[BC3] Vaag probleem met kaal systeem

Pagina: 1
Acties:

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Topicstarter
Probeer eens een andere proc...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Hoi iedereen, mijn Abit KT7 mobo begaf het opeens, dus ik heb toen een nieuw mobo gekocht, een Asus A7V133. Nu bestaat mn systeempje dus uit:

- Asus A7V133 (KT133A)
- AMD Athlon TB 850MHz
- 128mb SDR SDRAM
- GeForce1 SDR
- 300 watt PSU

Allemaal leuk, maar nu doet ''ie het nòg niet |:(

Ik heb het geheugen, videokaart en PSU allemaal met verwisseld met die van werkende systemen. Ook CMOS clearen, etc. De fans gaan wel aan, maar verder niks dus. Ik heb verder dacht ik alles al geprobeerd, maar het mobo geeft telkens geen teken van leven :'(

Heeft iemand suggesties wat er mis kan zijn? Mobo is dus gloednieuw en proccy, tja, als die niet werkt gaat de speaker toch piepen?

Any help is welcome :)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:50
Heb je ECHT alles geprobeerd hebt wat er allemaal staat??

CPU verwisselen is een optie,
floppy en IDE kabels nog ok?

Ik begreep je verhaal boven niet helemaal goed denk ik. :?

1. Heb je het mobo+CPU in een andere kast/PSU gehad.
2. Of heb je een andere MOBO(EN ander CPU) in in deze kast/PSU gehad.

In geval 1 zegt dat niets over je huidige voeding. (dus voeding kan nog steeds kapot zijn)
In geval 2 zegt het niets over je huidige processor/mobo. (kan je CPU zijn, mobo is nieuw, kans is wel erg klein dat deze ook kapot is)

Succes
iig

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Probeer eens een andere proc...
Die heb ik dus niet ;(
CPU verwisselen is een optie,
floppy en IDE kabels nog ok?
HDD en alle kabels behalve ATX mobo kabels zijn niet aangesloten, om zoveel mogelijke factoren uit te schakelen.
Ik begreep je verhaal boven niet helemaal goed denk ik.

1. Heb je het mobo+CPU in een andere kast/PSU gehad.
2. Of heb je een andere MOBO(EN ander CPU) in in deze kast/PSU gehad.
Ik had gewoon één systeem: kast, psu, mobo, proc, vid.krt, geheugen, etc. Toen overleed m''n oud mobotje (athans dat dacht ik) en heb ik een Asus A7V133 besteld. Alles weer geassembleerd ... doet ie het niet |:(
Eerst bliepte ie nog, jumperinstellingen stonden ook helemaal verkeerd op het mobo, maargoed dat allemaal verholpen, nu bliept ie niet meer. Maar hij doet het nog steeds niet! :'(

Maargoed toen heb ik dus een andere PSU, Vid. kaart en geheugen geprobeerd (misschien was dit het probleem), maar dat hielp allemaal niks. :(

Ik vrees dat mn proccy gesneuveld is.. :'( :'( :'(

... minuutje stilte..

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:50
Op donderdag 10 mei 2001 01:21 schreef CiPHER het volgende:

[.....]
Eerst bliepte ie nog, jumperinstellingen stonden ook helemaal verkeerd op het mobo, maargoed dat allemaal verholpen, nu bliept ie niet meer.

... minuutje stilte..
Minuutje stilte :(

Verkeerde jumperinstelling is mij al veel vaker overkomen, maar daardoor zijn mijn processoren (P2-300, P2-350, Cely433 en P3-700) niet overleden. Zou AMD gevoeliger zijn voor dit soort acties :?
(GEEN FLAME, voor er weer iemand begint :()

Bij verkeerde instellingen, gebeurd er gewoon niets. Meestal bleek dat ik weer iets te snel wilde en iets vergeten was.

Ik zou gewoon alles niet een keer stap voor stap nalopen, desnoods drie keer of vier keer. Kan best zijn dat je iets vergeet..

Ik ben zelf een keer een IDE kabel vergeten in de HD te doen, wel in mobo. En dan maar afvragen wat je vergeet. |:(

me :z

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
t is gewoon de voeding hoor, maar als je niet meteen met je hele pc wilt gaan slepen om dat uit te testen, prak je morgen toch die cpu bij iemand anders erin, is zo gepiept, en weet je iig dat t daar ook niet aan ligt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1