De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je het puur voor de heb doet, kan ik je aanbevelen gewoon wat duurder, sneller en meer geheugen te kopen en een lekker vlotte IDE HD, daar haal je ook veel snelheidswinst mee.
Dit is dus makkelijk als je bijv. cd''s wilt fikken terwijl je zit te gamen
Zelf heb ik een Pioneer 305S DVD-Speler SCSI en een Waitec T-REX SCSI, ik kan gewoon games spelen en op 16x 1:1 cd''s fikken zonder merkbaar frameverlies tijdens m''n games
Dit lukt met IDE niet, ik denk dat je dan zeker 15-30% CPU power kwijt bent
En SCSI draait een stukje stabieler
webOS all the way!
Verwijderd
Engineering
Maar als je veel GB''s wilt voor je geld, haal dan IDE. Of natuurlijk een scsi systeemschijf en cdromspeler + brander en dan IDE schijven voor de grote shit (MPEG, mp3 en andere niet echt zware dingen voor je HD)
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
IDE raid voor de hardeschijven. (IBM 7200) en Plextor SCSI CD-ROM en WRITER op SCSI. Hiermee kan ik inderdaad full speed 1:1 branden terwijl ik unreal speel.
Overigens is de processorbelasting van een IDE-DMA harddisk ook niet echt hoog meer te noemen. Ik zie met HDTach dat de processorbelasting van sommige SCSI controllers hoger is.
Hiervoor had ik een 7200tpm IBM scsi schijf i.p.v. de IDE raid. IDE raid is toch echt wel een heeeeeeel stuk sneller en niet eens zo veel duurder als je een mobo met geïntegreerde IDE raid hebt. (Zoals mijn BX133-RAID)
Verwijderd
Die prijs/MB die nekt het voor mij...
Ik heb inmiddels mijn 2 U2W IBM schijven verwisseld voor 4 Maxtors 30Gb Raid 0 op een Promise Fasttrack 100. Dit loopt als een trein en kost minder dan een enkele SCSI 15.000rpm schijf en controller. Bovendien scheelt dit nogal in de beschikbare schijfruimte.
Wat ik wel in ere heb gehouden zijn de Plextor 32x10x4 en Toshiba DVD op een Adpatec 2940U2W, dit loopt prima en blijft betaalbaar. Voor CD en/of DVD SCSI heb je overigens voldoende aan een UW controller.
Suc6