[BC3] SGI Workstation 230

Pagina: 1
Acties:

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
ik denk dat het deze is.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Ik ga deze machine aanschaffen, er zit 256 ecc in :9~ en en p3 -733

Ook zit er een quadro 64mb ddr(VR3 Pro Graphics) van nvidia is iemand beetje bekend met deze kaart en verstand over welke drivers ik er voor zal moeten gebruiken?

de chipset op het moederbord is een apollo 133 pro van via daar gaan sowieso de 4in1''s op maar zit op deze chipset ook die beruchte southbridge?

Ervaringen over deze serie machines hoor ik graag!

Verwijderd

KICK ^

Verwijderd

Man , als jij hem wil koop em dan en laat de rest er op kwijlen . SGI systemen zijn gewoon van die bakken die je voor die prijs NIET zelf kan maken .

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon de laatste detonator drivers van Nvidia er op gooien. Mooi systeem trouwens.

Quadro is toch echt wel een redelijke naaierij.....gezien je door twee weerstandjes op een Geforce om te solderen ook een quadro hebt. (En ook Geforce GTS-->Quadro II)

Heb je een plaatje van je systeem? Vind ik leuk om te zien.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 09:36 schreef kirpeknots het volgende:
Gewoon de laatste detonator drivers van Nvidia er op gooien. Mooi systeem trouwens.

Quadro is toch echt wel een redelijke naaierij.....gezien je door twee weerstandjes op een Geforce om te solderen ook een quadro hebt. (En ook Geforce GTS-->Quadro II)

Heb je een plaatje van je systeem? Vind ik leuk om te zien.
dahct ik dus ook maar het is dus een quadro 1 ! die zou dus gelijk moeten zijn aan de geforce 256 (1) met weerstandje verdraaid dan? misschien dat wel maar er zit wel 64 mb DDR op!!!!! ik ken geen enkele geforce 256 die dat heeft!

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 10:32 schreef s3mt3x het volgende:
ik denk dat het deze is.
das de basis idd deze zijn al wel wat dingen aan veranderd

Verwijderd

jammer dat''t niet zo''n geile SGI-case is. Dit is wel een sgi-case natuurlijk, maar niet zo''n geile :)

Verwijderd

dahct ik dus ook maar het is dus een quadro 1 ! die zou dus gelijk moeten zijn aan de geforce 256 (1) met weerstandje verdraaid dan? misschien dat wel maar er zit wel 64 mb DDR op!!!!! ik ken geen enkele geforce 256 die dat heeft!
Wel leuk hoor een sili maar voor dat geld kan je beter zelf een computertje maken imo die ook nog eens sneller is. Voor die quadro betaal je namelijk zon 2000 piek terwijl je er ook 1 van 550 gulden (gf2pro 64mb dan heb je ook gelijk een quadro2) kan maken.

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 14:36 schreef SuB het volgende:

[..]

Wel leuk hoor een sili maar voor dat geld kan je beter zelf een computertje maken imo die ook nog eens sneller is. Voor die quadro betaal je namelijk zon 2000 piek terwijl je er ook 1 van 550 gulden (gf2pro 64mb dan heb je ook gelijk een quadro2) kan maken.
ik heb reeds van iemand vernomen dat er toch nog degelijk verschil in zit.
De officiele quadro chip blijkt namelijk gebaseerd te zijn op het gf ontwerp , maar bevat nog een heel stel extra instructies.

en ten tweede ik betaal 2000 vor het complete systeem dus dan is het nooit weg :) (733mhz p3,256 registered ecc,quadro 64ddr, en nog wat dingen.

maar nog even de vraag in mn 1e post.
/
de chipset op het moederbord is een apollo 133 pro van via daar gaan sowieso de 4in1''s op maar zit op deze chipset ook die beruchte southbridge?
\
wie weet hier iets van ?

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 13:41 schreef real_raichu70 het volgende:
Man , als jij hem wil koop em dan en laat de rest er op kwijlen . SGI systemen zijn gewoon van die bakken die je voor die prijs NIET zelf kan maken .
mijn doel is niet om iemand jaloers te maken!
ik wou alleen wat informatie inwinnen en ervaringen horen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De x86 systeempjes van SGI zijn niet zo bijzonder. Vergelijkbare hardware kun je los krijgen.

Verwijderd

''de beruchte soutbridge bug'' doet zich niet voor bij deze computer (die bug komt voor bij een bepaalde combi op socket-a mobo''s, ik weet die combi zo niet precies uit mijn hoofd). En ik denk niet dat SGI een mobo met een dergelijke bug zou gebruiken.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 230 heeft volgens dit .PDFje een Apollo Pro133A chipset, dus die zou ook last kunnen hebben van de 686B bug als er een 686B southbridge op zit.

Verwijderd

hmz, weer wat geleerd :p

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 15:05 schreef Femme het volgende:
De 230 heeft volgens dit .PDFje een Apollo Pro133A chipset, dus die zou ook last kunnen hebben van de 686B bug als er een 686B southbridge op zit.
idd femme je hebt gelijk.
hoe weet ik eigenlijk nu alvast of er een a of een b versie opzit? de a versie had die bug toch niet?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hmm, er staat ''integrated ATA66 controller''. De 686B heeft ATA100 en de 668A ATA66. Waarschijnlijk is het dus een 686A.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 15:51 schreef Femme het volgende:
Hmm, er staat ''integrated ATA66 controller''. De 686B heeft ATA100 en de 668A ATA66. Waarschijnlijk is het dus een 686A.
hmm ja hij is ook niet splinternieuw en de 686a is nog niet zo heel lang geleden vervangen door de b dus zal het in dit geval wel de a zijn ja.

Dus het enige wat ik hiervoor bij nodig heb qua via zijn de 4in1''s ? zo ja welke versie is het meest aan te raden en waarom?
Pagina: 1