[BC3] HD voor laptop''s zelfde aansluiting ?

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:29

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb hiero een HP Omnibook Xe2 P500 Celie met een 5 GB IBM DARA schijfje.. Nu zag ik in een prijslijst schijven voor laptops staan van 20 gb ( IBM DJSA 20 GB ). Zijn deze zo te vervangen ? Of gaat dat niet lukken ? Heeft iemand daar ervaring mee ?

Thanks

http://www.xbmcfreak.nl/

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Ze zijn best makkelijk te vervangen als je een hoop schroefjes los weet te peuteren en daarna alles netjes weer in elkaar kan zetten. Kan best tricky zijn als je niet weet hoe je notebook precies in elkaar zit. Zoals ik, lijkt er iets vast te zitten, ben je bang dat het breekt als je te hard trekt, blijkt er niks aan de hand te zijn.

Overigens hebben ze dacht ik wel altijd dezelfde aansluiting.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja dat kan....

en met een converter kan je hem ook nog in je tower hangen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Opa
  • Laatst online: 31-12-2025

Opa

Nu Multifocaal!

Is dacht ik wel vrij universeel.
Ik heb genoeg Dell Inspiron 3700/3800/Latitude CxJ uit elkaar gehaald en de HD ervan verwisseld. Daarbij ben ik Fujitsu, IBM en Toshiba schijven tegengekomen en die hadden alle dezelfde aansluiting. Je moet vaak de HD uit een soort slede nemen (geschroefd) en dan een connector lospulken. (voorzichtig, de verbinding is met een flexibele PCB printbaan).
Om kort te gaan: je kan gewoon een 2,5 inch disk (IBM travelstar serie bijv.) transplanteren. Wel ff in de gaten houden dat je BIOS zoiets slikt. (8 GB limiet en dergelijke) Kijk ff op de homepage voor een biosupdate.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Erhnam
  • Laatst online: 08:29

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Weten jullie het zeker.. Ik kan namelijk bij mijn baas tegen inkoop een Ibmmetje bestellen alleen kan ik hem niet omruilen.. Hij moet dus passen...

Dit zit er nu in:

IBM DARA 2,5" 5 GB

Dit moet er in:

IBM DJSA 2,5" 9,5 MM 20 GB ( voor 290 piek :) )

http://www.xbmcfreak.nl/

• ScuL
  • Laatst online: 30-12-2025
Alle laptop HD''s hebben dezelfde soort aansluiting. Soort van mini IDE, het heeft ook een naam maar ik weet niet meer hoe het precies heet :)

Bij mijn Fujitsu-Siemens hoef ik alleen maar een plastic plaatje open te schroeven en 4 schroefjes los te halen, en dan kan ik zo de HD vervangen. Niets moeilijks aan....

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1