Toon posts:

[BC3] abit kt7a met 1 gig thunderbird te traag ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuw abit board gekocht,met een 1gig thunderbird erin en ook nog 265 infenion geheugen erbij...maar ligt het aan mij of is dit toch nog traag..als ik bijvoorbeeld aan het printen ben,dan is mijn computer wel beschikbaar voor andere dingen maar dan is de comp. wel enorm langzaam.Als ik scan dan kan je het helemaal wel vergeten !

Ik denk zelf dat het met instellingen te maken heeft,maar zo''n grote bios heb ik nog nooit gezien...Ik ben ook al op de Abit site geweest..maar ik wil ff weten of hier meer personen last van gehad hebben.En wat ze daar aan gedaan hebben ??? :?

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Dat gevoel heb ik ook.:Z

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Parallele printer toevallig?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb er ook last van en idd paralelle printercable. is dat het probleem?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
[
probeer een extra pceetje (pent100 ofzo)
hang printer aan, en scanner.

Stel de printserver goed in (emf, spooler op 2e schijf etc)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Toch wel je printerpoortje ingesteld als ECP printerpoort en een DMA''tje toegewezen in je bios?

Printwachtrij instellingen op EMF ipv op RAW gezet?

LPT kabel niet langer als 15 meter?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Mijn HP DeskJet 710C vertraagt de boel ook ontzettend. Dat heeft volgens mij niks met het systeem te maken, maar meer met het feit dat die HP een "dom" ding is: weinig geheugen en geen rekenkracht. Het rasteren gebeurt dus waarschijnlijk door de CPU in het geheugen van de PC en dat vreet resources. Als ik aan het printen ben kan ik niks anders doen. Het zij zo. Ik denk dat een andere printer (lees: betere en duurdere) het probleem kan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen inderdaad..ik heb zelf de hp720c..enorme vertraging op de rest...maar mijn scanner mustek 6000 weet er ook raad mee hoor met die mbs

Verwijderd

Dat had ik met de HP690c. Als ik de standaard WindowsME drivers gebruikte deed hij het niet meer. Is wel ergens in te stellen, maar dat weet ik zo even niet.

• BC3 Victim
Jupz ik heb dit dus met scannen, dan kan ik ook bijna niks meer doen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Dat is gewoon de parallelle poort, die is gewoon traag. Had vroeger een HP7200e fikker op die poort en als ik ging fikken werd het hele systeem traag, zelfs op m''n huidige PC (zie sig).

Verwijderd

heb het alleen met scannen.

scanner is SCSI en de rest ide. en scsi popt het harder naar binnen dan de erst het kan verwerken.

Verwijderd

Dit komt omdat paralelle poort een interrupt vretend app is. Net als IDE zorgt dit ervoor dat een processor niets tegelijk kan doen terwijl er een interrupt afgehandeld wordt. Je kan een usb printer nemen om dit dus redelijk tegen te gaan of idd een apparte (ouwe) bak neer te zetten puur alleen voor het print/scanwerk

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Op zaterdag 12 mei 2001 21:48 schreef axkman het volgende:
Dit komt omdat paralelle poort een interrupt vretend app is. Net als IDE zorgt dit ervoor dat een processor niets tegelijk kan doen terwijl er een interrupt afgehandeld wordt. Je kan een usb printer nemen om dit dus redelijk tegen te gaan of idd een apparte (ouwe) bak neer te zetten puur alleen voor het print/scanwerk
Het vreemde is dat wanneer ik een HP LaserJet 4 op de poort aansluit, de zaak nauwelijks vertraagd. Ik vermoed dan ook dat de performance impact van een "domme" printer, die alle berekeningen door de CPU laat doen veel zwaarder weegt dan het feit dat de aansluiting parallel is.
Pagina: 1