En ja, ik weet dat sommige van jullie het nut er niet van inzien maar dat boeit me niet.
Ik weet alleen niet waar je die dingen kunt kopen?
Ik ben al bij de locale elctroboer geweest, de PC-boer net het belangrijkste.... hier ben ik ook al geweest maar ik kan niets vinden...
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Ander is vragen bij een pc zaak die zelf pc''s bouwt, neem aan dat een beetje profi bedrijf die dingen ook gebruikt en er wel een paar op voorraad heeft, die ze eventueel wel willen verkopen.
die gasten leveren ze gratis bij een bestelling boven de Fl. 1000,-
Ik neem aan dat ze dan ook zo''n ding wel los kunnen verkopen.
Eventueel zou je ook een oud horlogebandje kunnen nemen en daar een draad met een 1 MOhm werstand aanzetten..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Waar maak je de klem dan aan vast: aan de kast? aan de vloer? aan de verwarming?
Verwijderd
Doe maar aan de verwarming, kan de eventuele statische elektriciteit ook nog ergens heenOp dinsdag 08 mei 2001 22:11 schreef schizofreen het volgende:
Nah, ik wil een echte, staat ook stoer als je op huisbezoek gaat .
Waar maak je de klem dan aan vast: aan de kast? aan de vloer? aan de verwarming?
Kasten zijn over het algemeen van hout en de vloer heeft tapijt/tegels/zeil en die geleiden allemaal geen of iig slecht elektriciteit.
Verwijderd
altijd aan de computer klast.Op dinsdag 08 mei 2001 22:11 schreef schizofreen het volgende:
Nah, ik wil een echte, staat ook stoer als je op huisbezoek gaat .
je moet zorgen dat je gelijk kwa potentiaal bent met de kast.
nieuwe onderdelen eerst beetpakken in dat zilveren papier dan open maken en natuurlijk wel met ESD bandje.
maar waaom moeilijk doen ik doe al jaren eerst de computer kast beetpakken en dan pas verder werkt goed nooit problemen