Toon posts:

[BC3] Lege batterij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai

EEn kennis van mij heeft een computertje waarbij de (systeem)tijd steeds verkeerd loopt. Zolang de computer aanstaat is er niets aan de hand en loopt hij netjes, maar zodra hij een poosje uit is geweest en hij zet hem aan dan klopt de tijd en datum dus niet meer. gister was het bv opeens 2 januari.
De enige reden die ik hiervoor kan verzinnen is een kappot/leeg batterijtje op het moederbord.

zin jullie het hiermee eens of denken jullie aan iets anders. Is dit ding gewoon te vervangen of moet ik dan bedacht zijn op rare dingen? (opnieuw bios flashen ofzo)

Groet

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:50
Heb je er last van. :?

Zo nee, lekker zo laten en niets aan doen.
Zo ja, leuke dat je het gepost hebt, maar ik weet het niet :)

Heeft mijn 2e compu ook. Soms fout, meestal goed. Ik heb het laten staan. Het boeit me niet zo. :z

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

ik had van een kennis gehoord dat je ook zo`n batteryhoudertje voor 2 duracel batteryen eraan kunt solderen...

maar kan dit wel zomaar???
`k wil het wel zeker weten voordat ik ga kutten(/solderen) aan m`n celly bakkie

Ik krijg nu telkens errors van me bios als ik opstart, en dan moet ik weer alles in me bios instellen en dan doet tie het weer. (tot ik hem weer opnieuw opstart)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
99% de batterij

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb er geen last van :)
Die kennis van mij vind het hoogst irritant. Als het op te lossen is door gewoon die batterij te vervangen is er geen enkel probleem, maar ik wil wel zeker weten of dat het probleem is.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je er geen last van hebt, dan gewoon zo laten, erger je eraan, tja dan hebje twee opties.

1. Het batterijtje vervangen door eentje van dezelfde specfikaties (veel hoppyzaken hebben dit, en geen te vinden bied conrad altijd uitkomst)

2. batterei niet te vervangen deze de verbindingen met mobo verbreken enop die punten hetzelfde voltage aansluiten. Met een batterij houdertje gevuld met penlights batterijen.

Heb eraring met beide gevallen en het werkt (bijna) altijd. Soms bevat het mainbord zelfs aansluitingen voor externe batterij o.i.d. vooral bij compaq machine''s en diverse 486 en 586 borden. Hopelijk helpt dit iets. *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1