Toon posts:

[BC3] Vaag probleem met Compaq

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Komt ie.....

Heb een aantal Compaq Deskpro P166/200mmx staan...allemaal standaard 2,1gb 32mb edo ramm.

Alles leuk en aardig...install gaat perfect pc''s lopen netjes...tot dat je op inet wilt.

Een Motorola chipset modem erin geen conflicten in w98se.

Ga je inbellen en gaat je browser de site binnenhalen....doet de pc een reboot :? :(

echt heel vaag dit....kan iemand helpen :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je die modem al in een andere pc getest. Je kan ook nog een ander os proberen. Gebruik je de nieuwste drivers? Kan je de firmware updaten?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Heb 3 verschillende merken modems gebruikt....andere os nog niet....maar het moet toch normaal werken onder w98

• Skippy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12-2023

Skippy

Down Under

campaq is gewoon vaag>:)

- = [ en ik huppel weer verder ] = -

• Ady
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2009

Ady

Oh wist ik maar alles.

Op woensdag 09 mei 2001 12:18 schreef The_Cell het volgende:
Komt ie.....
Een Motorola chipset modem erin geen conflicten in w98se.

Ga je inbellen en gaat je browser de site binnenhalen....doet de pc een reboot :? :(

echt heel vaag dit....kan iemand helpen :?
Bij sommige interne modems moet je de compoort in de bios uitzetten, Kijk daar eens na.

Groet,

Ady

Asus P4p800 * Intel 3,4 Ghz * 1012 Mb * Maxtor 500Gb-7200 * ATI Radeon 9800SE *

Verwijderd

Compraq <<< zegt genoeg

mmm ik moet eigenlijk niet posten als ik geen oplossing weet maar ik HAAT compaq zo erg dat het er effe uitmoest

veel geluk met je zooi verder >:)

Verwijderd

herinstalleer je tcp-ip stack en de remote access in windhoos eens, dat kan een hele hoop problemen oplossen... :)

• BC3 Victim
Heb je al die modem''s al in andere pc''s getest? wat voor modem''s zijn dat? motorola? Doen die andere modem''s het zelfde? Is er geen irq conflict of zo?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 22:43 schreef compukid het volgende:
Heb je al die modem''s al in andere pc''s getest? wat voor modem''s zijn dat? motorola? Doen die andere modem''s het zelfde? Is er geen irq conflict of zo?
Yup helaas ik heb ze allemaal in andere pc''s getest...dan is het geen probleem en loopt het perfect.....ik wordt gek van die compaq''s :(

• BC3 Victim
Kijk je externe toegang, netwerkinstellingen en tcp-ip-instellingen na, daar kan het nog weleens aan liggen. Anders modems eruit en nieuwe kopen...}:O

• BC3 Victim
Motorola SM56PCI non-official driver: http://home.wanadoo.nl/~sm56pci/frame.html

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 09:31 schreef johnnyv het volgende:
Kijk je externe toegang, netwerkinstellingen en tcp-ip-instellingen na, daar kan het nog weleens aan liggen. Anders modems eruit en nieuwe kopen...}:O
Andere modems doen het ook niet....tis weer z''n vaaaaag crompraq probleem :(

Instellingen kloppen als een bus helaas :(

Verwijderd

Is het zo''n ding met ingebouwd netwerk ?? Moet je eens proberen dat uit te zetten in je bios of in windows. Kan ook wel helpen.

Evt. een extern modem nemen.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Restore cd gebruiken en kijken of het probleem er nog steeds is. Check de modem in een andere pc en check de bios van die compaq ff.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 12:17 schreef TokkeTokke het volgende:
Is het zo''n ding met ingebouwd netwerk ?? Moet je eens proberen dat uit te zetten in je bios of in windows. Kan ook wel helpen.

Evt. een extern modem nemen.
Met en zonder ingebouwd netwerk...het maakt niet uit....die mensen bij compaq weten het zelf ook niet en je wordt maar doorverwezen :r

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:24

rammes

koekebakker 1e klas

Op donderdag 10 mei 2001 12:23 schreef The_Cell het volgende:

[..]

Met en zonder ingebouwd netwerk...het maakt niet uit....die mensen bij compaq weten het zelf ook niet en je wordt maar doorverwezen :r
hey kerel! alles kits? wij hebben hier ook van die compaq''s heb je de officiele compaq bios partitie erop staan? heb je een compaq restore gedaan ipv zo win98 installen en gebruik win95! voor die oude compaq''s!

su6
rammes

cu dinsdag

Ik zou het doen!

• BC3 Victim
Wat voor kaarten heb je nog meer in je pc zitten? en in wat voor sloten [isa / pci]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 23:56 schreef compukid het volgende:
Wat voor kaarten heb je nog meer in je pc zitten? en in wat voor sloten [isa / pci]
3x pci
3x isa

er zit alleen nog een soundcard in (pci)

• BC3 Victim
En die modem was een pci?

Verwijderd

hoe zit het met de aarding van je telefoon en je pc, probeer daar eens een verandering in aan te brengen. wil ook nog we eens helpen

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 12:48 schreef vrchtvls het volgende:
hoe zit het met de aarding van je telefoon en je pc, probeer daar eens een verandering in aan te brengen. wil ook nog we eens helpen
Klopt. Als je pc in een geaard stopcontact zit hoeft het nog niet te betekenen dat hij ook geaard is. Dit kan je testen door te meten wat het voltage tussen de fase en aarde is. als dit ongeveer 225 volt is is het goed.

Pagina: 1