Toon posts:

[BC3] Ok, na wat vraagjes deze (game-)pc.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok guys, geef alleen commentaar als je mijn commentaar bij elk onderdeel ook hebt gelezen (daar hangt de keuze nogal mee samen:P):
Epox 8KTA3 (ik ben gek van dit bord*D)
A-Open HQ08 Blue (300W, Big Tower) (ik weet nix anders:P)
AMD AMD Athlon Thunderbird 1200 Mhz (200 MHz) (lekker oc-en naar min. 1,4Ghz>:))
256MB PC133 SDRAM (Kingston) (voor zeker 133+Mhz FSB>:))
Power Color Geforce2 32 MB (TV-OUT) (goedkoop en goed oc-baar.. G3 w8 ik nog mee totdat games er ook voor gemaakt zijn;))
Noise Control Silverado (processor koeler) (ben ik ook al weg van, lekker stil en koelt goed)
IBM 30GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB) (IBM schijnt snelst te zijn, is voor mij belangrijkst)
Terratec Sixpack 5.1+ (geluidskaart) (I lóve Terratec, A3D 2.0 én AEX>:))
Cyberdrive 52x (cd-rom speler) (heb een keer in de test beste prijs/kwaliteit bij die ding gezien, was grote test bij Tom''s Hardware, d8 ik, maar al wel weer tijd geleden;()
Logitech Pilot Plus Wheelmouse USB (''t betere is meteen zo duur;()
Microsoft Internet Keyboard
PCI Netwerkkaart 10/100Mbit
LG 19 995E (goede prijs/kwaliteit-verhouding, ik zet ''m toch nie hoger dan 1280x1024x32)

Eindprijs: max. 4000 piek (met pricewatch: 3557:P)

Verwijderd

Topicstarter
óóps.. verkeerde forum.. kan iemand ''m ff naar Hardware Algemeen zetten! ;(

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
waarom neem je geen 266mhz TB?

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
en een DVD-speler?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Die geluidskaart roelt zwaar!!

Maarruh... 5.1 geluidskaart, maar geen dvd :?

Oh ja, wat dacht je van een Radeon?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 20:24 schreef AMDude het volgende:
waarom neem je geen 266mhz TB?
Wat is ''t voordeel daarvan:? Is die 200Mhz niet beter oc-baar:?
Op woensdag 09 mei 2001 20:28 schreef Aerox.2000 het volgende:
en een DVD-speler?
Uh.. ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet:? DVD''s bij de videotheek huren:?
Op woensdag 09 mei 2001 20:37 schreef spok9 het volgende:
Die geluidskaart roelt zwaar!! Oh ja, wat dacht je van een Radeon?
Uh.. Radeon voor games:? I don''t think so ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer op- of aanmerkingen?

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Die TerraTec ondersteund geen A3D 2.0 maar de voorloper A3D 1.0.

Alleen kaarten van de uitvinders van A3D 2.0, Aureal gebruiken chips met deze mogenlijkheid. Maar ja, die ondersteunen weer geen AEX. 8-)

Good goan

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:05
Neem de IBM 40GB (Deskstar 60GXP, 7200rpm, 2MB) deze is namelijk sneller en betrouwbaarder dan de IBM 30GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB).
En Asus 50x ipv Cyberdrive 52x.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Kbegrijp ff niet waarom een 5.1 geluidskaart en geen DVD :? Ik ben nog geen game tegengekomen die 5.1 ondersteund....

Als je goed (surround) geluid wilt kun je beter een Guillemot Fortissimo nemen(http://www.guillemot.nl/oldsite/gamme/son/msfortissimo/msfortissimo.html).... perfecte kaart, perfect geluid en dit alles voor een perfecte prijs :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 13:26 schreef critical-billy het volgende:
Die TerraTec ondersteund geen A3D 2.0 maar de voorloper A3D 1.0.

Alleen kaarten van de uitvinders van A3D 2.0, Aureal gebruiken chips met deze mogenlijkheid. Maar ja, die ondersteunen weer geen AEX. 8-)
niet :? uh.. nou dan ruled die Terratec Xlerate Pro pci die ik eerst had nog steeds... :P
én die ..fire.. ofzo van Xlerate isda wat :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 13:40 schreef mivadi het volgende:
Kbegrijp ff niet waarom een 5.1 geluidskaart en geen DVD :? Ik ben nog geen game tegengekomen die 5.1 ondersteund....

