[BC3] Beginnend videobewerken met Studio DV

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik ben een pc in elkaar aan het zetten voor een kennis van me. Deze wil ook ''eens wat met videobewerking'' gaan doen.

Zo gezegd zo gedaan, aangezien deze persoon niet echt een die-hard computer-freak is moet het kaartje plain en simple zijn.

Ik dacht zelf aan een Miro Studio DV, kaartje van 300 piekies, weinig extra''s maar dat boeit niet zo veel.

Nu heeft ie een camera''tje van JVC waarvan het type nummer me even ontschoten is. Dit camera''tje is ca. een jaar oud en is gekocht vlak voor de videobewerkingsgekte.

Kan ik dit camera''tje gewoon op de fire-wire verbinding van die kaart aansluiten, of kan dat ook via Svhs-in.

Wie weet raad.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Nou ik zou je die Miro kaart echt aanraden, het is eenvoudig aan te sluiten en de software is erg intuinitief, maar toch kun je er mooie dingen mee maken!

Het beste zou zijn om de DV uitgang op je firewire poort te zetten maar dat hangt er vanaf of de camera DV-out heeft..

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Daar moet ik dus even achter zien te komen, of die camera een DV out heeft.

Mocht dat niet het geval zijn, wat zijn dan de alternatieven ?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Het zou raar zijn als een digi cam geen DV out heeft (heet ook wel Ilink of Firewire).
Je kunt ook een Dynalink firewirekaartje kopen voor 150,- trouwens, werkt ook prima!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Weet dus niet of het een digi cam is.
Volgens mij niet namelijk.

Dynalink kaart is geen optie, aangezien alles zo plain en simple moet blijven, en de software e.d. is gewoon lekker makkelijk bij die Miro kaart.

Verwijderd

Er zijn zat externe apparatussen op de markt tegenwoordig.

De meeste kaameeraas hebben tegenwoordig wel een uitgang. een ingang wordt al beperkender.
Daar zijn een aantal oplossingen voor:

De DV Studio PLUS(510,-)
deze heeft een S-VHS uitgang, zo kun je de bewerkte zooi naar je video schrijven.

Correct Business Electronics in Rotterdam verkoopt een stekkertje met module, waarmee je van de DV-Out een DVout+In maakt, deze kost 400,-

Het belangrijkste is dus de DVout te hebben ander moet je andere opties gaan verzinnen

Waar een weg is was ooit een wil....:+

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 10:52 schreef Bigfoot72 het volgende:
heet ook wel Ilink of Firewire
Jep hou dat wel even in de gaten;
Je hebt Ilink(sony), Firewire en IEE1394 en het is allemaal hetzelfde (lekker duidelijk vindt ik altijd )

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op vrijdag 11 mei 2001 10:54 schreef Majestic het volgende:
Weet dus niet of het een digi cam is.
Volgens mij niet namelijk.

Dynalink kaart is geen optie, aangezien alles zo plain en simple moet blijven, en de software e.d. is gewoon lekker makkelijk bij die Miro kaart.
Als het geen DV is moe je ook geen Miro DV kaart kopen. Als het wel DV is heb je met een Dynalink kaart ook prima software erbij (MGI videowave)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Miro is wel altijd heel duur met ze''n kaartjes.
je kan ook eens rondkijken voor een datavideo ieee1394 kaart met 4 ingangen 3extern 1intern. heb ik zelf ook lekker goedkoop en heel erg goed beter als miro.>:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:47
Op vrijdag 11 mei 2001 10:55 schreef Mad_Cookie het volgende:
Correct Business Electronics in Rotterdam verkoopt een stekkertje met module, waarmee je van de DV-Out een DVout+In maakt, deze kost 400,-
Dit klopt helemaal, wordt in jargon "widget" genoemd en MediaMarkt is volgens mij één van de weinige die ze op voorraad hebben en waarbij de prijs ook nog eens interessant is. Kijk anders eens op Marktplaats of I-Bazar, daar worden deze dingen namelijk best wel regelmatig aangeboden. Een DV-in is namelijk toch wel erg handig om je bewerkte film weer op digitale tape terug te kunnen zetten.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dat klopt ik heb zelf ook zo''n dv widget.
alleen wekt dat niet met alle camera''s!
maar wel met de meeste.
werkt prima overigens. ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1