De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mooi (maar is mijn mening)
Veel goede verhalen!
Waarom niet de ander?
Géén ervaringen mee!
20*350ZO45°
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mee eens, heb hem hier ook en is een prima kastje.Op woensdag 09 mei 2001 22:06 schreef FrankGuthrie het volgende:
Aopen HQ-08
1) Om een zijkant van de kast te verwijderen moet eerst de bovenkant verwijderd worden
2) voeding is luidruchtig
3) fan posities op de verkeerde plekken
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=60&page=6
voor een goede kritische review van deze kast
Ik snap gewoon niet dat dit DE tweakerskast is. Kijk ook eens naar Inwin Q500a, of misschien een Antec kast.
Verwijderd
Volledig mee eens, en nog eens een slechte luchtcirculatie door dat stom "doorsteekgat" waar al je kabels (en als rechtgeaarde tweaker zijn er dat veel) doormoeten. Dat gat zit dus goed dicht, en de lucht kan er niet langs boven weer uit.Op donderdag 10 mei 2001 01:20 schreef erniemars het volgende:
AOpen zuigt!
1) om de kast open te krijgen moet het front eraf gehaald worden
2) voeding is luidruchtig
3) fan posities op de verkeerde plekken
Ik snap niet dat dit DE tweakerskast is.
Verwijderd
Ik vind het wel een goeie kast, wel wat prijzig, 250 piek voor de AOpen HQ09 Aquamarine. Slechts één intake fan positie (excl. fan!), en misschien twee exaust posities, maar die zijn slecht gepositioneerd inderdaad, vlakbij de processor zou veel beter zijn.
Ook jammer dat je het sidepanel helemaal naar achteren moet schuiven om de kast open te maken, best lastig met je kabels e.d.
Dus tja, ik zou voor de Antec SX1030 gaan. Vooral vanwege zijn goede koelingsprestaties, makkelijk openenmaken en hij ziet er gelikt uit
Daar zou ik graag wat over willen zeggen. Ik heb 2 Antec SX1030 kasten en die koeling lijkt heel wat, maar valt dus behoorlijk tegen. Had er 4x Antec S804 fans inhangen en het koelde inderdaad lekker weg. Dacht ik ...
Heb nu een ook Miditower met 4x5.25" extern, 2x3.5" extern (zelfde config als de Antec dus), alleen 1x3.5" intern ipv 4 en 2x Antec S804 fans. En ik haalde een kast temperatuur welke een 1 graad lager lag, en een CPU temperatuur die 2 graden lager lag.
Al met al genoeg reden voor mij om eens kritisch te kijken naar Antec kasten. Huidige miditower is bijna de helft lager, bied dezelfde externe 3.5" en 5.25" uitbreidingen, is goedkoper in aanschaf. En iets waar ik zelf erg op tegen was is om de Dure Antec kast te gaan ''modden''.
Voordeel van de Antec kast, is dat de kast van 1mm staal is gemaakt en dus een robuuste indruk maakt en een kwaliteitsvoeding in zit van Antec welke o.a. bij Anandtech (http://www.ned-cool.nl/revvoeding.html) als best uit de test kwam. Voeding heeft trouwens aansluiting voor 7x 5.25" devices en 1 3.5". (welke natuurlijk weer te splitten zijn). Lowbudget miditowervoeding heeft maar 3x 5.25" aansluitingen en 1x 3.5"
Toegangelijkheid in Antec kast is ook goed, alleen jammer dat er geen slide-out mainboard tray inzit (maar dat mis je niet echt ... zeeen van ruimte in de kast
Nog een nadeel van de Antec kast ... loodzwaar. Zonder inhoud weegt de kast al 15kg. Ik had ''even'' het idee om naar een netwerkparty te gaan met volbeladen kast. Is wel gelukt, maar gosh!
Anyway ... ik heb besloten om mijn Antec kasten te verkopen. En wel omdat in mijn geval de miditower prima aan mijn eisen voldoet. Zie vraag en aanbod:
- http://www.tweakers.net/aanbod/17633
- http://www.tweakers.net/aanbod/17634/a
mijn excuses als ik de oorspronkelijke topic vernaggelt heb.
Verwijderd
vind je?...Op donderdag 10 mei 2001 04:47 schreef MREn het volgende:
[..]
loze smiley''s...
Verwijderd
ja, net zo loos al jouw leven...en het mijne...en dat van iedereen...denk daar maar eens over na, is leuk.Op donderdag 10 mei 2001 05:26 schreef unicorn7 het volgende:
[..]
vind je?... [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Tsja, loos moet eerst zin worden in een doelloos leven waarvan het resultaat en doel onbekend is voordat iets zijn zin kan verliezenOp donderdag 10 mei 2001 05:36 schreef MREn het volgende:
[..]
ja, net zo loos al jouw leven...en het mijne...en dat van iedereen...denk daar maar eens over na, is leuk.