Als je goed (surround) geluid wilt kun je beter een Guillemot Fortissimo nemen(http://www.guillemot.nl/oldsite/gamme/son/msfortissimo/msfortissimo.html).... perfecte kaart, perfect geluid en dit alles voor een perfecte prijs :P
Ik snap nog steeds niet wat ik met DVD moet.. :*

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Neem wel een AXIA 1.2 200Mhz-FSB, geen AVIA, anders haal je de 1.4 niet :)

En neem niet de 30 GB uit de 75GXP, maar de 40GB uit de 60GXP.

De 75GXP-serie heeft veel uitval. Waarschijnlijk constructiefout....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04
Op donderdag 10 mei 2001 14:10 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

én die ..fire.. ofzo van Xlerate isda wat :?
dmx x-fire van terratec support ook alleen a3d 1.0

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Neem een dvd speler, om DVD op je pc te kijken!! Dat is wat je ermee moet...

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 10 mei 2001 14:42 schreef Canon23 het volgende:
t was toch een game pc ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

even wat opmerkingen

een 5.1 geluidskaart heeft alleen zin als je ook dvd kijkt, anders kun je net zo goed alleen surround sound nemen.

met de Aureal sq2500 heb je ook aex 1.0...

ik zou toch een radeon nemen voor games, tnzij je alleen snelheid wilt. Ik heb nu beiden gezien (een radeon sdr en een Geforce 2 ultra van gainward) en waar de ultra duidelijk sneller was, was de radeon duidelijk mooier. Zeker bij een powercolor gforce 2 mag je rekenen op goedkope (slechte) onderdelen en dus een beroerde beeldkwaliteit. de Radeon 32MB DDR is niet veel langzamer dan een Geforce 2 (en bij hoge resoluties op 32 bit wellicht sneller), ongeveer net zo duur als die powercolor gforce 2 en je beeld wordt er vast enorm veel beter van.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 14:26 schreef GarBaGe het volgende:

En neem niet de 30 GB uit de 75GXP, maar de 40GB uit de 60GXP.

De 75GXP-serie heeft veel uitval. Waarschijnlijk constructiefout....
ik ga ook voor IBM, maar over de 60GXP hoor ik net zoveel problemen als de 75-serie....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 10 mei 2001 15:10 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

ik ga ook voor IBM, maar over de 60GXP hoor ik net zoveel problemen als de 75-serie....
check ut nieuws ff ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hoe kan je NU al zeggen dat een NIEUWE hdd betrouwbaarder is dan een oude (ook nog recente) hdd..
Bovendien schrijven ze in een review (zie frontpage en link van iemand anders hiero) dat ze vermoeden dat de cache-chip te heet kan worden, dus of-ie daadwerkelijk betrouwbaarder is vind ik ERG moeilijk te zeggen.

Dan de DVD: waarom zou je geen dvd-speler koopen? Vrijwel net zo duur, en je beperkt jezelf niet....

As for de vragensteller: als je alles al zo goed heb bekeken en beargumenteerd, waarom moeten we dan nog commentaar hebben en KUNNEN we dat uberhaubt hebben zonder dat je daar iets van zegt?

• BC3 Victim
Minder geld besteden aan andere zooi, koop op zijn minst een GeForce 2 GTS of een ATI Radeon...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Canon23
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Game pc = ontspannings pc, dvd is ontspanning dussuh...

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Frenkpie
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

266 fsb is wel een stuk sneller ;)

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

geen brander?

Verwijderd

[..]

Ik snap nog steeds niet wat ik met DVD moet..
Vooruit denken wellicht? Over misschien een jaartje is alles DVD, en kun je weinig meer met je CD-Romspeler denk ik. Bovendien is een goede DVD-speler slechts een paar tientjes duurder dan een goede CD-romspeler. Dus waarom niet?

• JT
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

DVD

Radeon (betere beeldkwaliteit, vivo, sneller op hoge resoluties, de resoluties waar je dus op speelt met zo''n kaart).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• spok9
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

[..]

