[BC3] Wat kan er beter bij deze top PC.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Binnenkort ga ik mijn nieuwe systeempie aanschaffen. Ik koop elke 3 jaar een nieuwe. En vervang halverwege de grafische kaart.

Kast: Antec 1030 350
Cooler: Alpha 100
Mobo: Asus A7M266 500
Proc: AMD Tbird 1,33 550
Mem: 256Mb DDR 500
Graf: Elsa Gladiac 9200 G4ce 3 1050
I/0: Fire wire kaartje 150
sound: Philips Acoust edge 5.1 250
speak: Midiland 7100 400
Harddrive: IBM GXP60 60GB(2X) 1200
Raid: Abit ATA 100 Raid kaart 100
DVD : Pioneer 16x (slot in) 200
TV: Haupage win tv/PVR 650
netw: 3COM 10/100 100
Mon: Iilyama visionm. pro 510 2100

samen: 8200

Uit mijn oude PC zet ik over...

SCSI kaartje met
HP scanner
Plextor 40x CD rom
Sony 10x8 burner
Zeegat 4GB scsi schijfie
Microsoft Natural Keyboard
Microsoft Intellimouse explorer
Microsoft sidewinder joystick
Thrustmaster dual shockpad
HP Deskjet 710C
Floppy drive
SCSI Zip drive internal
IBM 45GB 7200rpm schijfie IDE

Tevens verruil ik dan ook mijn modem voor ADSL. Het kan hier vanaf volgende week.

Ik ga dit systeem gebruiken voor:
Gamen.
DVDtjes rippen.
DVDtjes kijken
Montage vanaf mijn DV camcorder.
Netsurfen.
Muziek terwijl u werkt.
En voor het werk office.

OS dual boot Win200pro,WinME,Linux

Daarnaast wordt ie net als mijn brommertje vroeger een beetje opgevoerd.

P.S Ik heb hier ook eventjes voor moeten sparen. Ik maak elke maand 300 piekies vrij voor PC spulletjes en heb daarnaast een goede baan.

Dus wat kan er volgens jou nog beter voor dezelfde centjes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
ik zou NIET de abit raidkaart nemen (= highpoint chipset) maar een promise kaart

De promise kaartjes zijn over het algemeen beter en de highpoint chipset heeft nogal kuren met IBM hddtjes

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:50
Niet veel :D
Dit ziet er erg mooi uit moet ik zeggen :P
Ik zou anders wel een Antec 1030 BEC kast nemen, dat is die mooie zwarte :) en daarin dan 4 casefans, 2 zijn standaard dus nog 2 erbij.
Verder nog wat kleine dingen zoals rounded ATA cables, erg leuk, en goed voor de airflow :)

En ik zou liever een Asus Deluxe GeForce3 hebben, maar die is weer wat duurder :)
Muchos plezieros met je nieuwe systeempje... :)

• BC3 Victim
tja ik zie hooguit een printer staan die je kan vervangen voor een HP900 serie model*d

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ja wat die abit betreft heb je eigenlijk wel gelijk.

En die printer voldoet voor mij eigenlijk wel.

Wat ik eigenlijk nog overweeg is de Philips sound card te vervange door de aflosser van de Sound blaster live 5.1 die in juni moet uitkomen maar waar nog nergens specificaties van te vinden zijn.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

een fout die veel mensen maken is dat er inderdaad een PC gekocht wordt voor een termijn van 3 jaar, omdat dit hoogstwaarschijnlijk belasting technisch interessant is.
Het is echter het domste wat je kan doen. PC''s moet je kopen voor de huidige doeleinden waarvoor je het gebruikt. Kopen op de toekomst kan niet. Koop liever een PC waarmee je 1 jaar vooruit kan.
Na 6 maanden ontstaat namelijk alweer de behoefte om uit te breiden.
Ik spreek uit ervaring :)

Voor videobewerking perfect systeem inderdaad!

Maar is het niet verstandiger om -- wat ik graag noem -- ''dedicated pc''tjes'' te maken?
Ik zie 3 OS''n. Bouw 2 PC''s, verdeel de taken.

Verwijderd

Ik ga dit systeem gebruiken voor:
Gamen.
DVDtjes rippen.
DVDtjes kijken
Montage vanaf mijn DV camcorder.
Netsurfen.
Muziek terwijl u werkt.
En voor het werk office.
en dat kan niet met een p2? dacht het wel. DVD rippen = lame, dvd-kijken heb je aan een 2 wel genoeg. Montage lukt ook wel aarig met een p2/p3, voor surfen is alles > 200MHz goed genoeg, muziek is een P1 genoeg, office zuigt, maar driit op een p1/p2 ook wel aardig. Zeker voor deze eisen is een GF3 zware overkill, koop lekker een G400/450, veel beter en goedkoper voor wat jij doet (2D).