Maar het ging hier over kasten...
Bulldog waar haal je zo''n kast en wat kost die en wat zijn de specs???Op donderdag 10 mei 2001 08:08 schreef Bulldog het volgende:
Je moet gewoon een mooooie grooootee Addtronnics kast nemen![]()
Zoiets bijvoorbeeld![]()
[afbeelding]
Thomas
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Kool, die krijg ik ook deze week binnenOp donderdag 10 mei 2001 08:08 schreef Bulldog het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld![]()
[afbeelding]
Heb de kast nu zelf alweer ruim een half jaar en het is echt een vet wrede gaaafe kast!
Tja, meer specs op de website --> http://www.addtronics.com/7896A.htm
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ja, voornamelijk de voedingen kunnen nogal wat geluid produceren [....]Op donderdag 10 mei 2001 11:54 schreef spok9 het volgende:
Aopen schijnt erg luidruchtig te zijn...
Okee, kost een paar duiten maar je hebt wel waar voor je geld!!!
ATX server case zonder PSU, met de volgende specificaties: Possibility to mount a 120mm front fan. Swing-open (butterfly) side doors. No screw and wire on front panel. Can hold up to 7 fans. Option for ATX-PSU, Redundant Powersupply and PSII. 6 x 5.25" exposed and 4 x 3.5" exposed (on a total of 5 hidden).Op donderdag 10 mei 2001 11:43 schreef Bulldog het volgende:
Mijn kast, Addtronics 7896A, heb ik gekocht bij: http://www.ocshop.nl/
Heb de kast nu zelf alweer ruim een half jaar en het is echt een vet wrede gaaafe kast!
Tja, meer specs op de website --> http://www.addtronics.com/7896A.htm
Afmetingen: 44x21x67cm
Optioneel is een geluids-isolatie kit te verkrijgen.
Fl 328.00 / Euro 148.84
Bijzonderheden: PSU is zelf te bepalen.
Note: available.
betekent dit dat er geen voeding in zit en dat die er nog los bijkomt? en heb je die geluidsisolatiekit nodig? en wat betreft dat 3,5 hd rack is dat noodzakelijk?
heb maar 1 hd en ga er een tweede bij kopen...
en hoeveel fans zitten er standaard in?
cik bedoel 7 optinional is leuk maar 7 fans erin is leuker..
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Nee, er zit geen voeding bij. Moet je er dus nog los bij -kopen. Je kunt ook gebruik maken van de "hot-sale" aanbieding bij oc-shop heb je um helemaal compleet voor xx guldenOp donderdag 10 mei 2001 12:31 schreef Lord_T het volgende:
betekent dit dat er geen voeding in zit en dat die er nog los bijkomt?
Als je er van plan bent 10 fans in te zetten zeker aan te bevelen ...en heb je die geluidsisolatiekit nodig?
Kun je bijv. nog een harddisk in doen oid.en wat betreft dat 3,5 hd rack is dat noodzakelijk?
Er kunnen met gemak 3 harddisks in. Met extra brackets kunnen er wel 7 in oid.heb maar 1 hd en ga er een tweede bij kopen...
Bij mij zaten er 0 fans standaard in.en hoeveel fans zitten er standaard in?
Ik heb er nu 6 inzetten, dat blaast hardcik bedoel 7 optinional is leuk maar 7 fans erin is leuker..
JuustOp donderdag 10 mei 2001 08:08 schreef Bulldog het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld![]()
[afbeelding]
Een Addtronics 7896a Server Tower + 350 Watt Enermax PSU
De plaats van de fan''s slaan helemaal nergens op, zeker 2 daar bovenhangen om de hitte van de voeding weg te zuigen:? de rest komt toch niet zo hoog omdat het daar niet eens bij komt waar koop je dan een bigtower voor.
Zit bij mij nu nog een "standaard" 300 watt voeding in, maar komt een Enermax 400watt bij :P:) Er zit namelijk zoveel in dat "een" voeding het allemaal niet aan kanOp donderdag 10 mei 2001 12:39 schreef zork het volgende:
[..]
350 Watt Enermax PSU
Verwijderd

voor 300 piek ben je klaar,
en van alle kasten tot nu toe is hij de # 1 voor mij...
(maar wie ben ik)
Verwijderd
Jij bent een wijs man!Op donderdag 10 mei 2001 13:08 schreef bwe het volgende:
mag ik nog een doos aan je lijst toevoegen?
[afbeelding]
voor 300 piek ben je klaar,
en van alle kasten tot nu toe is hij de # 1 voor mij...
(maar wie ben ik)
Dit is een SUPER kast, temp. ging 15C omlaag ten opzichten van mijn Aopen HQ-45...
Mooi is wel anders