Ik snap nog steeds niet wat ik met DVD moet.. :*
DVD roelt zwaar... en je kan ook nog eens je eigen divxjes maken >:)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 14:16 schreef Overspeed het volgende:
Neem de IBM 40GB (Deskstar 60GXP, 7200rpm, 2MB) deze is namelijk sneller en betrouwbaarder dan de IBM 30GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB).
Uh.. is daar ook een kleinere versie van.. ik geef liever niet zoveel geld uit aan ruimte aan me HD.. liever meer betalen voor snelheid ;)
Op donderdag 10 mei 2001 14:42 schreef Canon23 het volgende:
Kijk ik toch nie... ik kijk op Twente-campus dan toch VCD''s ;)
Op donderdag 10 mei 2001 16:43 schreef Deleon het volgende:
Dan de DVD: waarom zou je geen dvd-speler koopen? Vrijwel net zo duur, en je beperkt jezelf niet....

As for de vragensteller: als je alles al zo goed heb bekeken en beargumenteerd, waarom moeten we dan nog commentaar hebben en KUNNEN we dat uberhaubt hebben zonder dat je daar iets van zegt?
Zoals ik al zei ik hoef geen DVD.. en als ik alles beargumenteer hoeft nog niet te zeggen dat ik op dat onderdeel niet meer van mening kan veranderen |:( Ik kan alleen die lui niet uitstaan die meteen een hardware-ding roepen, terwijl ze mijn wensen niet lezen :(
Op donderdag 10 mei 2001 16:45 schreef Euroshima het volgende:
Minder geld besteden aan andere zooi, koop op zijn minst een GeForce 2 GTS of een ATI Radeon...
Zoals ik al zei.. ik wil wel voor de Geforce3 gaan, maar nog even afwachten of daar ook wel spellen voor komen ;) En btw. die Power Color is toch nix mis mee (kwam ik in Videoplanken-forum achter):?
Op donderdag 10 mei 2001 21:11 schreef frenkpie het volgende:
266 fsb is wel een stuk sneller ;)
Sja.. ik ga toch maar voor de 266 idd... voorkom ik hoop gezeik *D
Op donderdag 10 mei 2001 21:43 schreef Metalium- het volgende:
geen brander?
Maybe.. maar dan wordt ''t toch een Plextor 16x/24x ofzo >:)
Op donderdag 10 mei 2001 23:05 schreef Lestat het volgende:

[..]

Vooruit denken wellicht? Over misschien een jaartje is alles DVD, en kun je weinig meer met je CD-Romspeler denk ik. Bovendien is een goede DVD-speler slechts een paar tientjes duurder dan een goede CD-romspeler. Dus waarom niet?
Ik geloof niet zo in DVD... ik zie nu nog steeds (na alweer 1+ jaar van DVD), dat alleen video''s een beetje interessant zijn, maar nog steeds niet echt een goede concurrent voor de VCR ;( Ik heb ook nog eens waar die pc komt te staan geen TV.. dussuh ;P
Op donderdag 10 mei 2001 23:08 schreef JT het volgende:
Radeon (betere beeldkwaliteit, vivo, sneller op hoge resoluties, de resoluties waar je dus op speelt met zo''n kaart).
Welke Radeon is dan even snel als die Geforce2 GTS :? Dan wil ik die wel hebben ipv die Power Color, want ik ga nu toch nog niet zo voor speed, omdat ik liever ff de Geforce 3 afwacht.. btw. ik hoef dan dus geen TV-IN/OUT ;)

• jle
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Wat die geluidskaart betrefd: alleen de "Turtle Beach Quadzilla" met de "Aureal Vortex 2 chipset" ondersteunt zowel A3D 1.0, A3D 2.0 als AEX 2.0.

Een van de nadelen hiervan is dat Aureal bijna/al falliet is, wat kan resulteren in een slechte driver support.

Een ander nadeel is dat de AEX ondersteuning van deze kaart niet boven matig (= slecht) uitkomt.

