Toon posts:

[BC3] Voeding en Max. stroomgebruik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Als ik m''n 300 watt voeding vervang door een 430 watt exemplaar, gebruik ik dan ook meer stroom daadwerkelijk?

Dus of een 430 watt voeding bij dezelfde belasting (zelfde hardware) meer stroom gebruikt, of alleen wanneer die 130 watt extra ook daadwerkelijk wordt aangesproken?

Ik heb geen idee nl. of een zwaardere voeding ''in rust'' al meer gebruikt.

:)

Verwijderd

nee, als dat ding 240W mioet leveren, levert ie 240W en geen 241W, rest is gewoon "nutteloze" overcapaciteit.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar als ik er nou niks aan hang, en gewoon doorverbindt zodat ie start, dan vreet ie toch stroom, terwijl hij 0 watt levert. :?

Verwijderd

is dat niet die fan die in je voeding zit? ik meen me te herinneren dat jij ook een hx08 hebt, daat ziten toch twee fans in? die gebruiken natuurlijk ook wat stroom.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat heet verlies...

Ieder component in je PC heeft verlies...

Bovendien heb je in je voeding ook een standby circuit, de ventilator en het ontstoringscircuit wat extra stroom vreet...

Verlies niet meegerekend, gebruikt een 1000 Watt voeding maar 400 watt als er 400 watt getrokken wordt. Maar in de praktijk kan dit bijvoorbeeld 500 watt zijn ivm verlies.

De aanduiding op PC voedingen is het maximaal vermogen, niet het verbruiksvermogen ongeacht de vraag...

En dan kan je nog de vraag stellen of de ene 430 watt de andere is. Ofwel of ze beiden met even stabiel die grens van 430 watt halen. Maar als we praten over de Enermax 430 die ik nog wil halen, dan is dat helemaal geen probleem.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 10 mei 2001 04:30 schreef HlpDsK het volgende:
Mja, maar als ik er nou niks aan hang, en gewoon doorverbindt zodat ie start, dan vreet ie toch stroom, terwijl hij 0 watt levert. :?
Ehhhh... begrijp ik niet helemaal.... Als ie nix te doen heeft vreet ie ook nix; tenminste een beetje om zichzelf aan de gang te houden.

Maar ale een voeding in feite gevraagd wordt om een "X" hoeveelheid watts te leveren doet ie dat en als ie dat niet hoeft te geven doet ie dat lekker niet (--> Gaat vaak de fan lekker langzaam draaien. :) Low-Noise)

Het voordeel van een voeding met veel vermogen is dat ie makkelijk veel power kan afgeven als dat nodig is (dus zonder dat je systeem moet gaan sprokkelen waar de kracht vandaan moet komen). Dus meestal en stabieler systeem (Mits je een beetje defige voeding hebt natuurlijk!)

Verwijderd

Topicstarter
Enermaxje uiteraard :)

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 05:05 schreef HlpDsK het volgende:
Enermaxje uiteraard :)
Patser! >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 05:15 schreef unicorn7 het volgende:

[..]

Patser! >:)
Hehe :P

Maar ik wil ''m niet voor de watts, maar voor de decibels.

Is een Enermax echt stiller? Veel?

• BC3 Victim
Dat is de reden waarom ik hem wil >:)
Ik ben allergisch voor h :r rrie

Verwijderd

Topicstarter
En dan nog een vraag ..

Is een 430 watt Enermax stiller dan een 350 watt Enermax? Of stiller? Of juist niet?

Verwijderd

voor Enermax 430 <--> 350, ze maken beide evenveel (eigenlijk EVEN WEINIG :9 ) geluid.
Ze zijn echt lekker stil, ik heb zelf mn Aopen HX08 voeding vervangen door een Enermax 550W, en nu nog mn Zalman koper-koeler erin en lekker STIL systeem.
(file server / workstation)

Overigens zijn die Enermax voedingen efficienter (hoger rendement) als normale voedingen. Minimaal 72% rendement.

Daarnaast helpt die extra 92mm fan die erin zit ook nog het systeem verder te koelen.
Pagina: 1