Toon posts:

[BC3] ECC geheugen of niet???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik mijn pc zit een 128mb sdram geheugen reepje.. nu staat er dit in Sisoft Sandra:

Samsung KMM3 74S1623ATL-GO17D 10300
128MB 18x(8Mx8) ECC SDRAM PC100-322-
711 (CL3 upto 100MHz) (CL2 upto 77MHz)

is dit nou een ECC module of niet?

ik heb deze pc 2dehands gekocht dus had ik geen verdere info over het gebruikte geheugen wat erin zit.. k hoop natuurlijk dat het ECC is :P 8-)

[edit]
typo

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 08 mei 2001 21:36 schreef Fatal het volgende:
k hoop natuurlijk dat het ECC is :P 8-)

[edit]
typo
ECC geheugen is trager dan normaal geheugen. Voor thuisgebruik is het niet interresant, Allen voor grote servers.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Waarom hoop je dat het ecc geheugen is? Denk je echt dat je in een desktop omgeving daar gebruik van kan maken? En trouwens ecc is ook nog eens langzamer dan non-ecc geheugen (vanwege het error checken, of dacht je dat dat automagisch gebeurde?).

Maar om je vraag te beantwoorden ik denk idd dat het ecc geheugen is (al is sandra niet echt het meest, erm, betrouwe programma voor dit soort dingen).

/edit
ik moet sneller leren typen :)

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

ECC is koel, maar duur.

Voor thuisgebruik is non-ecc beter, zoals hierboven ook al wordt gezegd.

Bij mij op het werk wordt alleen maar ECC gebruikt in de linuxservers. Is stuk duurder, maar het geld dubbel en dwars waard.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb ook ECC, die optie kun je toch wel gewoon aan/uit-zetten in de BIOS zodat je er wel/geen gebruik van maakt?

www.nintendocasemods.com

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Op dinsdag 22 mei 2001 19:42 schreef Digital-DNA het volgende:
Ik heb ook ECC, die optie kun je toch wel gewoon aan/uit-zetten in de BIOS zodat je er wel/geen gebruik van maakt?
Da''s alleen een beetje zonde he?? :+

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Itsasimple, gewoon cassie 2 en geen ECC.
That is the 1st Law of PiefPoefPaf

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1