Toon posts:

[BC3] Cola over toetsenbord......en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
drinken uit je toetsenbord?

rietje pakken, en slurpen maar..

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 14:59
Ik heb dus net een flinke hoeveelheid C*ca-Cola op mijn toetsenbord gemorst |:( en niet zo''n klein beetje ook. maar gelukkig kan ik nog typen zoals je ziet.

Straks wordt dat natuurlijk een plakboel....enige schoonmaaktips? (of moet ik bij het huisvrouwen-forum gaan :) )

btw...er is ook een beetje cola over mijn Razor boomslang 2000 gemorst :(....nu maar hopen dat daar nix mee gebeurd!

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• Crashman
heb ik ook gedaan...alleen d''r blijft nog vanalles tussen de toetsen plakken :S...

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Open schroeven, alle electronica eruit halen en in de vaatwasser doen >:) :)
Heb ik ook wel eens gedaan, en met succes :)

Verwijderd

Topicstarter
euh..zooi losdraaien, en dan allez in een sopje? knopjes dan..en je bovenste deel van het frame?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
toetsen er afhalen, en in een bak (zeep) water gooien.
dan de binnenkant met een vonchtige doek schoonmaken, en de boel weer in elkaar zetten :)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:03

-Stef-

Slainthe!

Even in een teiltje met een lauw sopje. Goed laten drogen en weer in je kast pluggen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Als het geen duur is (zoals mijn , Mitsumi ding) gewoon een ander halen .

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 22:10 schreef real_raichu70 het volgende:
nu nog?

Verwijderd

Duh, hij bedoelt ook niet nu >:)

• -Stef-
  • Laatst online: 13:03

-Stef-

Slainthe!

Op dinsdag 08 mei 2001 22:10 schreef real_raichu70 het volgende:
En als het wel een dure is zonder toetsenbord verder gaan? :?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

altijd zorgen voor backiup ;)

* Yucko heeft hier een stuk of 6 reserve toetsenborden liggen >:)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 22:12 schreef slacid het volgende:
Duh, hij bedoelt ook niet nu >:)
maar wel de rest van de avond met pikvingertjes doortiepen

• Crashman
het is een vrij nieuwe...(en ik wil hem keer gaan modden..jeweetwel...zo''n neon kabeltje ;) dus dan kan ik hem eens goed schoonmaken :) )

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon het hele toetsenbord in de afwashmachine zetten. Daarna een dagje geven om te drogen, klaar. Wel ipv. de standaard wasmiddelen bv. dreft gebruiken (het handafwasmiddel, gewoon een flinke spuit over je kb en dan in de wasmachine.

Doe ik zelf zo''n 1 keer per half jaar..

Je kunt het toetsenbord ook goed afspoelen onder de kraan, zolang je ''m daarna maar laat drogen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 22:15 schreef Crashman het volgende:
het is een vrij nieuwe...(en ik wil hem keer gaan modden..jeweetwel...zo''n neon kabeltje ;) dus dan kan ik hem eens goed schoonmaken :) )
mischien gaan er wel glow in the dark paddestoelen in je cola groeien :+

• Crashman
Ook zo''n multimedia toetsenbord? (is er eentje van Trust)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Uhm...Als je een keyboard gaat schoonmaken (b.v. in de vaatwasser), moet de electronica er toch wel uit neem ik aan he...En de rest (toetsen etc) laten zitten :?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:56

Petuhr

FreeBSD

Op dinsdag 08 mei 2001 22:16 schreef hezik het volgende:
Gewoon het hele toetsenbord in de afwashmachine zetten. Daarna een dagje geven om te drogen, klaar. Wel ipv. de standaard wasmiddelen bv. dreft gebruiken (het handafwasmiddel, gewoon een flinke spuit over je kb en dan in de wasmachine.

Doe ik zelf zo''n 1 keer per half jaar..

Je kunt het toetsenbord ook goed afspoelen onder de kraan, zolang je ''m daarna maar laat drogen..
Precies.. werkt perfect :)

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 22:13 schreef JaJoah het volgende:
altijd zorgen voor backiup ;)

/me heeft hier een stuk of 6 reserve toetsenborden liggen >:)
/me beseft plotseling dat hij geen reserve tikplank heeft liggen. Hij stopt nu met bier drinken :P

• BC3 Victim
Tsja, alles is natuurlijk voor eigen risico, maar die electronica in een keyboard is gewoon waterbestendig hoor, zolang de stekker er maar uit is en je ''t ding laat drogen voordat je ''m weer inplugged.

Wil je echt op safe gaan dan is het uiteraard wel verstandig om ''t hele ding uit elkaar te schroeven, maar goed, bij mij is het altijd nog goed gegaan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Crashman
Ik maak hem morgen op mijn vrije dag wel eventjes schoon....iig thanx voor jullie snelle en soms lachwekkende replies :D

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27
hahaha moest ff lachen toen ik dit las deed me aan mijzelf herinneren had dit ook gehad maar gelukkig werk alles weer

Verwijderd

#1 Backup toetsenbordje uit de kast trekken

#2 In de afwasmachine gooien en aan de waslijn hangen

#3 Voor de TV hangen en morgen een nieuwe kopen herstel twee nieuwe kopen...