Ik zou lekker op vakantie gaan van dat geld, als ik het al zou hebben, hou toch lekker je P2, of whatever je hebt.

• BC3 Victim
Tsja, als je op een P2 er ongeveer 40 uur over doet over een DVD''tje dan ben je het gauw zat....

Wat haalt dat nou een P2?: 1.64-2.19fps?
Als je dat vergelijkt met een Athlon 1100Mhz die 8-10fps doet, dan kan je nog eens een keer iets verkeerd doen bij het encoden...

Voor de rest heb je helemaal gelijk, behalve dan misschien de games, dat ligt eraan wat je eissen zijn.

Ik doe hetzelfde wat zijn genoemde eissen zijn, alleen dan op 3 AMD K6-II PC''s). Toegegeven, het encoden gaat niet rap, maar het videobewerken is geen probleem.

Ik ben nog aan het sparen...

Verwijderd

zoals ik al zie, het rippen van een dvd is lame, daar gebruik je je pc niet voor. Doe niet zo triest en koop die dingen gewoon, is niet eens zoveel duurder en een stuk gemakkelijk dan kopiëren, om over de beeld- en geluidskwaliteit nog maar te zwijgen.

Bovendien ben ik nog geen spel tegengekomen dat de moeite waard is en niet op mijn p2 draait...

• jle
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik heb net eventjes bij Asus rondgesnuffeld en daar zag ik dat je het volgende over het hoofd hebt gezien:

Firewire kaart
Geluidskaart
Raid kaart
TV kaart
Netwerk kaart
SCSI kaart
ISDN kaart
--------------- +
7 X PCI

En als ik het goed heb gezien heeft het door jouw gekozen mobo maar 4 PCI + 1 PCI & AMR geshared.

Je komt dus PCI sloten te kort. |:(

En al laat je 2 PCI kaarten weg, dan nog heb jij je hele kast vol hangen wat weer voor het volgende probleem kan zorgen ==> geshare-de IRQ''s ==> de bekende vastlopers. :r

Volgende probleem: je gaat jouw kast wel erg vol hangen met stroom vretende apparatuur wat naar mijn idee te veel van het goede is voor een 350 Watt voeding. ;(

Suc6 8-)

Good goan

• BC3 Victim
Okay dat is een punt.

6 PCI kaarten passen niet op dit bord. (waar jullie een ISDN kaart vandaan halen weet ik niet) Daarom ben ik ook al een tijdje op zoek naar een TV kaart met een Fire wire er op of een Moederbord met AMD 760 chipset met Raid en/of IEEE 1394

Met die IRQ''s valt het wel mee, want ik kan mijn Com poorten en Paralelle poort afzetten omdat ik deze niet gebruik.

Gevolg wie weet nu welk goed en stabiel moederbord ik moet nemen zodat alles wel in een kassie past.

Voor wat betreft voeding kan ik altijd nog kiezen voor de Antec 1040 met 400 watjes.

Wat betreft 3D kaart, wil ik zeggen. Als kiefhebber van first person shooters en first person RPG wil ik graag eind dit jaar Doom3 en Morrowind spelen. Vandaar dat Gamen ook boven aan het lijstje van gebruikte toepassingen staat.

• jle

jle

* jle heeft hier duidelijk te maken gehad met een lees foutje.
Op donderdag 10 mei 2001 17:32 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Okay dat is een punt.

6 PCI kaarten passen niet op dit bord. (waar jullie een ISDN kaart vandaan halen weet ik niet)
* jle voor ISDN aangezien |:(

Wat het uitschakelen van de parralelle poort betrefd: ik zie daar toch echt een HP 710C printer staan (ik heb ''m ook) en dat is een paralelle uitvoering, naar mijn weten.

En daarom blijf ik erbij dat je in de problemen komt met die IRQ''s.

En wat ik nu ook zie is dat je met video bewerking aan de slag wilt. Overal hoor en lees je dat het beste hiervoor is , een aparte pc inrichten speciaal voor videobewerking, omdat video bewerkings software heel erg gevoeling is voor foutjes.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 8-)

Good goan

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Je gaat heel veel spijt hebben van die pioneer Slot-In. Dat ding maakt een kabaal.

Thunderbirds are GO!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 04:23 schreef MREn het volgende:
zoals ik al zie, het rippen van een dvd is lame, daar gebruik je je pc niet voor. Doe niet zo triest en koop die dingen gewoon, is niet eens zoveel duurder en een stuk gemakkelijk dan kopiëren, om over de beeld- en geluidskwaliteit nog maar te zwijgen.

