[BC3] Monitor springt niet aan

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probeer je bios is te resetten, misschien dat dat helpt :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Mobo werkt=nieuw
Videokaart=nieuw
Ram werkt
Processor werkt vast ook wel=nieuw
Heatsink en prut erop..

Nou ik wil hem testen, nieuwe voeding 300W de mobo brand (ledje) fan begint te draaien..enuh dat is het ik hoor geen piepjes ofso..me beeldscherm gaat dus niet aan.

Alle geheugenbankjes al geprobeerd, en voor de rest nog niks het zou moeten werken, alls zit al in de kast.

ik ben nog ff van dit weer gaan genieten, iemand die dat dus niet doet en op inet zit alvast bedankt:)

(ps: je pc in de tuin zou een goed id zijn8-))

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb dit ook gehad toen ik een real magic h+ installeerde. Bij mij was toen een bios reset idd de oplossing. Toch is er volgens mij dan wel sprake van een hardware conflict, hoewel ik daar niets van merk (of misschien wel maar dan denk ik dat het niet daar aan ligt :) )

• BC3 Victim
Probeer het eens met alleen CPU+Mem+Vga en voor de rest niets (nou ja, je monitor :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Cmos geklierd heb ik al gedaan,
enuhm die laatste reply daar probeer ik het juist mee...............

• BC3 Victim
ik heb mijn duron oc''ed en als ik heb wil opstarten moet ik de volgende procedure afwandelen:

1. Druk op aanknop
2. Laat de aanknop los
3. druk deze vervolgens weer
4. houdt deze 4 seconden ingehouden
5. druk na ongeveer 3 sec weer op aanknop
6. happy fraggin''!

om een lang verhaal kort te maken: hij doet het de tweede keer pas.

Alles begint te draaien en lawaai te maken, maar de monitor werkt niet mee :(

Verwijderd

Doet hij het nog steeds niet dan?

Mijn onderdelen zijn dus nieuw he (niet oc''ed)..ja behalve me ram..kzal eens ff een ander module''tje proberen en nog eens me cmos clearen enzo..

• BC3 Victim
Wat voor mobo is het? En wat voor koeler heb je? Zit de koeler wel op de juiste aansluiting?

Verwijderd

Iwill kk266 met een Duron 750+Spire heatsink inc. fan, en ja die draait, en zit op de goeie aansluiting.

Als ik mijn Cmos wil resetten dan pleur ik hem op pin 2,3 default=1,2, en dan start zetk hem aan maar dan doet hij niks...dus dat zal wel zo horen zeker? ik et hem weer terug op default en hetzelfde probleem ik probeer ander ram en hetzelfde probleem ik heb er een addon kaart in gedouwd hetzelfde probleem..ik wil nu wel eens dat die kut pc aan gaat!! g*d!!!:(

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
probeer de voeding eens dat zou kunnen maar de proc. kan het misschien ook zijn.

ik had vandaag nog een probleem dan spint je hd op je fans gaan draaien en je led''s branden

maar verder niets geen piepjes of beeld, dat was de proc. maar dit zijn ook symptonen voor een voeding.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Op vrijdag 11 mei 2001 19:32 schreef juanp het volgende:
probeer de voeding eens dat zou kunnen maar de proc. kan het misschien ook zijn.

ik had vandaag nog een probleem dan spint je hd op je fans gaan draaien en je led''s branden

maar verder niets geen piepjes of beeld, dat was de proc. maar dit zijn ook symptonen voor een voeding.
Jij heb wel vaker problemen >:) Zorg eerst maar eens dat dat systeem wat CAPI niet wil installeren het gaat doen ;)

• juanp
Jij heb wel vaker problemen Zorg eerst maar eens dat dat systeem wat CAPI niet wil installeren het gaat doen
dus na al het proberen van jou moet ik het maar weer gaan oplossen, :(

en dan commentaar geven op mij terwijl het jou niet lukt ;)

• BC3 Victim
Ehm, je mag je PC niet aanzetten met het CMOS jumpertje op ''clear data'', dat _kan_ de boel slopen (alhoewel ik dat nog nooit meegemaakt heb)

• InterCC
Op vrijdag 11 mei 2001 19:39 schreef juanp het volgende:

[..]

dus na al het proberen van jou moet ik het maar weer gaan oplossen, :(

en dan commentaar geven op mij terwijl het jou niet lukt ;)
''t is allemaal Willem-Jan zijn schuld :)

• InterCC
Geintje hoor.... :)

Ik denk ook voeding of processor trouwens.

• juanp
Op vrijdag 11 mei 2001 19:42 schreef InterCC het volgende:

[..]

''t is allemaal Willem-Jan zijn schuld :)
ja dat is waar maar die jongen hier wil z''n computer weer draaiend hebben
(nu weet hij wel wiens schuld het is:+)

maar wat denk jij van dit probleem :) ff on-topic

• InterCC
Op vrijdag 11 mei 2001 19:44 schreef juanp het volgende:

[..]

ja dat is waar maar die jongen hier wil z''n computer weer draaiend hebben
(nu weet hij wel wiens schuld het is:+)

maar wat denk jij van dit probleem :) ff on-topic
Wat is on-topic? >:)

• juanp
mooi dus crackie je weet wat je kunt gaan proberen :)

• InterCC
Dat het nieuw is wil natuurlijk niet altijd zeggen dat het ook werkt.. Er komt wel eens spul dood aan... shit happends..