• BC3 Victim
Ik ken een vrij slordige gast die ook voortdurend zooi over zijn keyboard gooit (soep enzo) werkte het niet meer en zij zijn nou niet bepaald Tweakers, om het maar zo te zeggen :+. Zijn vader haalt dat keyboardje uit elkaar (iMac) en pakt die layout bladen eruit (die drie bladen, die onder je toetsen liggen). Ging ie ze douchen(:+:+:+:+:+:+), en wis en waarachtig: het toetsenbord leeft nog steeds! (een beetje).

Schitterend....
komt-ie zo terug van: "wat moet je doen als je keyboard stuk is? gewoon ff douchen"
*grinnik*

Verwijderd

Dash...wast witter dan wit
B-) B-) B-)

Verwijderd

Je had hem meteen in het water moeten leggen. 15 minuten later is al te laat, dan wordt alles plakkerig en wordt hij met de dag slechter. Voortaan als je koffie of cola eroverheen dondert (heb al veel ervaring daarmee) gewoon meteen onder de kraan en ff laten weken in een bak met water, boven de kachel (op vensterbank niet direct op kachel) laten drogen voor 2 dagen ofzo en hij is weer zo goed als nieuw. Maar nu ben je te laat en zul je een nieuwe moeten kopen.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Jah, gewoon onder de kraan die hap, mijn Logitech Cordless Wheelmouse doet het ook nog steeds nadat ik ik er koffie overheen gedonderd had. Dat was zodanig dat de koffie ook flink in de muis/over de print zat. Dus gewoon onder de kraan (was toch al nat) werkt nog prima en is al zeker een jaar geleden.. de koffie geur is er nu ook wel vanaf gesleten.. :)

Laat maar.. .

• BC3 Victim
offtopic:

Laastst cola fles om laten vallen zo in het verlengsnoer ( niet zo slimme zet |:( ).

Vooral tijdens het gamen probeer ik mijn drinken daarom voortaan uit de buurt van de pc te houden om dit soort incidenten in toekomst te vermijden en dat zouden meer mensen moeten doen >:) .

Verwijderd

wat ik dus al zei:

Dash..beter dan dreft...
(begint hier erg op reclam te lijken eh)

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

aKra

Intentionally left blank.

Cola over toetsenbord...en nu?

Nu schoonmaken >:)

Ehm, ik heb ook ''n verrot toetsenbord, soms ram ik hem op de tafel en dan komt er van alles uit... Kan ik nog een avondje Mc Donalds eten van de grond...

En dan is ie weer schoon, en soms ook ff PC uit, flinke natte doek, hopla soppen met die boel...

Intentionally left blank.

• BC3 Victim
Waarom nieuw toetsenbord, backup toetsenbord, wasmiddelen en dergelijke? Kunt toch gewoon met je tong langs de toetsen heen lebberen? Zo vind je ook nog eens wat verloren gegane zaken terug, zoals schroefjes >:)...

Verwijderd

gatverdamme, jonges wel een beetje fris houwen!!
Gelukkig heb ik me splitkeyboard met touchpad erin nog geen wasbeurt hoeven geven. Maar ik zou em zo in de wasbak bij de rest van de afwas gooien. (ik ben niet rijk genoeg voor een afwasmachine, als je een afwasmachine kan betalen ken je ook een nieuw toetsenbord kopuh).

Verwijderd

wat er allemaal wel niet met die toetsenborden gebeurt :)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:05

Lordy79

Fundamentalist

:) Er komen wel eens klanten in de winkel die hetzelfde probleem hebben. Zeg ik ook altijd dat ze met hun toetsenbord moeten gaan douchen. 90% gelooft me niet en als ik vertel dat ik het echt meen, is er nog een aanzienlijk deel dat meteen een nieuw bordje koopt.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

my god.. waarom moeten er van dit soort onzinnige dingen gepost worden ;)

dus ...

• I_stealth_I
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op woensdag 09 mei 2001 00:49 schreef Lordy79 het volgende:
:) Er komen wel eens klanten in de winkel die hetzelfde probleem hebben. Zeg ik ook altijd dat ze met hun toetsenbord moeten gaan douchen. 90% gelooft me niet en als ik vertel dat ik het echt meen, is er nog een aanzienlijk deel dat meteen een nieuw bordje koopt.
LOL, ik zou die blikken wel willen zien van die mensen als ze dat horen:)

/dev/null

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 00:49 schreef Lordy79 het volgende:
Vergoed jij het eventueel opgeblazen mobo dan ook?

• I_stealth_I
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op woensdag 09 mei 2001 14:31 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Vergoed jij het eventueel opgeblazen mobo dan ook?
Ik heb het nog nooit een mobo opgeblazen door vloeistoffen in mijn toetsenbord. Ik heb er alles wel in laten vallen. zelfs champagne :)

/dev/null

Pagina: 1