Bovendien ben ik nog geen spel tegengekomen dat de moeite waard is en niet op mijn p2 draait...
Nooit gehoord van DivX filmpies kijken die hier nog uit moeten komen? En die beeldkwaliteit en geluidskwaliteit zijn met een beetje compie best relaxed. En wie wil er nou 80-90 piek betalen voor 1 film? Ik betaal liever 90-100 piek per maand voor internet en dan rond de 30-40 films per maand downloaden. En dan zitten er zo''n 10 bij die hier nog in de bios moeten komen...
I rest my case...}:O

• BC3 Victim
Even wat verbeteringen:

A7V266 ( 517, )
512 MB DDR
Cooler Swiftech of Silverado
Deze maand 1,4 GHz ( wel duur )
idd een ASUS of Hercules GF3
En de Zwarte SX-1030 ( Bevalt hier goed )

Dan heb je een heeeeeeeeeeele mooie bak dacht ik :9

• jle

jle

Op vrijdag 11 mei 2001 09:50 schreef johnnyv het volgende:

[..]

En wie wil er nou 80-90 piek betalen voor 1 film
80-90 piek :?:?:?

Ik koop ze voor 30-50 Mark in Duitsland :):):)

* jle zal wel vlak bij de grens wonen, hahaha 8-)

Good goan

Verwijderd

Oei, kijk uit met een RAID controller als je ook linux wil gebruiken op een multiboot systeem. Ik heb dat niet werkend gekregen op mijn Highpoint controller. Check www.linux-ide.org/ voor meer info!

Verwijderd

[quote]Op donderdag 10 mei 2001 02:38 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Binnenkort ga ik mijn nieuwe systeempie aanschaffen. Ik koop elke 3 jaar een nieuwe. En vervang halverwege de grafische kaart.

Kast: Antec 1030 350
Cooler: Alpha 100
Mobo: Asus A7M266 500
Proc: AMD Tbird 1,33 550
Mem: 256Mb DDR 500
Graf: Elsa Gladiac 9200 G4ce 3 1050
I/0: Fire wire kaartje 150
sound: Philips Acoust edge 5.1 250
speak: Midiland 7100 400
Harddrive: IBM GXP60 60GB(2X) 1200
Raid: Abit ATA 100 Raid kaart 100
DVD : Pioneer 16x (slot in) 200
TV: Haupage win tv/PVR 650
netw: 3COM 10/100 100
Mon: Iilyama visionm. pro 510 2100

samen: 8200

Hmmm ik zou geen GeForce3 nemen maar eerder een goedkoop GeForce2 MX''je of Voodoo5''je ofzo nemen. DVD drive zou ik toch een tray-versie nemen. Ik heb een slot-in A-Open en dat ding maakt een tikplok geluid :D..

Tevens zou ik geen Abit raid nemen maar een Promise FastTrak ATA-100 Raid.

Die Philips geluidskaart heb ik geen ervaring mee. Is die zoveel beter dan een Terratec of Soundblaster?

Verder ziet het er tof uit :D

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
geluidskaart = Guillemot Maxisound fortissimo II
of een SB Live 5.1

neem een Mobo met FireWire on-board,
die 3com NIC, is dat nodig? een Realtekje voldoet ook wel hoor. die kost maar 30,-
En een GeForce3, je Kan dan beter een Geforce 2 nemen. veel goedkoper en zoals ik laatst al gelezen had, "GF3, leuke kaart met veel mogelijkheden, maar de mogelijkheden worden lang niet benut, en zullen ook nooit echt benut worden"

Ik draai hier ook alles Prima op mijn Riva TNT2 :)

Verwijderd

koop een PIV (nee geintje moet je zelf weten)

ik zou voor en SBLive Platinium 5.1 gaan plus bijbeorende speakers die zijn bruut

mzls

Verwijderd

perfect pctje, als je toch bereid bent om er veel geld aan uit te geven. Eventueel nog meer geheugen? 512MB misschien.

• BC3 Victim
Even terug komen op die IRQ''s

Ik kan naast de compoorten ook het keyboard en de muis afzetten. beide zijn USB. Dat betekend vier extra IRQ''s. Ervan uitgaande dat de IDE raid aan 1 IRQ voldoende heeft heb ik dan precies 16 IRQ''s nodig.

DMA''s is helemaal geen probleem. mischien ontstaan er wel problemen bij de memmory verdeling maar dat kan ik nu nog niet voorzien.

Wel zit ik bu te wachten op de Abit KG7 raid omdat deze naast IDE raid ook een netwerkpoort standaard aan boord zal hebben waardoor ik met vijf PCI sloten meer dan zat heb.

Point taken for DVD player. Dit wordt dus geen slot in. Maar heeft de gewone Pioneer dan geen last van dat kabaal.

512 Mb geheugen zou mooi zijn. mischien dat ik een goedkoper Tv kaartje neem en geen PVR, maar die PVR schijnt een perfecte DVD decoder aan boord te hebben, en hij kan rechtstreeks capuren naar MPEg2 zodat ik mijn PC ook als video recorder kan gebruiken.

Ik weet nog niet wat ik doe.

Pagina: 1