[BC3] Psu Aopen slecht ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ervaringen gevraagd over de kwaliteit van Aopen voedingen.

Zelf heb ik een Aopen 300w psu die overigens exact het zelfde
is als een powerman voeding op de losse fan regelings print na dan.
Mijn voeding is wel van het ouwe type dus niet officieel amd gecertificeerd.
Werd geleverd in combinatie met een bigtower kast.

Ik ben op het [H]ardocp forum en hier meerdere berichten tegen gekomen over
Defecte harddisken en moederborden.
veroorzaakt hoogst waarschijnluk door de ook defecte Aopen psu.
Heel fijn als (zo als bij mij) je mb garantie verlopen is.
Want probeer dat dan maar eens vergoed te krijgen in een redelijk tijds termijn mocht je er al zin in hebben,
om dat allemaal uit te gaan leggen tig keer aan weet ik het wie allemaal.:r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Mijne doet het na een half jaar nog steeds prima

Flickr | Lego collectie

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

De mijne doet het ook prima, hij maakt wel veel herrie.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:52
Mijn hd is misschien wel overleden door een Aopen PSU. Ik heb toen het zekere voor het onzekere genomen en de voeding omgewisseld. Mijn hd zat nog in de garantie trouwens.

Verwijderd

Mijn Aopen voeding doet het al ruim een jaar prima en maakt ook totaal geen geluid :) Zeer tevreden dus.

Verwijderd

Mijn Aopen voeding heb ik vervangen door een zwaardere Enermax.

• BC3 Victim
Wat mij wel opviel, Is dat de powerman voedings-fan direct reageerde in toerental als de belasting van de psu veranderde.
Dit is iets wat de Aopen psu niet deed.
Deze reageerde alleen op de temperatuur van de voeding.
Maar zo als ik al zei hebben deze voedingen totaal verschillende fan regelings printjes.

Sik (om de 1 of andere wazig rede kan ik niet meer posten onder deze ouwe naam (sik) krijg ook geen nieuw wachtwoord toegemaild, ouwde wachtwoord werkt ook niet :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Wat ik ondekt heb is dat bij deze voedingen andere trouwens ook.
Het defect kan onstaan.
Dat als de voeding uitgeschakeld wordt (soms maar minder vaak ook of bij een inschakkeling) heel even een veel te hoge spanning leveren meestal de +12 volt.
Als je dat niet door heb (en waarvoor zou dat) je hardware vroeg of laat defect er door raakt of vreemd gaat werken.
Heb wat meetingen gedaan aan psu''s die op het oog perfect werken maar wel deze eigenschap hebben :-( (gekregen)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn 300W Aopen voeding deed ''t prima maar:

HALLOOWWW KAN IEMAND ME NOG VERSTAAN?! DAT DING MAAKTE EEN TYFUSHERRIE WAAR EEN WINDTURBINE NOG WAT VAN KAN LEREN!!

Oh, en hij had geen 1-0 schakelaar aan de achterkant dus iedere keer de kabel eruitrukken als je pc vastloopt.

Verwijderd

en de reset werkt altijd (mits aangeloten op moederbord :+ )

• BC3 Victim
ikzelf heb een ontzettende schijthekel aan aopen, omdat alles wat ik aan aopen had of al moekzooi was, of kapot ging om onverklaarbare reden.

aopen moederbord: crashes, onboard shit, jumper niet aanwezig, maar volgens pdf en manual wel, bios gereset (spontaan), BSOD''s, en ga zo maar door.
aopen cdspeler/fikker: firmware upgrade molt cdspeler/fikker.
aopen kast: niet aangedurfd.
aopen psu: me hele kast afhankelijk maken van aopen? NEE.

aopen is :r

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Sorry, maar mijn ervaring met AOpen is de afgelopen maand zeer positief toegenomen: Ik had nml nog een oud mobo(BX chipset) welke dus doorgebrand was en hierbij de CPU ook heeft vernietigd.:(
Ik heb contakt op genomen met hun RMA service en ik mocht het mobo+cpu opsturen om te laten testen.:)
Twee weken later ontving ik een gefixed moederbord8-)

GOED MAN*D

P.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op woensdag 09 mei 2001 11:05 schreef Trashbash het volgende:
Mijn Aopen voeding doet het al ruim een jaar prima en maakt ook totaal geen geluid :) Zeer tevreden dus.
Same story here...ik heb een HX08 via Funprice.

Sommige winkels verwisselen de voeding! let hierop.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 14:46 schreef Toink het volgende:
Oh, en hij had geen 1-0 schakelaar aan de achterkant dus iedere keer de kabel eruitrukken als je pc vastloopt.
Powerswitch >4 seconden vasthouden helpt soms ook nog wel eens..
Pagina: 1