probleem onder Win2k) werkt het nu als een trein.. :)

En me }:O staat lekker te grazen onder Win2k.

Overigens, het geheugen wat ik kocht was Samsung PC133 128MB :). No problems at all met dat :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hij pakt het oude geheugen EN het nieuw geinstalleerde geheugen.. Die 128 Mb heb ik in een andere PC van mij erbij geprikt.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:21

ChUcKiE

Dus........

Ik heb nog wel twee 256 Dimmetjes voor je liggen..komen uit een Compaq professional Workstation, zie tweakers V&A!

Of mail maar naar chuckie@chello.nl

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1