De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dit geheugen heeft aan beide kanten chips zitten..
Dan kan het zijn dat je moederbord dat niet leuk vind..
256MB aan 1 kant zal wel gaan, maar aan 2 kanten 128MB gaat meestal niet goed..
]-[enk..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
check eens in een andere PC, misschien IS het ook wel 128MB...
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Dus zou 256MB aan 1 kant moeten kunnen..
Maar dubbelzijdig gaat meestal niet.
]-[enk..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
jullie horen het zo
Verwijderd
Controleer het eerst eens op een ander plankje, of het wel daadwerkelijk 256 is.
Verwijderd
Klinkt misschien raar, maar had bij iemand laatst geprobeerd of z''n geheugen ook op CAS2 wilde werken (stond op CAS3), toen werd dus nog maar 128MB ipv 256 gedetecteerd
Verwijderd
Je zult dus op zoek moeten gaan naar reepjes met 16Mx8
2.) Waar kan ik in bios CAS2/CAS3 instellen ?
Verwijderd
Het probleem ligt niet bij de CUSL2-C, maar bij de Intel chipset, deze kan niet overweg met reepjes met chips van 32Mx4 aan boord
Verwijderd
Maar als ik het goed heb staat dat bij Chip Options ofzoiets. Daar staat zoiets als "SPD", en dan 7ns of 8ns. Je moet ''m dan op 8ns zetten. (dan zie je een aantal variabelen eronder meeveranderen van 2 naar 3). Of alstie al goed staat gewoon op 8ns laten staan. En de timingen op 3.
Staat als het goed is ook in ''t boekje dat bij je Mobo zat.
Dan weet je zeker dat je de goeie hebt
Als dat niet werkt, dan is het geheugen waarschijnlijk inderdaad niet goed of geschikt voor je mobo.
Hoeft niet, zou dus kunnen! Probeer het dimmetje eens alleen erin te zetten, kijken offie het dan wel goed doet.
Bnet pindle#2913