[BC3] Max lengte van seriele kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang mag een seriele kabel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht zo lang als jij het aantal meters kabvel kan vinden, maakt dus niet veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar weet je het ook zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Ik heb ooit een comkabel van 10meter plc kabel gemaakt en dat werkte perfect dus ik denk,dat als je een seriele kabel maakt dat dat ook niet zo veel uitmaakt.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 15:52
Max van serieel en parallelkabel is 15 meter dacht ik mij te herinneren..
En dat is best een eind.
Anders krijg je communicatie storingen enzo..
En dat schiet niet op.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
met een stel versterkers is alles mogelijk...... niet? :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 10 mei 2001 22:21 schreef Wierdo_NL het volgende:
Max van serieel en parallelkabel is 15 meter dacht ik mij te herinneren..
En dat is best een eind.
Anders krijg je communicatie storingen enzo..
En dat schiet niet op.
het is ook 15 meter, kheb net in mun datacom boek gekeken. (en ik haaaaaaaat datacom) :(

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

heb ooit een van 35m gemaakt, wel goed afgeschermde kabel genomen, geen problemen, verkocht vroeger ook nog wel kabels van 20m, nooit iemand terug gezien,
maarja er is dan tegenwoordig ook nog maar een enkeling die zulke lengtes seriele kabel koop, ze zetten liever een 2e pc neer met wat utp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 10 mei 2001 21:51 schreef cyberkiller het volgende:
Hoe lang mag een seriele kabel zijn?
5 km wat jij wilt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
nee, de maximale lengte van een seriele laplink kabel mag maar max 15 meter zijn. Zo staat het in de ISO

edit:

of was het nou OSI :?

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je BNC-kabel bedoelt, dan zou ik hem niet te lang maken. Ik heb op mijn eigen pc, twee andere pc''s aangesloten op zo''n 25 meter coax. Zodra 1 van de andere pc''s aan het downloaden slaat of online spelletjes spelen, "slaat" mijn pc om de 5 seconden ongeveer 2 seconden "over", net alsof de plaat overslaat.
Ik heb zelfs het vermoeden dat me dit een processor een een mobo gekost heeft.
Kortsluiting in de kabel?
Iemand hier nog tips over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
lijkt mij een irq of driver probleem...

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
--------------------------------------------------------------------------------
Als je BNC-kabel bedoelt, dan zou ik hem niet te lang maken. Ik heb op mijn eigen pc, twee andere pc''s aangesloten op zo''n 25 meter coax. Zodra 1 van de andere pc''s aan het downloaden slaat of online spelletjes spelen, "slaat" mijn pc om de 5 seconden ongeveer 2 seconden "over", net alsof de plaat overslaat.

De maximale lengte van een Coax kabel is iets van 100 of 200 meter, dus er is iets anders aan de hand geweest, misschien lag je kabel langs een TL buis of iets anders dat op de kabel stoort?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op donderdag 10 mei 2001 22:37 schreef ToezeBroeze het volgende:
Ik heb zelfs het vermoeden dat me dit een processor een een mobo gekost heeft.
Kortsluiting in de kabel?
Iemand hier nog tips over?
Nee, 10Base-2 mag tot 200 yards (daar staat die 2 voor), en dat is zo''n 180 m.

Het probleem wat jij beschrijft klinkt als het onderling verbinden van 2 systemen waarvan er tenminste 1 niet is geaard. Dat kan een spannings-verschil van 110 V over je netwerk-kabel sturen, en raad eens wat je hardware daarvan vindt.

En, ja, RS-232 stelt een maximum van 15 meter aan de kabel, daarbuiten werkt het vaak wel, maar is buiten de standaard.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Serieel mag waarschijnlijk wel een stuk langer zijn dan parallel, aangezien parallel meerdere draden gebruikt en dan krijg je naar een tijdje overspraak enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met goeie kabel:

19200 baud - 15 meter
9600 baud - 150 meter
4800 baud - 300 meter
2400 baud - 900 meter

Dit alles volgens Texas Instruments..

(M''n eigen nulmodem van 15 meter draait prima op 38400 en hoger.. is wel kabel met voor elke ader aparte afscherming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvDeJong, bedankt voor je tip, ik zal direct de geaardheid van de andere pc''s eens onderzoeken, want ik ben bang dat mijn pc anders weer naar de mallemoer gaat.
Tx nogmaals !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou altijd een limiet aan van 10 Meter daarna hangt het heel veel af van de kwaliteit van de kabel en je soldeerwerk :)
Pagina: 1