[BC3] RDRAM met i850 chipset op Asus P4T. Dual channel??

Pagina: 1
Acties:

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
MOETEN die RDRAM modules op het P4T moederbord met i850 chipset nu per 2 geplaatst worden? Of kunnen ze ook per stuk geplaatst worden? Ik heb in de search gekeken, maar daar alleen info gevonden over andere chipsets ... en het lijkt alsof er niet zoveel mensen zijn die er iets over weten.

Ik hoor het wel ;) ...

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Die moeten per 2, of anders 1 met een dummy in bank 2.

Dummy is in dit geval een RDRAM zonder RAM :?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Hi,

Het werkt als EDO RAM, dus in een Bank moeten twee gelijke geheugenmodules.
Bij RIMM moet alleen in de lege bank moeten dan wel twee terminators geplaatst worden

• Wouter!
Op woensdag 09 mei 2001 11:26 schreef Majestic het volgende:
Die moeten per 2, of anders 1 met een dummy in bank 2.

Dummy is in dit geval een RDRAM zonder RAM :?
Een dummy in bank 2 :? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dat gelul of is dat echt waar?

Waarom zet je een ":?" achter je antwoord??

• buzzlightyear

buzzlightyear

Totaal 128 Mb geheugen is tegenwoordig toch echt het minimum.

Als ik jou was zou ik gaan voor de 2 x 128 Mb variant, is totaal gezien goedkoper dan los kopen

• Wouter!
Op woensdag 09 mei 2001 11:31 schreef buzzlightyear het volgende:
Hi,

Het werkt als EDO RAM, dus in een Bank moeten twee gelijke geheugenmodules.
Bij RIMM moet alleen in de lege bank moeten dan wel twee terminators geplaatst worden
Dus in de 4 slots komen 2 geheugenmodules (of 4 natuurlijk) en 2 terminators? Huh? Kunnen de twee andere slots niet gewoon leeg blijven? Of begrijp ik je antwoord nu verkeerd en bedoel je ongeveer hetzelfde als die "dummy" hierboven:?

• buzzlightyear

buzzlightyear

Ik bedoel hetzelfde als de "Dummy" hierboven :)

Als je een P4 bordje koopt krijg je er ook twee terminators bij. Ik heb nu de P4T van ASUS besteld (beste bordje voor de P4) en daar krijg je ze ook bij.

In het kort: altijd per 2 modules plaatsen, dus 2 of 4 geheugenmodules. Altijd dezelfde snelheid (PC 600 of PC 800) of (en dit werkt niet altijd!) twee verschillende snelheden per bank (dus per bank wel dezelfde snelheid) en dat de snelheid aanpast naar de PC 600 module. Dit wordt niet gegarandeerd

Nog meer vragen over P4? Ik wacht nu op mijn bordje en een P4 1,7 Ghz met 2 x 128 Mb. Er wordt nog gezocht naar de 1,7 Ghz P4, blijkt erg moeilijk te krijgen :'(

• Wouter!
Ah ... ik nu snap ;). Dus altijd minimaal 2 modules, en in de banken die overblijven (als ze overblijven) twee terminators.

Intel levert die processoren trouwens ook met 2 x 64 MB RDRAM ... totaal 128 dus. Ik heb daarbij zoiets van "is dat niet wat weinig als je zo''n processor neemt". Iemand daar ervaringen mee?

• Wouter!
Hmmz ... zijn er geen losse 64MB staafjes te koop? Dan neem ik er later 2 van 64MB bij. Ik was namelijk van plan de 1,5 GHz + 2 x 64MB te halen ... anders wordt het allemaal veel te duur. Later nog 2 x 64MB erbij dan.

Met 128MB loopt ie vast ook wel goed :P.

• buzzlightyear

buzzlightyear

ThaWout,

Wanneer heb je je systeem? Laat eens weten hoe het draait. Ik ben wel beniewd naar je eventuele tips en trucs!

• Wouter!
Nog niet besteld. Waarschijnlijk volgende week bestellen (en dan is de prijs van de CPU waarschijnlijk ook weer een paar gulden naar beneden :)).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heeeeel erg irritant die 64Mb. Ik heb een P4T 1,4 Gig. Het lijkt wel alsof je een V12 hebt waarvan er maar 6 cylinders werken. De andere 6 gaan pas werken als je meer geheugen hebt gekocht. Installeren van porgrammatuur gaat wel lekker, maar zodra je ermee wilt werken...ho maar. Doe jezelf een plezier en koop eerst meer geheugen en dan pas de rest.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wouter!
Zijn er nou ook RDRAM 64MB modules los te koop? Ik kan ze niet vinden.

• Wouter!
Hmmz ... ik wil eigenlijk de 1,5 GHz met 2 x 128 MB RDRAM, maar bij Xenon (waar ik de hele PC koop) hebben ze die uitvoering niet. Ook hebben ze alleen een 1,7 GHz tray-uitvoering (niet in a box en zonder geheugen dus). Dan kost ie nog 1200 piek ongeveer ... met geheugen en cooler erbij komt ie dan op zo''n 1900 piek (in a box dus niet leverbaar ... anders kost ie nog +/- 1750), terwijl de 1,5 GHz in a box met 2 x 128MB ongeveer 1450 kost. Dat scheelt dus nogal wat (met 2 x 64MB = +/- 1200 piek).

Maar losse RDRAM modules zijn nog zo duur :( ... ik hoop dat dat een beetje gaat veranderen (''t is al sterk in prijs gedaald overigens).

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Losse 64 Mb modules zijn wel te koop, o.a. Chicon heeft ze in het assortiment. Let wel op dat je bij je P4 maar 1x geheugen uit kunt breiden, of anders later met 2 modules zit die je over hebt.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Wouter!
Op woensdag 09 mei 2001 19:10 schreef Remy het volgende:
Losse 64 Mb modules zijn wel te koop, o.a. Chicon heeft ze in het assortiment. Let wel op dat je bij je P4 maar 1x geheugen uit kunt breiden, of anders later met 2 modules zit die je over hebt.
Je bedoelt dat dan al m''n slot''s vol zitten?

• Wouter!
Chicon verkoopt RDRAM met ECC ... en dat is veel te duur en onnodig.

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

• Wouter!
Dank U !!

Ik kon hem overigens niet vinden in de Pricewatch. Staat ie er sinds vanmiddag in ofzo? Ik heb vanochtend nog gekeken.

Verwijderd

Beste ThaWout en andere mogelijke P4 kopers. Ik heb zelf een maandje of wat terug een P4 gekocht, zoals jullie zien een 1,4Ghz met 128 MB.Op zich bevalt het erg goed, alleen 128Mb is echt wel weinig in vergelijking tot de 512MB dimm die ik hiervoor had. Ik heb het geluk dat ik in een computerwinkel werk en de cpu + dimms makkelijk kan teruggeven, dus ik ga denk ik binnenkort de boel ruilen tegen een 1,5 of een 1,7Ghz met daarbij in ider geval 256Mb geheugen.

De tip luidt dan ook: Als je een P4 koopt en dus redelijk veel geld gaat uitgeven, let dan niet op die laatste paar 100 piek en koop een P4 met 256Mb rambus ingeboxed. Het doet even pijn aan de portemonaie, maar dan haal je tenminste het volle potentieel uit je P4, bovendien is het geboxedte rambus naar verhouding goedkoper dan los aanschaffen.
Pagina: 1