[BC3] Toetsenbord schoongemaakt...en nu?

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
ff vooraf: ja ik zag ook 44 topics over toetsenborden maar ik kon er geen antwoord vinden...excuse me als ik eroverheen heb gekeken :)

Ik heb een MS Internet Keyboard en die wou ik ''ns ff schoonmaken. Dus ik gister dat ding onder de kraan, mooi schoon, op de vensterbank boven de verwarming gelegd...

Vanmiddag sluit ik ''m aan begint m''n PC te flippen. Ik rebooten...piepiepiep etc. Dus ik schroef ''m open, bleek ie nog vochtig te zijn. Inmiddels is ie allang droog, maar nog steeds blijft de helft hangen.

Wat kan ik nu het beste doen (behalve een nieuwe kopen)?

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

lol

sorry hoor, maar waarom maak je em niet eerst open, haalt de onderdelen eruit die niet tegen water kunnen, en maakt em dan schoon:?

BTW:

Rebirth roelt :)

It seemed like a good idea at the time

• rb338
Op woensdag 09 mei 2001 19:08 schreef Strumxector het volgende:
sorry hoor, maar waarom maak je em niet eerst open, haalt de onderdelen eruit die niet tegen water kunnen, en maakt em dan schoon:?
Klopt, niet slim, maar daar heb ik nu niks aan he? Want nu is het al gebeurd.

En jah ReBirth roelt idd :9

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49
Toetsenbord schoonmaken: Toetsen eraf en in een MILD sopje (met bleekmiddel wil je wel eens allemaal blanco toetsen overhouden)

de printplaat kun je schoonvegen met een kwastje... de behuizing kan waarschijnlijk ook gewoon in een sopje...

• rb338
Jaaah schoon issie al...

Maar hij doet het niet meer zoals de bedoeling was, da''s het probleem :P

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Heel goed laten drogen, ik zou hem ff uit elkaar halen en de onderdelen per stuk laten drogen, en dan hopen dat ie het doet, zo niet, helaas

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je gaat toch geen electronisch apparaat schoonspoelen onder de kraan?!!? |:(

Z''on ding bevat een printplaat met allerlei contactpunten waardoor 1 druppeltje water gemakkelijk kortsluiting kan veroorzaken en dat printplaatje kan mollen ;(

Beter is idd om dat ding nou ff uit elkaar te halen en echt goed te laten drogen en dan pas weer aan te sluiten maar echt veel kans geef ik je niet...|:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Schroef eens echt ALLES los en laat vooral de printplaat goed drogen.
haal de contactjes los, als daar wat water tussen 2 pooltjes zit doet tie het ook niet

Dan zou die het weer moeten doen lijkt mij. Of heel de printplaat is al verragt omdat je em nat hebt aangesloten. En dan is het toch echt een nieuwe kopen....

• BC3 Victim
Zie ook [topic=447]

Ikzelf zet m''n toetsenbord zo eens in het half jaar gewoon in de afwasmachine, zonder ook maar iets te schroeven.

De meeste electronica kun je gewoon onder de kraan afspoelen hoor, zolang je het maar laat drogen..

Ik denk dat als je dat toetsenbord even helemaal uit elkaar haalt en alle afzonderlijke componenten met bv. een thedoek even droog wrijft of gewoon opwrijft dat je kb het gewoon weer zal doen hoor..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• rb338
OK ik heb dus net alles uit elkaar gehaald en ff mbv een föhn en doekie ben ik het nu droog aan ''t maken...ik laat zo wel weten of ie ''t al weer doet ;)

Thanks voor de hulp :)

• BC3 Victim
Dan nog een drupje parfum, en je KB is weer helemaal ''the man'' :)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
haaaaaaaaaaaahahahahahahahahahaha
electronica en water !!

hahaahahahahahahaaaa :?:?:?

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 19:44 schreef taz3d_nl het volgende:
haaaaaaaaaaaahahahahahahahahahaha
electronica en water !!

hahaahahahahahahaaaa :?:?:?
nix mis mee hoor! je moet ''t daarna alleen wel lang genoeg laten drogen ;):):)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
Dat haal je toch niet in je hoofd? Zo een toetsenbord onder de kraan houden. Eerst uit mekaar halen natuurlijk |:(. Toetsen even in een mild sopje laten weken ... rubbermatje schoonmaken, enz, enz ... maar niet zomaar water overheenspoelen |:(.

