Je topic zegt: "Configuratie van sys om muziek mee te maken/midi" en vervolgens kom je met een gamePC
-------------------------------------------
MIDI -> Soundblaster AWE32 + P90 + 16Mb RAM
Wave Multitrack -> 30GB 7200 RPM HDD + >600MhzCPU + >128Mb RAM
5.1/Platinum heb je voor de Midi/Wave multitrack niet nodig.
Minimale systeemeis voor de AudioWerk8 is: Pentium with 133 MHz and 32 MB RAM
De
midi porten die je normaal bij de Platinum in een 5 1/4" livedrive hebt, kan je van de
Gameport aftappen.
Extra
mono-in reroute je vanaf een nette
Jack/XLR in je casefront naar de Modem-in van de SBLive.
2 gaatjes boren, 2 metalen female tulp erin en aansluiten op je Aux-in - zit je ook niet meer te kloten met die kleine
jacks die kortsluiting veroorzaken bij het insteken.
Digital + Analog CD in met een selectorswitch zodat je 2 of meer DVD/CD/Writer drives kan aansluiten op 1 ANA/DIG aansluiting van je SBLive.
Natuurlijk kan je al het bovenstaande gewoon monteren in een oud drive blindplaatje.
Kortom, een hoop mogelijkheden zonder veel kosten.
Als je alleen midi gaat doen, dat deed ik vroeger al op een 386SX-16 4MB RAM, 200Mb HDD. Een muziekregistratie van 10 minuten met 15 instrumenten past gewoon op diskette. En dan hebben we het over trance/house met lekkere samples
2 Geluidskaarten in 1 systeem kan gewoon, voor de Liveserie zou ik dan alleen wel de SB16-emulatie eruit flikkeren, dat scheelt weer een IRQ5/7
Omdat WAVE-multtrack nogal heavy is, zou ik op een 1 HDD systeem aanraden om 3 partities aan te maken:
1 FAT32 BOOT + Wavedata + fixed SWAPfile
1 FAT32 Win98SE of NTFS Win2K (alhoewel Win98SE beter werkt in mijn ervaring)
1 FAT32 Backup en/of 2e installatie Windows voor Internet/Expermenteren e.d.
WaveData + Fixed Swapfile op de 1e partitie, zodat het op het begin van de schijf staat (snelste deel van de HDD).
SDR/DDR ?
Ik zou voor SDR gaan, en het geld wat je overhoud gebruiken voor een zwaardere CPU. Effecten gebruiken nogal veel CPU power, en minder geheugenbandbreedte in verhouding.
SCSI/IDE ?
Natuurlijk is SCSI errug mooi, maar de vergelijking in grootte 9Gb SCSI of 30Gb IDE vind ik nogal groot bij dezelfde prijs. Vroeger was het verschil tussen SCSI en IDE groter als tegenwoording. Wat wel belangrijk is is de accestime en de RPM. Bij multitrack zou je het zo kunnen bekijken: een verschil van 1% tussen 2 HDD in accestime bij 10 tracks resulteerd in een verschil van 10 * 1 = 10% performanceverschil - een beetje kromme vergelijking, maar je begrijpt wel wat ik bedoel

Wat wel meerekend bij het verschil tussen SCSI en IDE is de CPU belasting. SCSI heeft een lager CPU-load, waardoor er meer CPU-power overblijft voor Effecten etc.
CPU:
Tsja, je zou kunnen denken aan een Pentium 3 of een Athlon 1,3Ghz. Persoonlijk zou ik voor de Athlon gaan. Reden om een Pentium 4 te nemen zie ik niet. Ik denk dat je voor wave-data een goede floatingpoint moet hebben vanwege de effecten, maar echte revieuws/testen op audio gebied heb ik daarover nog nooit gezien.
Geluidskaart:
"VMR and the current Versions of Logic Audio and Logic Audio Discovery only support one Audiowerk8 card. With Logic Audio 3.0 (Mac OS and Windows), two Audiowerk8 are supported offering a total of 16 outputs."
http://www.musicmaker.demon.co.uk/aw8faq.html
Die software ondersteund dus alleen die kaart...
Wel een mooi kaartje trouwens...
http://www.procom.no/produkt/audiowerks8.htm -
pinouts
Alleen snap ik niet wat je met 8 analoge outputs moet als je digitaal kan afmixen in je pc. ik zou liever 8 analoge inputs willen en 2 outputs (omgekeerde wereld?)
En even als voorbeeld:
AMD K6-II 550Mhz - 128Mb RAM - 30Gb IDE - Win98SE - Cakewalk Pro Audio 9 -> 8-12 sporen multitrack, veel meer heb ik er nog niet nodig gehad. Bovendien kan je ook 2 sporen downmixen naar een 3e track.
Veel succes!
Welk multitrack programma gaat er gebruikt worden? (CakeWalk / Cubase etc of dat rare proggie wat bij die kaart zit??)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen