En ja, ik weet dat sommige van jullie het nut er niet van inzien maar dat boeit me niet.
Ik weet alleen niet waar je die dingen kunt kopen?
Ik ben al bij de locale elctroboer geweest, de PC-boer net het belangrijkste.... hier ben ik ook al geweest maar ik kan niets vinden...
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Ander is vragen bij een pc zaak die zelf pc''s bouwt, neem aan dat een beetje profi bedrijf die dingen ook gebruikt en er wel een paar op voorraad heeft, die ze eventueel wel willen verkopen.
die gasten leveren ze gratis bij een bestelling boven de Fl. 1000,-
Ik neem aan dat ze dan ook zo''n ding wel los kunnen verkopen.
Eventueel zou je ook een oud horlogebandje kunnen nemen en daar een draad met een 1 MOhm werstand aanzetten..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Waar maak je de klem dan aan vast: aan de kast? aan de vloer? aan de verwarming?
Verwijderd
Doe maar aan de verwarming, kan de eventuele statische elektriciteit ook nog ergens heenOp dinsdag 08 mei 2001 22:11 schreef schizofreen het volgende:
Nah, ik wil een echte, staat ook stoer als je op huisbezoek gaat .
Waar maak je de klem dan aan vast: aan de kast? aan de vloer? aan de verwarming?
Kasten zijn over het algemeen van hout en de vloer heeft tapijt/tegels/zeil en die geleiden allemaal geen of iig slecht elektriciteit.
Verwijderd
altijd aan de computer klast.Op dinsdag 08 mei 2001 22:11 schreef schizofreen het volgende:
Nah, ik wil een echte, staat ook stoer als je op huisbezoek gaat .
je moet zorgen dat je gelijk kwa potentiaal bent met de kast.
nieuwe onderdelen eerst beetpakken in dat zilveren papier dan open maken en natuurlijk wel met ESD bandje.
maar waaom moeilijk doen ik doe al jaren eerst de computer kast beetpakken en dan pas verder werkt goed nooit problemen
ik ken iemand die er zijn maccie (geluidsapp.) voor meer dan 10.000 piek ermee molde
Uhm bij Conrad vind ik dat ding niet hoor.
Rare jongens, die Duitsers
Verwijderd
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0204085250989355059&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=106064&TK_PAR/me DIUM=
dit zit helemaal geen kabel aan. Wel een 4 mm. drukknop...
Op dat drukknopje moet je je kabeltje vastzettenOp dinsdag 08 mei 2001 22:57 schreef schizofreen het volgende:
Ik snap nie helemaal hoe deze moet werken?
dit zit helemaal geen kabel aan. Wel een 4 mm. drukknop...
[afbeelding]
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
heb je een URl van de webiste van AGsuplies?Op dinsdag 08 mei 2001 23:03 schreef Padje het volgende:
Ik heb ze zien liggen op de beurs geloof iets van 5 voor een 2,50 of zo iets in ieder geval bere goedkoop was bij een stand van AGsuplies of zo iets ze verkopen in ieder geval cdretjes
Waarom niet zelf eentje maken ?
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Maar er zijn zat mensen die denken dat die 3polige stekker er voor niks aan zit...
Ik heb gewoon een losse aardedraad getrokken naar de meterkast, zodat bij ontkoppeld systeem de kast nog steeds geaard is (zoals het hoort!).
Ik klauw heel mn leven al in mn pc zonder ESD in acht te nemen.. nou.. tdraait allemaal nog steeds perfect!
levensduur verkorten?Op woensdag 09 mei 2001 10:33 schreef nitpicker het volgende:
Waarvoor zou je het gebruiken voor je pc? tkan de levenstijd verkorten met een bepaalde tijd.. een echte tweaker heeft zo ongeveer een systeem dat niet ouder is dan een jaar of 5? (denk ik)So what als dan ESD onveilig werkt.. kijk.. een apparaatje van 10.000 is idd wat anders dan een pc van 4 of 5 duizend piek! Of een onderdeeltje van 250,- ofzo! Toch?
Ik klauw heel mn leven al in mn pc zonder ESD in acht te nemen.. nou.. tdraait allemaal nog steeds perfect!
ik bedoel gewoon je videokaart met 1 vonkje naar de gort helpen. En als was het maar een onderdeeltje van 20 piek, dan heb ik dat bandje toch mooi weer terugverdient.
Ik zwem nou eenmaal niet in het geld, weet je.
Maar wat is nou het beste, tijdens het knutseleen aan je PC de voedingskabel eruit halen of laten zitten?
Verwijderd
ALs je dan gewoon ff je polsbandje aan de aarding van het stopcontact aansluit is er niets aan de hand. Gebruik nu al een jaar of twee een bandje en als ik dan kijk naar een maat van me die al meerdere keren last heeft gehad van ESD, dan ben ik blij dat ik het gebruik!
Verwijderd
klauwde alles uit de kast zonder ESD bandje, behaleve als er bezoek was van de hoge heren ( compaq )
zelf met onderdelen van 10 ruggen zoals 1 GB geheugen dimm''s voor de servers. ( toen waren ze nog duur )
maar wel altijd de kast beetpakken is belangrijk.
thuis ook altijd gesleuteld en nog nooit las gehad van ESD.
of je moet onder een hoogspanningsmast wonen dan wel
als je de stekker in de kast laat zitten is ie tenminste geaard, das ook een argumentOp woensdag 09 mei 2001 10:45 schreef mivadi het volgende:
Tijdens het freubelen aan je pc de stekker ff uit het stopcontact halen!Lijkt me toch redelijk logisch....
ALs je dan gewoon ff je polsbandje aan de aarding van het stopcontact aansluit is er niets aan de hand. Gebruik nu al een jaar of twee een bandje en als ik dan kijk naar een maat van me die al meerdere keren last heeft gehad van ESD, dan ben ik blij dat ik het gebruik!
Als je de PC-kast vasthoudt gebeurt er echt niks...
Bnet pindle#2913
Gebruik van posbandjes voorkomt dus dat je geheugen het na een jaar begeeft..
Je kunt ze kopen bij elke electronica hobby winkel zoals de Regenboog.
Je zult ze niet vinden in de meeste service afdelingen van PC winkels zoals ook die van de Regenboog....