Suc6 8-)

edit:

Alweer een typo:(:(

Good goan

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Locutus:
Ik geloof niet zo in DVD... ik zie nu nog steeds (na alweer 1+ jaar van DVD), dat alleen video''s een beetje interessant zijn, maar nog steeds niet echt een goede concurrent voor de VCR
Dan zie je het toch echt verkeerd... De DVD-verkoop (zowel spelers als films) is gigantisch gestegen en is nog steeds aan het stijgen, VCR stijgt niet meer en vertoont zelfs al dalingen; films worden tegenwoordig steeds vaker eerst op DVD uitgebracht en dan pas op video; videomaatschappijen investeren flink in DVD en hebben zelf ook al gezegd dat het de toekomst is; DVD wordt tegenwoordig erg veel verhuurd; DVD is gewoon kwalitatief veel beter (haarscherp beeld, fantastisch geluid); DVD heeft vaak extra''s; plus de spelers zijn al lekker goedkoop (voor 499 piek heb je al een standalone speler).

Waarom je dan niet in DVD gelooft is mij een raadsel... :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:05
Op vrijdag 11 mei 2001 00:03 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Uh.. is daar ook een kleinere versie van.. ik geef liever niet zoveel geld uit aan ruimte aan me HD.. liever meer betalen voor snelheid ;)
Ja, de Deskstar 60GXP is er in de smaken: 20, 40 en 60 GB.

Maar de 40 GB is in verhouding tot de 20 GB versie toch beter geprijsd:
IBM 20GB (Deskstar 60GXP, 7200rpm, 2MB) FL 317,-
IBM 40GB (Deskstar 60GXP, 7200rpm, 2MB) FL 439,-

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• BC3 Victim
Twilight = DVD :)

Verwijderd

Aureal is niet bijna failliet, Aureal bestaat niet meer, want overgenomen door creative.

De radeon 32 Mb DDR haalt op hoge resoluties bij 32 bits vergelijkbare snelheden als de geforce 2 GTS. de 64 MB zul je nunn nog niet nodig hebben, maar mogelijk in de toekomst wel, bij nieuwere spelen. (ter indicatie, bij 3dmark2001 kom je nop 1024*768 nog niet boven de 32 MB texture-memory en dan kun je ook nog texture-xompressie gebruiken).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 10:41 schreef Brian Dickens het volgende:
Locutus:
[..]

Dan zie je het toch echt verkeerd... De DVD-verkoop (zowel spelers als films) is gigantisch gestegen en is nog steeds aan het stijgen, VCR stijgt niet meer en vertoont zelfs al dalingen; films worden tegenwoordig steeds vaker eerst op DVD uitgebracht en dan pas op video; videomaatschappijen investeren flink in DVD en hebben zelf ook al gezegd dat het de toekomst is; DVD wordt tegenwoordig erg veel verhuurd; DVD is gewoon kwalitatief veel beter (haarscherp beeld, fantastisch geluid); DVD heeft vaak extra''s; plus de spelers zijn al lekker goedkoop (voor 499 piek heb je al een standalone speler).

Waarom je dan niet in DVD gelooft is mij een raadsel... :?
Ok.. je hebt me overtuigd :D Nou nog eentje met goede prijs/kwaliteit-verhouding dan ;)
Op vrijdag 11 mei 2001 17:06 schreef rderoode het volgende:
Aureal is niet bijna failliet, Aureal bestaat niet meer, want overgenomen door creative.

De radeon 32 Mb DDR haalt op hoge resoluties bij 32 bits vergelijkbare snelheden als de geforce 2 GTS. de 64 MB zul je nunn nog niet nodig hebben, maar mogelijk in de toekomst wel, bij nieuwere spelen. (ter indicatie, bij 3dmark2001 kom je nop 1024*768 nog niet boven de 32 MB texture-memory en dan kun je ook nog texture-xompressie gebruiken).
Komt er dan nog support voor A3D:?

En dan wil ik wel een Radeon 32MB DDR nemen.. maar dan ivm die DVD ''t liefst met TV-out en TV-in ;) (ik zat ineens te denken dat ik natuurlijk TV op me pc kan kijken.. ook al heb ik geen TV;))

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie met de search dat de Toshiba 16x/40x DVD-speler wel goed is... maar dan moet iemand mij ook maar eens vertellen wat je aan sneller DVD-afspeelsnelheid heb.. ik bedoel.. zo''n DVD-film bekijken gaat toch ook al goed op 8x, ofnie :?

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 19:43 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Ok.. je hebt me overtuigd :D Nou nog eentje met goede prijs/kwaliteit-verhouding dan ;)
[..]

Komt er dan nog support voor A3D:?

