[BC3] Iemand ideeen wat ik met deze pc''s kan doen?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey tweakers *D,

Wat voor een netwerk zouden jullie bouwen met:
een P2-300 - RAM:64 - HD: 8,4 GB.
een P2-233 - RAM:64 - HD: 4,nogwat GB.
een laptop cel 333 - RAM:64 - HD: 4,nogwat GB.
een P4-1,3 GHZ - RAM 512 - HD: 40 GB.

Dit netwerk zou nu nog aan het Internet gehangen moeten worden via telefoonlijn. Dus nu nog NIET via de kabel. In de (nabije) toekomst wel via de kabel.

En wat voor besturingssystemen zouden jullie dan op de verschillende pc''s draaien?

TNX,
TJIELLUP

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op alle pc''s lekker Win2K/98SE dualboot 8-)
en gewoon lekker aan elkaar knopen...

of als je niet van uniformiteit houdt:

- pc''s onder de 300Mhz -> Win95B/NT4
- pc''s boven de 300Mhz -> Win98SE/Win2K

dus gewoon zo

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
TNX voor je reply! :)

Verwijderd

wat een onzin. Win95b op een PII 233. Gewoon overal win98 op zetten, en op de pc''s > 300 een dual boot tussen 98se en win2k.

Misschien van de traagste pc een server maken met NT4 (wat behoorlijk moeilijk is om te configgen)

• BC3 Victim
Dacht zelf eigenlijk ook aan een combinatie van win98SE (workstation --> games, etc.) & W2k (Internet gateway, etc).
En misschien Linux op de P2-300 als fileserver.

TJIELLUP

• BC3 Victim
zei ik dat niet? ;)

maar even serieus:
Win2K voor netwerk & office pakketjes blabla, Win98SE voor je Games. Oudere Windowsversie als je in de lagere Mhz zit en toch al die M$ ''features'' niet hoeft. Ik weet niet of je zelf op al die PC''s gaat werken, of dat 1 van je pa, 1 van je zus etc is. Wat er gedraait gaat worden bepaald de configuratie.

Wil je een eigen FTP/Http/Mail server oid, dan raad ik je aan Linux/BSD eens te experimenteren. Leuk voor de ervaring, en eenmaal werkend super!

• BC3 Victim
Alle ideeen/suggesties zijn welkom! :)
Wil gewoon graag verschillende meningen weten.

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 07:17 schreef TJIELLUP het volgende:
Alle ideeen/suggesties zijn welkom! :)
Wil gewoon graag verschillende meningen weten.
Als je er toch een paar hebt, zou ik minstens eentje voorzien van Linux. Ik heb er zelf niet veel kaas van gegeten maar ik zou graag nog een xtra machine hebben en deze dan van Mandrake willen voorzien. Zo leer je nog eens een ander systeem kennen, waar je in de toekomst WAARSCHIJNLIJK voordeel uit haalt. En je leert überhaupt veel over componenten en netwerken als je met Linux begint. De snelste zou ik van 98SE voorzien voor spelletjes. De één na snelste waarschijnlijk voor Linux en de rest 2000. Server, tja daar zou ik dan over moeten nadenken. Heb je wel een server nodig? Als het toch je eigen netwerk is kun net zo goed alles sharen. Daar heb je echt geen server voor nodig. Ik zou wel een server inrichten om deze als proxy / (T)FTP-server te gebruiken. Gaan toch iets beter met netwerkprotocollen om. Nou ja, mijn mening dus :)

still 7 hours till Scheveningen B-)

• BC3 Victim
Ideeen zijn welkom :)
TNX 4 ya reply.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

233Mhz doos zet je een bsd of linux oid op, als router-doos en event. wat daemons :)

De 1.3Ghz zou ik zeker wk2 op gooien, de andere 2 zouden misschien beter Win98 kunnen draaien, vanwege het wat weinige geheugen, maar je kunt natuurlijk altijd het een en ander uitproberen :)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:56

Petuhr

FreeBSD

Gewoon overal Win2K op, of Linux..

maar dat ligt er een beetje aan wat je met de systemen wilt gaat doen...

Games?? neem Win9x ofzo...

• BC3 Victim
Zo''n combinatie van Linux/freebsd, w2k & 98SE lijkt me wel wat :)
Wat xtra RAM (64 naar 128+) kan natuurlijk ook geen kwaad.
Linux als gateway is in dit geval niet ideaal, want er zitten van die verspochte win modems in en die werken niet met Linux :(

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op vrijdag 11 mei 2001 07:11 schreef Toverstaf het volgende:
Misschien van de traagste pc een server maken met NT4 (wat behoorlijk moeilijk is om te configgen)
Wat is daar moelijk aan??

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Niet PNP, ik krijg altijd gezeik met services die niet kunnen worden gestart, beetje veroudert, wel lekker snel, werkt niet met mijn AMD K6-2.

Ik moet eerst een oude Pentium erin drukken, en daarna de AMD. Beetje omslachtig.

Verwijderd

Maak van je langzaamste PC een Smoothwall routertje/firewall om in te bellen(www.smoothwall.org) Bij mij draait een bejaarde 486/80 met 24 Mb en 400 Mb schijf + 1x56k + 1x 3Com 509b isa zonder problemen 4 connecties, waaronder een win2k bak. Het leuke is dat je zo''n smoothwall bak kan beheren met internet exploder en ook nog mooie grafiekjes produceerd.

Ruil je winmodems voor een gewone hardware modem. Zo duur zijn ze niet. Kijk eerst even op de Linux hardware compatibility list.

• BC3 Victim
TNX voor de info!!
Klinkt goed!
Ik zal ff kijken :)

Verwijderd

Ik zou op die 233 een server installen win2k gaat prima als je maar 128 MB ram heeft.. voor de rest zou ik overal win2k opdraaien werkt het beste en is het leukste om mee te hobbyen en als je er niet uit komt zijn er mooie boeken voor vanaf 150 piekjes

suc6

• BC3 Victim
testing

hello & greetingzzzz

<NEW USER>

(8>

• BC3 Victim
Linux als gateway is in dit geval niet ideaal, want er zitten van die verspochte win modems in en die werken niet met Linux :(
Linux werkt sinds kort toch echt met WinModems...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ik wil er wel een

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 10:39 schreef unicorn7 het volgende:

[..]

Linux werkt sinds kort toch echt met WinModems...
Sjit, loop ik weer lekker te slapen. dan|:(
Zal er eens ff naar kijken.
TNX 4 the info!

Pagina: 1