De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
en gewoon lekker aan elkaar knopen...
of als je niet van uniformiteit houdt:
- pc''s onder de 300Mhz -> Win95B/NT4
- pc''s boven de 300Mhz -> Win98SE/Win2K
dus gewoon zo
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Misschien van de traagste pc een server maken met NT4 (wat behoorlijk moeilijk is om te configgen)
En misschien Linux op de P2-300 als fileserver.
TJIELLUP
maar even serieus:
Win2K voor netwerk & office pakketjes blabla, Win98SE voor je Games. Oudere Windowsversie als je in de lagere Mhz zit en toch al die M$ ''features'' niet hoeft. Ik weet niet of je zelf op al die PC''s gaat werken, of dat 1 van je pa, 1 van je zus etc is. Wat er gedraait gaat worden bepaald de configuratie.
Wil je een eigen FTP/Http/Mail server oid, dan raad ik je aan Linux/BSD eens te experimenteren. Leuk voor de ervaring, en eenmaal werkend super!
Wil gewoon graag verschillende meningen weten.
Als je er toch een paar hebt, zou ik minstens eentje voorzien van Linux. Ik heb er zelf niet veel kaas van gegeten maar ik zou graag nog een xtra machine hebben en deze dan van Mandrake willen voorzien. Zo leer je nog eens een ander systeem kennen, waar je in de toekomst WAARSCHIJNLIJK voordeel uit haalt. En je leert überhaupt veel over componenten en netwerken als je met Linux begint. De snelste zou ik van 98SE voorzien voor spelletjes. De één na snelste waarschijnlijk voor Linux en de rest 2000. Server, tja daar zou ik dan over moeten nadenken. Heb je wel een server nodig? Als het toch je eigen netwerk is kun net zo goed alles sharen. Daar heb je echt geen server voor nodig. Ik zou wel een server inrichten om deze als proxy / (T)FTP-server te gebruiken. Gaan toch iets beter met netwerkprotocollen om. Nou ja, mijn mening dusOp vrijdag 11 mei 2001 07:17 schreef TJIELLUP het volgende:
Alle ideeen/suggesties zijn welkom!
Wil gewoon graag verschillende meningen weten.
still 7 hours till Scheveningen
De 1.3Ghz zou ik zeker wk2 op gooien, de andere 2 zouden misschien beter Win98 kunnen draaien, vanwege het wat weinige geheugen, maar je kunt natuurlijk altijd het een en ander uitproberen
maar dat ligt er een beetje aan wat je met de systemen wilt gaat doen...
Games?? neem Win9x ofzo...
Wat xtra RAM (64 naar 128+) kan natuurlijk ook geen kwaad.
Linux als gateway is in dit geval niet ideaal, want er zitten van die verspochte win modems in en die werken niet met Linux
Wat is daar moelijk aan??Op vrijdag 11 mei 2001 07:11 schreef Toverstaf het volgende:
Misschien van de traagste pc een server maken met NT4 (wat behoorlijk moeilijk is om te configgen)
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Verwijderd
Ik moet eerst een oude Pentium erin drukken, en daarna de AMD. Beetje omslachtig.
Verwijderd
Ruil je winmodems voor een gewone hardware modem. Zo duur zijn ze niet. Kijk eerst even op de Linux hardware compatibility list.
Klinkt goed!
Ik zal ff kijken
Verwijderd
suc6
hello & greetingzzzz
<NEW USER>
Linux werkt sinds kort toch echt met WinModems...Linux als gateway is in dit geval niet ideaal, want er zitten van die verspochte win modems in en die werken niet met Linux
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Sjit, loop ik weer lekker te slapen. dan|:(Op vrijdag 11 mei 2001 10:39 schreef unicorn7 het volgende:
[..]
Linux werkt sinds kort toch echt met WinModems...
Zal er eens ff naar kijken.
TNX 4 the info!