En dan wil ik wel een Radeon 32MB DDR nemen.. maar dan ivm die DVD ''t liefst met TV-out en TV-in ;) (ik zat ineens te denken dat ik natuurlijk TV op me pc kan kijken.. ook al heb ik geen TV;))
De tv-in van de Radeon heeft geen tuner alleen de all in wonder versie
maar als je tv wil kijken op je pc (ik doe het ook) kun je bij voor beeld een tv kaart kopen die dingen kosten nu rond de 150 gulden :) en hebben een beeld beter dan een TV 8-) (de miro video pctv in iedergeval) of een video recorder kopen dan kun je wel via de TV-in van de Radeon TV kijken

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 11 mei 2001 17:06 schreef rderoode het volgende:

Radeon is ZEKER sneller in hogere resoluties. En 3dmark is geoptimaliseerd voor gkrachten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 23:40 schreef JT het volgende:

[..]

Radeon is ZEKER sneller in hogere resoluties. En 3dmark is geoptimaliseerd voor gkrachten.
Ik meet niet af met 3Dmark ;)
Op vrijdag 11 mei 2001 21:18 schreef JMMadKiller het volgende:

[..]

De tv-in van de Radeon heeft geen tuner alleen de all in wonder versie
maar als je tv wil kijken op je pc (ik doe het ook) kun je bij voor beeld een tv kaart kopen die dingen kosten nu rond de 150 gulden :) en hebben een beeld beter dan een TV 8-) (de miro video pctv in iedergeval) of een video recorder kopen dan kun je wel via de TV-in van de Radeon TV kijken
mmm ok, maar de all-in-wonder is +- 180 gulden duurder dan een Radeon Vivo (toch:?), dus dan moet ik nog weten of die tuner ''t enige verschil is tussen de Vivo en de All-in-Wonder :?
Op vrijdag 11 mei 2001 21:01 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Ik zie met de search dat de Toshiba 16x/40x DVD-speler wel goed is... maar dan moet iemand mij ook maar eens vertellen wat je aan sneller DVD-afspeelsnelheid heb.. ik bedoel.. zo''n DVD-film bekijken gaat toch ook al goed op 8x, ofnie :?
Iemand hier nog een antwoord op :?

• stunter
  • Laatst online: 17:27
DVD''s bekijk je op 1xDVD.

Bij het installeren van software is een snellere makkelijker.

Heb zelf een pioneer 10x slot-in.
Koop als het kan een slot-in zeer makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 11:54 schreef stunter het volgende:
DVD''s bekijk je op 1xDVD.

Bij het installeren van software is een snellere makkelijker.

Heb zelf een pioneer 10x slot-in.
Koop als het kan een slot-in zeer makkelijk.
Mmm.. software installeren.. wat is er nu (of binnen een jaar) aantrekkelijk om op DVD aan te schaffen (wat betreft software dan;)):?

En wat is slot-in:?

btw. nou nog die Ati All-in-Wonder.. iemand daar al een antwoord op :?

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 14:16 schreef Overspeed het volgende:
Helemaal mee eens. En die problemen vallen echt wel mee. Je hoort de problemen nou eenmaal, en als er nix mis mee is dan hoor je dit veel minder. Die gasten van Eynstein zeiden ook dat het percentage met problemen echt weinig is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 12:07 schreef Ledo het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En die problemen vallen echt wel mee. Je hoort de problemen nou eenmaal, en als er nix mis mee is dan hoor je dit veel minder. Die gasten van Eynstein zeiden ook dat het percentage met problemen echt weinig is.
Ja ik ben al overtuigd :D Die IBM wordt ''t.. maar dan toch de 20/30Gb versie... ik heb ''t geld meer voor andere onderdelen nodig ;) (GPU + monitor >:))

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 12:02 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Mmm.. software installeren.. wat is er nu (of binnen een jaar) aantrekkelijk om op DVD aan te schaffen (wat betreft software dan;)):?

En wat is slot-in:?

btw. nou nog die Ati All-in-Wonder.. iemand daar al een antwoord op :?
iemand :?

• stunter
  • Laatst online: 17:27
Slot-in heeft geen lade zie foto.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/976319638.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 16:31 schreef stunter het volgende:
Slot-in heeft geen lade zie foto.

[afbeelding]
En was daar beter aan :?

