[BC3] scsi moeite waard

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik ga dus een nieuw systeem bouwen enis het dan het geld en de moeite waard om er scsio in te zetten

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
kan iemand helpen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Afhankelijk van wat je met je systeem doet. Als je je systeem helemaal vol wil hangen met HD''s / CDRW''s / DVD-players en al die ongein waarvan er maar 4 op een normaal mobo kunnen, dan wel. Als je gigantisch snelle HD''s nodig hebt, dan ook. Daarbuiten blijft het sowieso snel, en het is ook supergeil, maar helaas, elk apparaat voor SCSI is minimaal 40% duurder als voor IDE.
Als je het puur voor de heb doet, kan ik je aanbevelen gewoon wat duurder, sneller en meer geheugen te kopen en een lekker vlotte IDE HD, daar haal je ook veel snelheidswinst mee.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Het grote voordeel van SCSI is dat je je CPU ontlast, omdat de controller zelf een soort CPU heeft :P

Dit is dus makkelijk als je bijv. cd''s wilt fikken terwijl je zit te gamen :9

Zelf heb ik een Pioneer 305S DVD-Speler SCSI en een Waitec T-REX SCSI, ik kan gewoon games spelen en op 16x 1:1 cd''s fikken zonder merkbaar frameverlies tijdens m''n games :)

Dit lukt met IDE niet, ik denk dat je dan zeker 15-30% CPU power kwijt bent |:(

En SCSI draait een stukje stabieler :)

webOS all the way!

Verwijderd

als je het geld ervoorover hebt zal ik je het aanraden heb zelf sinds kort adaptec 2940uw2 controller met uw2 9.1 10.000 schijf scsi brander en cdrom alles is kwa snelheid echt wel op vooruit gegaan echt wel te merken vooral met branden van cd''s en copieeren gaat alemaal een stuk sneller

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 15:10
Voor normaal gebruik is het echt de moeite niet waard. Dingen zoals office worden er zelfs geen meter sneller van. Ik heb wel eens een test gezien waarbij office slechter draaide op SCSI dan op IDE schijven. IDE schijven zijn ook gemaakt voor thuis PC''s. SCSI komt pas echt uit de verf bij servertoepassingen.

Engineering

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik nu een nieuw systeem zou bouwen, zou ik absoluut een scsi systeem willen. Het is veel makkelijker: stabieler en het werkt ALTIJD. Bovendien zijn SCSI spullen degelijker en sneller (Plex40x en 15k toeren HD''s)...

Maar als je veel GB''s wilt voor je geld, haal dan IDE. Of natuurlijk een scsi systeemschijf en cdromspeler + brander en dan IDE schijven voor de grote shit (MPEG, mp3 en andere niet echt zware dingen voor je HD)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BC3 Victim
Ik heb voor een combinatie gekozen.

IDE raid voor de hardeschijven. (IBM 7200) en Plextor SCSI CD-ROM en WRITER op SCSI. Hiermee kan ik inderdaad full speed 1:1 branden terwijl ik unreal speel.

Overigens is de processorbelasting van een IDE-DMA harddisk ook niet echt hoog meer te noemen. Ik zie met HDTach dat de processorbelasting van sommige SCSI controllers hoger is. :)

Hiervoor had ik een 7200tpm IBM scsi schijf i.p.v. de IDE raid. IDE raid is toch echt wel een heeeeeeel stuk sneller en niet eens zo veel duurder als je een mobo met geïntegreerde IDE raid hebt. (Zoals mijn BX133-RAID)

Verwijderd

SCSI alleen doen als je geld over hebt. Het is sneller, vooral als je meerdere schijfbewerkingen tegelijk doet, maar reteduur!

• BC3 Victim
Ik wil al jaren SCSI, maar elke keer als ik in de winkel sta voor een nieuwe HD, dan kom ik toch weer thuis met een IDE...

Die prijs/MB die nekt het voor mij...

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb het liefst ook alles SCSI maar moet toch bekennen dat dit zo achterlijk veel duurder is dat je dit geld beter aan andere zaken kunt uitgeven. Zeker als je naar SCSI raid kijkt kan je van de extra uitgave ook processor en videokaart de komende tijd (enkele malen) upgraden.
Ik heb inmiddels mijn 2 U2W IBM schijven verwisseld voor 4 Maxtors 30Gb Raid 0 op een Promise Fasttrack 100. Dit loopt als een trein en kost minder dan een enkele SCSI 15.000rpm schijf en controller. Bovendien scheelt dit nogal in de beschikbare schijfruimte.
Wat ik wel in ere heb gehouden zijn de Plextor 32x10x4 en Toshiba DVD op een Adpatec 2940U2W, dit loopt prima en blijft betaalbaar. Voor CD en/of DVD SCSI heb je overigens voldoende aan een UW controller.

Suc6
Pagina: 1