[BC3] 3D scanner gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zoek een 3D scanner. En dan geen kleine, maar een die formaten tot ongeveer een meter of 15 kan doen. Ik heb daar ooit iets over gezien (werkte geloof ik met laser-tracing) maar kan het niet terugvinden.

De nauwkeurigheid hoeft niet bijzonder te zijn, het gaat enkel voor input in een flow-simulatieprogramma.

Wie o wie weet zoiets??

• koelkast
  • Niet online
15 meter??? Ik heb er weleens een kleine gezien die ze bij Conrad hadden, maar iets wat voorwerpen van 15 meter lang kan scannen? Wat wil je gaan scannen dan? Je huis ofzo?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Whehehe, dit moet toch wel een grap zijn? Je wilt 15 meter gaan scannen :D :?

• koelkast
  • Niet online
Hmmz, hij bedoelt vast 15 centimeter? Dan moet je even bij www.conrad.nl kijken. Erg lekker schijnt het niet te werken, maar dat hoefde van jou ook niet... Als je inderdaad 15 meter bedoelt, vraag ik me af met welke interface je gaat werken. Parallel en serieel vallen al af, evenals USB. Want ja, als je je huis wilt gaan scannen, kun je die niet even door de scanner halen, dan moet je de scanner over je huis zetten en dan scannen.
Ik hoop dan ook dat je harddisk groot genoeg is om alle data op te slaan. Ook maar een harddisk van 15 TB dan?? :)

Enneh, moet hij ook watergekoeld zijn? Lijkt me wel met zo''n enorm apparaat...

• php
  • Niet online
15 meter is 15 meter. Ik ben niet gek.

Wat ik een keer heb gezien, is een systeem met twee camera''s, welke op een statief neergezet werden. Vervolgens werd een fluoriscerende bal op de te meten punten gehouden, waarna er op de computer een 3d beeld van die punten werd gevormd.

Dit moet ondermeer gebruikt worden voor het digitaliseren van voorwerpen (boten) welke op geen enkele manier op tekening staan. Nieuwe productiemethoden vereisen een 3d model in digitaal formaat.

Zo''n ding mag best geld kosten (10-tallen duizenden), het is geen speelgoed (itt het Conrad ding)

Overigens zijn die bestanden (STL of DXF of IGES formaat erg klein. ze bevatten enkel wat coordinaten, en eventueel een mesh daaroverheen.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

die grote kun je niet kopen, moet je laten maken, of als die-hard tweaker natuurlijk zelf maken.

2 camera''s, beetje software schrijven, lukt best.

Beste film ooit

Verwijderd

Tja, misschien moet je eens informeren bij auto fabrikanten? Die hebben dat soort apparatuur wel. Maar ik denk dat die wel erg prijzig zijn.

Verwijderd

beetje laat wellicht:
http://64.226.250.20/MENSI%20Web/MENSI%20folder/MENSI/Products/gs100.html

heeft een vliegtuig gescand (o.a.)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ouwe }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.