Verwijderd

Topicstarter
btw. dit is intussen me pc-config geworden (met minimumprijzen uit Pricewatch incl. winkels):
[img]"http://members1.chello.nl/~g.boeijen02/Locutus[/img]

Plaatje ge-update! De prijs (incl. verzendkosten) wordt 3890.

• Bezulba
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

pricewatch heeft nu zo''n leuk winkelwagentje achter elk product voeg zo ff al je onderdelen toe en laat hem dan ook ff verzendkosten uitrekenen. kan je gelijk zien of het goedkoper is om bij 1 of 2 bedrijven te bestellen of om bij 14 verschillende te bestellen (alhoewel voor een compleet systeem 1 winkel toch het best is ivm garantie... )

blup

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 18:07 schreef Werkeend het volgende:
pricewatch heeft nu zo''n leuk winkelwagentje achter elk product voeg zo ff al je onderdelen toe en laat hem dan ook ff verzendkosten uitrekenen. kan je gelijk zien of het goedkoper is om bij 1 of 2 bedrijven te bestellen of om bij 14 verschillende te bestellen (alhoewel voor een compleet systeem 1 winkel toch het best is ivm garantie... )
Ok, zal ik eens doen :P.... gedaan *D

Denk je dat er een winkel is die ál deze onderdelen in z''n assortiment heeft :?

Verwijderd

Zo je die All-in-wonder wel doen? Ik dacht nl dat dat een gewone Radeon 32MB SDR was met xtra functies voor tv ed, maar wel traag in spellen. Ik zou dan de Radeon 64MB ViVo doen, of Geforce 2 GTS Deluxe.

Verwijderd

Topicstarter
ja.. ik denk toch dat ik een Geforce 2 (pro/ultra) neem, want ik speel eigenlijk voornamelijk spellen en dan neem ik wel een tv-kaart erbij.....
heeft iemand een suggestie voor een goede/goedkope TV-kaart:?

of verder nog op- en aanmerkingen :?

• JT

JT

VETAK y0

Radeon is in hogere reso''s net zo snel als de pro.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 12:05 schreef JT het volgende:
Radeon is in hogere reso''s net zo snel als de pro.
De ATI Radeon 32MB S/DDR :? En wat is hoge res (1024 al):?

• JT

JT

VETAK y0

DDR in 1024 >

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm ok dan houden we ''t ff op de Radeon 32M DDR, zonder TV ou/in... maar dan heb ik nog wel een TV-kaart nodig ;)

en ik weet ook nog steeds niet wat ''t voordeel is van Slot-in bij een DVD-speler, want dat kost ook nog wat extra ;(

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb anders een beter idee voor je :

Vraag of je een GF2 pro mag meenemen en een Ati Radeon (zou voor 64 meg gaan, is niet veel duurder en beter voor toekomst) en dan betaal je ze beide. Dan ga je ze in je nieuwe systeem uit testen en de kaart die jij wilt houden breng je terug en krijg je je geld van terug. Wel duidelijke afspraak maken met de winkel.

Voordeel van slot in is dat het handiger is, meer niet. Tv kaartje zou ik hauppage nemen of pinacle.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
JT :? Of iemand anders :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 12:54 schreef JT het volgende:
Ik heb anders een beter idee voor je :

Vraag of je een GF2 pro mag meenemen en een Ati Radeon (zou voor 64 meg gaan, is niet veel duurder en beter voor toekomst) en dan betaal je ze beide. Dan ga je ze in je nieuwe systeem uit testen en de kaart die jij wilt houden breng je terug en krijg je je geld van terug. Wel duidelijke afspraak maken met de winkel.

Voordeel van slot in is dat het handiger is, meer niet. Tv kaartje zou ik hauppage nemen of pinacle.
Tnx JT, vooral voor je snelle waardevolle replys :9~
Maar wat voor niet-Slot-in alternatief is dan goed... bedoel die goedkope Lite-On DVD 12x 40x.. is dat dan wat :?
En dan welke modellen van hauppage of pinacle.. ik wil ''t simpel gebruiken om TV op me pc te kunnen kijken (zonder verdere aparte TV of VCR):?

• JT

JT

VETAK y0

Ik ga weer ff een waardevolle reply geven :D

Pioneer DVD''s zijn erg goed, die is wel slot in maar dat maakt geen reet uit. Anders de Philips. Of Toshiba is ook wel ok.

