Toon posts:

[BC3] Geluid bij muisbeweging?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb het volgende probleem:

Als ik de sound out van m''n PCTV PRO (tv capture kaart) aansluit op m''n SBlive hoor ik bij iedere muisbeweging een irritant (vrij luid)geluid door m''n speakers! Nog erger als ik b.v. op m''n startknop klik, en zelfs als er HD activiteit is!!!!

Er zijn nog 2 mensen die ik ken die dit probleem hebben, zelfs zonder dat ze de capture kaart hebben... het enige gemeenschappelijke is de VIA chipset op het moederbord :?

Zou het kunnen dat deze moederborden met VIA chipset veel storing geven ofzow??????

Verwijderd

Lijkt op instraling. Probeer je capture kaart en SB eens in een ander slot zodat ze verder uit elkaar te zetten.

Misschien helpt het ook als je een aantal ingangen op dempen zet om te achterhalen waar het probleem vandaan komt.
(In Win98 dubbelklikken speaker icoon in werkbalk en bij Opties, Eigenschappen, Afspelen, b.v. Microfoon selecteren en op dempen zetten)

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
probeer je kaarten eens te swappen, zodat er een kaartje tussen je live en je tv kaart zit

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
moet je de Line-in van je SBtje eens Muten.
dan is het waarschijnlijk over.
heb hier hetzelfde probleem, elke keer als ik m''n PCTV Pro "aanzet" klik ik de mute van de line-out weer aan.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 23:58 schreef Omni het volgende:
Lijkt op instraling.
Hmm, jomanda was toch ontslagen bij Urine? Afbeeldingslocatie: http://www.start2dance.com/interactive/forums/smilies/biggrin.gif

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 00:00 schreef Mycroft het volgende:
probeer je kaarten eens te swappen, zodat er een kaartje tussen je live en je tv kaart zit
Heb ik al gedaan, zonder effect :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 23:58 schreef Omni het volgende:
Lijkt op instraling. Probeer je capture kaart en SB eens in een ander slot zodat ze verder uit elkaar te zetten.

Misschien helpt het ook als je een aantal ingangen op dempen zet om te achterhalen waar het probleem vandaan komt.
(In Win98 dubbelklikken speaker icoon in werkbalk en bij Opties, Eigenschappen, Afspelen, b.v. Microfoon selecteren en op dempen zetten)
Het probleem komt uiteraard van de "line in" waar de PCTVPRO opzit...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 15:54
Ik heb ook last van geluid als ik mn muis beweeg, echt hinderlijk vind ik het niet, want ik hoor het alleen als er voor de rest geen geluid is. (het is niet erg goed hoorbaar)

maar ik gebruik dus een Asus P2B met intel BX chipset, SB64, SB16 (ja, twee) en een logitech muis

volgens mij is het vrij normaal dat je iets geluid hoort als je je muis beweegt

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 00:06 schreef ForMatPrO het volgende:

Het probleem komt uiteraard van de "line in" waar de PCTVPRO opzit...
Had ook kunnen zijn dat het rechtstreekse instraling is op de chips en dat het invloed
heeft op meerdere in-/uitgangen die nu wel geselecteerd staan maar niet gebruikt worden.
Zet alles wat je niet nodig hebt bij dan op dempen en make sure dat bij opnemen alleen line-in staat en geen microfoon.

Probeer ook eens andere kabel, liefst met een andere lengte en beter afgeschermd.
De kabels (box en line-in) kunnen als een soort antenne fungeren die allerlei elektronische (en evt. Jomanda) signalen oppikken. Ook zou je kunnen testen of het scheelt als je de boxen op een iets andere plaats neerzet of als je de kabels (box en naar line-in) anders neerlegt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 00:17 schreef Omni het volgende:

[..]

Had ook kunnen zijn dat het rechtstreekse instraling is op de chips en dat het invloed
heeft op meerdere in-/uitgangen die nu wel geselecteerd staan maar niet gebruikt worden.
Zet alles wat je niet nodig hebt bij dan op dempen en make sure dat bij opnemen alleen line-in staat en geen microfoon.

Probeer ook eens andere kabel, liefst met een andere lengte en beter afgeschermd.
De kabels (box en line-in) kunnen als een soort antenne fungeren die allerlei elektronische (en evt. Jomanda) signalen oppikken. Ook zou je kunnen testen of het scheelt als je de boxen op een iets andere plaats neerzet of als je de kabels (box en naar line-in) anders neerlegt.
Heb alles gedaan maar no luck :'(

Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Heb je alle in/uitgangen die je niet gebruikt in de mixer al uitgezet? TAD in, aux, microphone geven vooral veel van dit soort geluidjes/ruis!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 00:47 schreef PsyFlux het volgende:
Heb je alle in/uitgangen die je niet gebruikt in de mixer al uitgezet? TAD in, aux, microphone geven vooral veel van dit soort geluidjes/ruis!
Yep, alles wat ik niet gebruik staat af, ik krijg het probleem enkel vanaf het moment dat ik de "Line in" aanzet...

Verwijderd

Dan zou ik et ook niet weten...
Ik heb etzelfde probleem als alles aanstaat, maar niet zo luid dat je het hoort met gewoon muziek over de boxen. Je hoort het alleen als de boxen hard staan en er geen muziek is....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dat gesodemieter heb ik ook gehad met m''n ps2 muis, nu heb ik een usb, en nergens last meer van

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 01:08 schreef Steveman het volgende:
dat gesodemieter heb ik ook gehad met m''n ps2 muis, nu heb ik een usb, en nergens last meer van
Heb toevallig al met PS/2 en USB muis getest, blijft hetzelfde :)
Pagina: 1