• AceRimmer
  • Laatst online: 18:32

AceRimmer

What a guy...

ttttooooeeeettsseeeennnnbbboooorrrdddd sssccchhhooonnnnnmmmmaakkkkeeeennnnn mmmeeeetttt wwwaaaattteeerrr iiiiisssss nnniiiieeettt ssssllllliiiimmmmmm...........
:)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op woensdag 09 mei 2001 20:02 schreef AceRimmer het volgende:
ttttooooeeeettsseeeennnnbbboooorrrdddd sssccchhhooonnnnnmmmmaakkkkeeeennnnn mmmeeeetttt wwwaaaattteeerrr iiiiisssss nnniiiieeettt ssssllllliiiimmmmmm...........
Vlgns mij mag jij ook wel eens je kb schoon maken, er blijven wat knoppppppjes hangen

:):)

• Wouter!
  • Laatst online: 17:11
iiiiiiiiiiiiiiii.dddddddddddddddddddddd.dddddddddddddddddddddd.

LOL >:)

• rb338
Ik weet niet wat het probleem van sommige mensen hier is maar electronica en water gaan prima samen zolang er geen stroom aan tepas komt...en dat is dus waarschijnlijk mijn probleem geweest: paar druppeltjes niet gezien en gewoon aangesloten.

En ehm als je dan een van die "grappige" mensen bent die het stom, idioot, dom, etc. vindt maar verder geen zinnig woord erover te zeggen hebt, waarom post je dan zulke idiote dingen? Echt nutteloos...

Maargoed, hij doet het dus nog steeds niet. Vannacht leg ik um wel weer boven de verwarming en als ie ''t morgen niet doet ga ik wel een nieuwe halen.

• BC3 Victim
Ik weet niet wat het probleem van sommige mensen hier is maar electronica en water gaan prima samen zolang er geen stroom aan tepas komt...en dat is dus waarschijnlijk mijn probleem geweest: paar druppeltjes niet gezien en gewoon aangesloten.

Maargoed, hij doet het dus nog steeds niet. Vannacht leg ik um wel weer boven de verwarming en als ie ''t morgen niet doet ga ik wel een nieuwe halen.
En dan nog roepen dat dat prima samen gaat??? :'(
Ja alleen als je voordat je hem weer aansluit heeeeeeeeeeel goed controleert op water dan >:)
Zo''n ding haal je toch ff uit elkaar voordat je hem natgooit :? heheh

• rb338
Op woensdag 09 mei 2001 20:13 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

En dan nog roepen dat dat prima samen gaat??? :'(
Ja alleen als je voordat je hem weer aansluit heeeeeeeeeeel goed controleert op water dan >:)
Zo''n ding haal je toch ff uit elkaar voordat je hem natgooit :? heheh
Ik geloof dat ik zoiets eerder heb gelezen hier..en ook al commentaar op heb gegeven..:Z

Einde van deze topic wat mij betreft, valt blijkbaar weinig meer over te zeggen :r

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 20:16 schreef rb338 het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik zoiets eerder heb gelezen hier..en ook al commentaar op heb gegeven..:Z

Einde van deze topic wat mij betreft, valt blijkbaar weinig meer over te zeggen :r
Sorry dit is pure leedvermaak :9~ maar gooi maar dicht.....*D

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op woensdag 09 mei 2001 20:18 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Sorry dit is pure leedvermaak :9~ maar gooi maar dicht.....*D
Nee, ik wil nog ff weten of die het morgen heeft gedaan

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:57
Bij de watersnoodramp in Limburg van 1993 stond bij de (inmiddels) ex van mijn zus het hele gebouw zo''n 1,5m onder water. Zijn ouders hadden zo''n soort van cultureel buurtcentrum. Nadat het water weg was heb ik onder alle smurrie de audio set vandaan gehaald. Na alle modder e.d grondig verwijderd te hebben en de hele zooi flink schoongemaakt en op laten drogen, kwam er weer een prima setje te voorschijn. Het enige wat vervangen moest worden was een zekering :)
Water en electronica gaan prima samen. Alleen moet je het dus wel goed laten drogen natuurlijk |:( ...
Nu is er waarschijnlijk nog sluiting gekomen op het moment dat je je bordje weer aansloot. En als er nu daardoor iets kaduuk is, kun je hem laten drogen wat je wil.....veel succes...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• rb338
Nou mensen hij doet het nog steeds niet dus morgen maar ff een mooi nieuw bordje kopen...

Enne leedvermaak? Ach...een nieuw toetsenbord is ook nooit weg 8-)

Maarja het is natuurlijk wel zonde.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:50
Waar woon je???

Ik wil hem wel hebben dan... :o
Wat doet het trouwens niet meer :) :)

ik klus wel wat dat ie het weer doet, met een een enkele lekker ofzo...

Maar serieus, waar woon je? Toevallig in Delft :) :) Alsjeblief >:)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• rb338
niet in delft..nieteens in de buurt..

enne ik probeer m zelf wel te fixen dan hang ik hem aan me andere bak ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

een vriend van me had een lekage gehad boven hun monitor. toen hadden we een wirlpool :P

gewoon ff leeggekieperd>:)>:) en toen voor de verwarming gezet nu 1 jaar ong. laterz doet ie het nog steeds :P:P:P:P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1