Kan je computer vast lopen omdat je veel programma''s op de achtergrond laat draaien en dat ie zelfs bij de meest ''primitieve'' spellen zoals diablo vastloopt of zal t aan m''n een van m''n andere primaire onderdelen liggen?
Verwijderd
waarschijnlijk aan je drivers, windows, of een apparaat conflict. geheugen tekort lijkt me sterk
Het is wel mogelijk. Maar dan moet je het heel raar doen.
Als je veel progs op achtergrond hebt draaien en je hebt 32Mb dan gaat alles bagger traag, en kan hij vastlopen maar dat gebeurd niet veel, of je geheugen moet kapot zijn.
Ik denk echter dat het aan iets anders ligt.
Heb je VIA 4in1 ginst (tenminste als je VIA hebt, anders de ALI drivers installeren)
Als je veel progs op achtergrond hebt draaien en je hebt 32Mb dan gaat alles bagger traag, en kan hij vastlopen maar dat gebeurd niet veel, of je geheugen moet kapot zijn.
Ik denk echter dat het aan iets anders ligt.
Heb je VIA 4in1 ginst (tenminste als je VIA hebt, anders de ALI drivers installeren)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb 128MB aan geheugen en als ik m''n computer opstart heeft ie al 75-80% daarvan verbruikt. Ik heb trouwens deze onderdelen:
KA7-100
AMD Athlon Thunderbird 700
128MB RAM
3D Prophet SE
Soundblaster 16/32 AWE
56k modem
Ik heb trouwens ook verschillende drivers voor m''n videokaart, geluidskaart en m''n moederboard geprobeerd maar hij loopt nog steeds vast. Ik heb ook al andere videokaart en andere geluidskaart geprobeerd maar daar loopt ie ook al op vast.
KA7-100
AMD Athlon Thunderbird 700
128MB RAM
3D Prophet SE
Soundblaster 16/32 AWE
56k modem
Ik heb trouwens ook verschillende drivers voor m''n videokaart, geluidskaart en m''n moederboard geprobeerd maar hij loopt nog steeds vast. Ik heb ook al andere videokaart en andere geluidskaart geprobeerd maar daar loopt ie ook al op vast.
Verwijderd
hahahaha bij mij verbruikt ie constant 99% ofzo. Wat dat betreft kan het niet daaraan liggen. Hij maakt gewoon een grotere swapfile.
Jahoor, dat kan makkelijk, als je mem vol zit en er gaat echt VEEL naar de swap dan gaat dat allemaal veel te lang duren en krijg je wel wazige vastlopers door aflopende timers enzo, omdat ie nog met disk IO bezig is.
Je kan een linuxbak ook op die manier heel makkelijk lamleggen.
Schrijf een dom scriptje
vi ./dom.sh
met daarin:
./dom.sh &
./dom.sh &
dan gaat ie erg veel threads lanceren en daar komt linux dus echt niet meer uit, zelfs met swapoff krijg je de controle niet meer terug vanaf de console. Je mem loopt binnen no-time vol en dat was het dan
Vervolgens killen kerneld enzo zich ook vanzelf
Je kan een linuxbak ook op die manier heel makkelijk lamleggen.
Schrijf een dom scriptje
vi ./dom.sh
met daarin:
./dom.sh &
./dom.sh &
dan gaat ie erg veel threads lanceren en daar komt linux dus echt niet meer uit, zelfs met swapoff krijg je de controle niet meer terug vanaf de console. Je mem loopt binnen no-time vol en dat was het dan
Vervolgens killen kerneld enzo zich ook vanzelf
Doordat m''n computer vaak vast is gelopen heb ik m nou (sinds ik in de laatste week van de zomervakantie die onderdelen heb gekocht behalve geluidskaart) al een stuk of 30 keer windows opnieuw geinstalleerd en nie alleen dat. Ik heb gewoon m''n C drive geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd.
Pagina: 1