[BC3] Agfa e50 met KT7(a) -> problemen!

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Sinds een paar maanden hebben wij een Agfa Snapscan e50. Tegelijk daarmee hebben we voor een kennis ook een e50 gekocht, en voor een andere kennis een e30.

Onze scanner is aangesloten op een pctje met Celeron 466 op een VIA bordje. Het scannen gaat prima onder windows 2000. De scans zijn perfect en het gaat snel. Na zo''n 4 a 5 keer scannen krijg ik de foutmelding dat de verbinding met de scanner verbroken is. Dan moet ik opnieuw opstarten en dan werkt het weer perfect..

Hiermee is nog te leven, maar bij die kennis van ons, die een KT7A met TB1100 heeft, is dit probleem nog veel groter. Voordat de eerste scan klaar is, komt er al een foutmelding en kan er niets meer met USB gedaan worden.

Bij de andere kennis, die een KT7 heeft, duurt het ongeveer 2 scans voordat het fout gaat. Hij heeft ook een USB printer, en die kan ook ongeveer 2 keer printen voordat er een probleem met USB ontstaat.

Als ik de scanner op een Intel PC aansluit (PIII-850 op BX bord) werkt alles perfect, ook na 10 scans.

De systeempjes hebben de volgende specs:

Ons systeem:
- Chaintech blabla Socket 370 met VIA chipset
- 128 MB
- Maxtor 10 GB
- TNT 2
- Asus 48x CDRom
- Creative 128 PCI geluid
- Windows 2000 EN SP1

PC van kennis 1 (na 2 keer scannen problemen)
- Abit KT7
- Thunderbird 900
- 256 MB
- Asus GF2 MX
- IBM 7200 rpm HDD
- Plextor fikker
- AOpen DVD
- SB Live Platinum
- Windows 2000 NL SP1
- VIA 4-in-1 4.28
- Agfa scanner driver 1.3

PC van kennis 2 (gelijk al problemen)
- Abit KT7A
- Thunderbird 1100
- 384 MB
- Geforce 2 GTS
- IBM 7200 rpm
- Plextor fikker
- Ouwe cdrom
- SB Live Value
- Win2k

Op de laatste PC heb ik de volgende drivers geupdate/vervangen:
- Windows 2000 SP1
- VIA 4-in-1 4.28
- VIA 4-in-1 4.29
- VIA 4-in-1 4.30
- Agfa scanner driver 1.7
- VIA USB Filter
- Bios instellingen volgens USBMan.com

Hierdoor is het uiteindelijk alleen maar erger geworden.

Specs van de Intel PC (waar alles prima werkt):
- Asus CuBX
- PIII 850@1090
- 512 MB
- IBM 7200 (3x)
- Aopen CD-ROm
- Asus Geforce 2 GTS
- Terratec X-Fire
- SB Live Value
- PinnacleSys PCTV
- Matrox Millenium G200 PCI
- 3Com netwerk meuk (2x)
- Windows 2000 EN SP1

De bovenstaande specs bekijkende, denk ik dat het probleem bij VIA ligt. 3 verschillende systemen hebben allemaal problemen: enige overeenkomst is de VIA chipset... Ik heb uiteraard goed gezocht eerst op internet, en ik ben heel veel mensen met USB problemen bij VIA tegengekomen...

Ik heb voor zover ik weet alles gedaan, maar niets goeds.. Weet iemand een oplossing of herkent iemand het?

In de GoT search zoeken lukt overigens niet, omdat USB te kort is, VIA ook en KT7 ook.. :( :(

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Enable>>>Enhanced Chip Performance in Softmenu III.

8-)