Welk model je moet hebben als tv kaart weet ik niet precies.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 15:44 schreef JT het volgende:
Ik ga weer ff een waardevolle reply geven :D

Pioneer DVD''s zijn erg goed, die is wel slot in maar dat maakt geen reet uit. Anders de Philips. Of Toshiba is ook wel ok.

Welk model je moet hebben als tv kaart weet ik niet precies.
Zoals ik al eerder zei ga ik waarschijnlijk alleen af en toe DVD-tje huren ofzo.. voor mij is de cd-rom-capaciteiten veel belangrijker... misschien nu nog aan aangepaste tip daarop :? ;)

Ik zal wel eens naar die specs van die TV-kaarten kijken *D

Ik weet niet of iemand er nog wel eens naar kijkt en commentaar wil geven, maar dis me laatste update van me config:

[img]"http://members1.chello.nl/~g.boeijen02/Locutus[/img]

• JT

JT

VETAK y0

Zoals ik al eerder zei ga ik waarschijnlijk alleen af en toe DVD-tje huren ofzo.. voor mij is de cd-rom-capaciteiten veel belangrijker... misschien nu nog aan aangepaste tip daarop
Als er over 2 jaar allemaal softare uitkomt e.d. op dvd dan baal je...zou toch voor DVD gaan.

Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 21:21 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

Uh.. ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet:? DVD''s bij de videotheek huren:?

Ja, en rippen en DivXjes bakken :7

Uh.. Radeon voor games:?

Ja natuurlijk ;)

I don''t think so ;)

But I do :z

• BC3 Victim
En misschien is een Antec kast wel wat. Z''n mooie zwarte :9 Is maar een idee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 18:08 schreef JT het volgende:

[..]

Als er over 2 jaar allemaal softare uitkomt e.d. op dvd dan baal je...zou toch voor DVD gaan.
Over 2 jaar is die 16x ook traag hoor ;(
Op zondag 13 mei 2001 18:20 schreef Commander_Data het volgende:

[..]
Uh.. ok.... 1DVD=3Divx-VCD''s:?
Op zondag 13 mei 2001 18:24 schreef Commander_Data het volgende:
En misschien is een Antec kast wel wat. Z''n mooie zwarte :9 Is maar een idee ;)
Kosten, waar:? ah.. zie ''t al :P
Antec Performance Series ATX Case (SX1030 BEC) bij PLS of Ned Cool via de pricewatch voor +- 370 piek..

owja nog iets.. ik heb ook een ATI TV-kaart gevonden.. de ATI-TV Wonder.. dat ding kost (oem) 179 piek en geeft ook stereo.. nou moet ik weten of dat wat is.. ;) :?

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet deze msg maar weer :P Ik kan zowat alles bij EuroPC krijgen >:)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
uit ervaring kan ik je aanbevelen die cyberdrive eruit te trappen, en er een asus 50x in te hangen.
geen dvd nemen ipv cdrom.
dvd spelers werken voor geen ruk met cdrom''s. beetje gare cdrom leest ie niet. ik gebruik hem alleen voor dvd''s.

die aopen cdrom bakkies gaan na een tijdje verrot, netzoals de meeste cdrom spelers.
ik heb al een jaar f zo een asus 50x, en ben hier heeel erg tevreden over.
leest echt alles, en snel is ie ook.
ok. er zullen wel snellere zijn, maar snelheid is echt niet alles.
mijn asus vreet de meest gare cd''s die ik ering gooi :)

• JT

JT

VETAK y0

Mijn DVD leest alles, zelfs pannakoeken

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 20:04 schreef JT het volgende:
Mijn DVD leest alles, zelfs pannakoeken
En welke heb jij:?

• JT

JT

VETAK y0

Daar vraag je me wat.... :D
Dat weet ik geen eens :)

Maar iedereen die ik ken met een dvd heeft nog nooit probs gehad.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 20:17 schreef JT het volgende:
Daar vraag je me wat.... :D
Dat weet ik geen eens :)

Maar iedereen die ik ken met een dvd heeft nog nooit probs gehad.
Mmm ok dan isset wel ok...

nou nog die TV-kaart en dan heb ik geloof ik alles wel wat ik moet weten :9
Pagina: 1