[BC3] OS boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Mijn PC had een virus infectie opgelopen helaas. Ik heb mijn partities eraf gegooit, en fdisk /mbr, nieuwe partities aangemaakt. en probeer ik mijn OS (win2k) te installeren. Nadat de setup de files naar mijn HD heb gekopïeerd, dat gaat de setup het systeem opnieuw starten. (tot zover niks vreemd) Maar dan, krijg ik een ''DISK BOOT failure, insert disk and press enter''-error. Ik heb al vele malen in de bios geprutst aan dat a,c,scsi en dat c,a, cdrom verhaal, maar dat heeft geen enkel effect! :( Ik ben het ff helemaal zat, iemand een oplossing?

(Van de search kan ik niet veel wijzer worden, helaas!)

/dev/null

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
gebruik je cdrom om te boten (of floppen) slecteer tijdens instaleren: repair !

op een gegeven moment kun je je master boor record ook repairen dat moet helpen !!

succes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

dos partitie aanmaken dmv fdisk, fdisk/mbr en format c: /s /u , dan met een win98 floppy opstarten (met cdrom-ondersteuning), win2000 bestanden naar c: kopieren (x:\i386 folder)
Setup starten dmv winnt.exe , en het liefst van te voren xmsmmgr.exe en smartdrv.exe starten.
Is de omslachtigste maar zekerste manier om te installeren.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Hmm het vage is dat win98 wel installeren en draaien wil.

/dev/null

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 22:10

TeeDee

CQB 241

hmmz....

moet je die partitie dan ook niet actief maken???

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
neej, ik heb niet gedaan nee.

/dev/null

Pagina: 1