• BC3 Victim
Per ongeluk core gekraakt tijdens plaatsen koeler? (hoop het niet voor je)

Verwijderd

nee jullie zoeken het te simpel:)
Ik ga nu even proberen agp4x uit te schakelen in me bios, hoe dan zonder beeld? ff een videokaartje geleend > pci.

core gekraakt...als dit niet werkt zou dat wel eens goed kunnen zeker met die kut Spire heatsink van me!!:(

Maar ik denk uhm happy:) dus dat probleem is zo opgelost.
blaaa

Verwijderd

uhm...het werkt niet..iemand nog een oplossing?:(

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik zou de proc eens proberen te testen of er een andere proc in te zetten

hangt er een hd aan? weet niet of dat nu nog kan (uitsparing in connector) maar ik heb eens een ide kabel omgekeerd aangeloten en toen bootte hij dus niet (ook geen biepjes)

Verwijderd

Ja ik heb hier geen 2 amd''tjes liggen, en de meeste mensen redelijk in de buurt hebben intel, net zoals mijn andere pc.

Hd=niet aangesloten, is nog niet nodig.

Ik weet het echt niet meer, ik denk nu toch echt dat mijn processor of moederbord naar de klote is, en ik wil niet kijken onder me heatsink of die core is afgebrokkeld want als dat niet zo is dan moetk die kutheatsink er weer op zetten.

• BC3 Victim
Alleen mobo zonder vga of wat dan ook doet ook niets? (als in piepjes)

Verwijderd

jah even zonder ram gedraaid en hij piept...
dus uhm..processor:(
niemand een andere oplossing?
kwil namelijk geen geknakt duron''tje hebben ik heb liever een levende

Verwijderd

Ik denk ook een dode proc.

• BC3 Victim
Nee juist niet.. je had de proc er toch opzitten?

Lijkt me dan juist dat het ergens anders aanligt, nl. je vga of de combo mobo/vga

• BC3 Victim
Probeer eens op te starten met de insert-toets ingedrukt. Dit zou er voor moeten zorgen dat je bios weer terug gaat in default modus. Bij werkt dit beter dan met die jumper op het moederbord.

Dit werkt vooral als je monitor dus niet aanspringt net als bij jou.

• BC3 Victim
je proc stuurt de piepjes aan. .als je proc dood is kan je pc niet piepen..
dus die leeft wel

Verwijderd

processor stuurt die piepjes aan?
Volgens mij doet mijn mobo dat...isn''t it? als het wel zo zou zijn dat de processor ze aanstuurt dan geeft mijn mobo die signalen dus goed door aan mijn speaker dus zou mijn mobo ook in ore moeten zijn?

De videokaart is de tnt2 m64 32mb AGP tv-out.
insert toets?..reset dat je bios?

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 01:56 schreef Agressive het volgende:
je proc stuurt de piepjes aan. .als je proc dood is kan je pc niet piepen..
dus die leeft wel
waarom piept hij dan :? |:(

Verwijderd

Ram geheugen eruit gemikt (als test), dit ga ik straks ook even proberen zonder videokaart.

Maar alsnog:
"processor stuurt die piepjes aan?
Volgens mij doet mijn mobo dat...isn''t it? als het wel zo zou zijn dat de processor ze aanstuurt dan geeft mijn mobo die signalen dus goed door aan mijn speaker dus zou mijn mobo ook in ore moeten zijn?
De videokaart is de tnt2 m64 32mb AGP tv-out.
insert toets?..reset dat je bios?"

Dit moet ik even weten...

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Hey CRACKIE,

Dit zuigt hoofdletters, Ik kan je probleem voorstellen ik heb net ook een systeem in elkaar gezet en iets gelijkwaardigs gebeurde (bij mij was het gelukkig verholpen met een clear cmos jumpertje verzetten). Ik heb weinig ideeen maar ik weet wel dat de piepjes van het mobo komen en de insert toets inhouden was wel wat maar geen clear cmos, ik dacht opstarten met failsafe default??? Verder fff gezocht en ik hoop dat je er iets aan hebt... www.fullon3d.com/kk266faq/kk266faq.shtml

SUC6

p.s. waar heb je dat Iwill KK266 bordje vandaan, ik heb half nederland gemeeld en niemand kon het leveren??? Heb toen maar een Abit kt7a gekocht... OK leuk...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Hey bedankt man! aan die site had ik echt wat:)
Ik heb nog ff wat dingen overnieuw gedaan, kabeltjes losgemaakt en weer vast, cmos nog eens geklierd etc...
En ik hoorde ineens 1 piepje:)
Ik zet me beeldscherm aan en had beeld:)!!!

De Iwill KK266 heb ik uit de verenigde staten.

Alsnog bedankt.

Verwijderd

Weet je zeker dat de cmos juper juist staat?
Als die op clear staat blijft je systeem ook dood.

• BC3 Victim
Ik heb dat probleem dus ook, maar dan alleen als ik hem (te ver??) overklok
Duron 700 --> ong. 800 perfect
hoger dan 800 gaat de monitor niet aan, als ik dan een uurtje wacht wel weer, en dan staat hij weer op 700!?!

het zijn tog wazige dingu die kompjes
kheb btw een knakekoelur

Pagina: 1