[BC3] Compaq Deskpro XL 486 nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik heb hier een oude Compaq Deskpro XL 486 workstation liggen. +- 6 maanden geleden sloot ik het voor het laatst aan en deed hij het redelijk.
Vanmiddag wilde ik''m weer uitproberen om er een server voor ons thuisnetwerk van te maken, maar nog voordat ik iets opengemaakt had wilde ik het even uittesten: niets.

Bijna niets, althans- de in de keyboard ingebouwde speaker ''tikt'' 1x/seconde. In de kast is te zien dat tegelijkertijd de fan ook ''tikt'', niet draait, maar 1x /s beweegt, en het moboledje flitst ook.

Op een normale PC zou ik zeggen dat mobo en/of PSU dood is, maar gezien hoe afwijkend Compaqs kunnen zijn leg ik het hier maar voor, want wie weet kent iemand dit.

Oh, er zit 1 uitbreidingskaart in (een videokaart met een Matrox Athena R1 chip- de oorspronkelijke meen ik)- en ik heb het met een S3 Virge geprobeerd; doet het ook niet. Verder is er niets wat eruit gehaald kan worden.

Specs (al denk ik dat iemand die hier meer over weet dan ik ze niet nodig zal hebben):

i486DX2-66 CPU
Compaq EISA/PCI mobo m. onboard Fast-SCSI, LAN
24MB FP RAM
Die VGA kaart (1MB PCI)
IBM DPES-30540 SCSI HDD

In deze config heeft het dus een tijdje gewerkt- maar na een half jaar op de vloer niet meer. Cannibaliseren en weggooien, of is er iets aan te doen?

Oslik blyat! Oslik!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
pleur dat ding toch bij het grof vuil (moet je sowieso doen met een compaq, hoewel ik er een heb die werkt (wow amazing).

koop voor 500 piek een oude pentium bak ofzo

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

werkt net zo als gewone pc.

denk dus ook mobo of voeding.

maar als je hem weg gooit dan kom ik hem wel effe ophalen in Nijmegen

edit typo''s

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 23:57 schreef elmo22 het volgende:
denk dus ook mobo of voeding.

maar als je hem weg gooit dan kom ik hem wel effe ophalen in Nijmegen
Haha, was ik al bang voor (ik zou normaal even een andere voeding proberen, maar deze is niet een std AT, dus heb ik geen om het mee te proberen). Hij is niet van mij zelf maar van een huisgenote- zou het eerst met haar moeten checken, maar sowieso worden HDD, FDD, CRDOM, VGA, FP-SIMMs en misschien nog een fan eruit gehaald. Als je denkt dat je wat aan de kast+vermoedelijk dode PSU en/of mobo, keyboard en CPU hebt, mag je het zeker komen halen.

Oslik blyat! Oslik!