Toon posts:

[BC3] server met zo min mogelijk randaparatuur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een server voor mijn thuisnetwerk aan het bouwen (ja, pics komen wel, wordt mooi ding, zo klein mogelijk, en allez zit er in...)

nou wil ik daar zo min mogelijk randapparatuur op aansluiten.

Kan ik op die server werken via het netwerk? dus inloggen in windows, en dingen aanpassen? of moet ik daar een aparte monitor en TB voor hebben?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Ja dat kan

meer zinnigs is bijna niet te zeggen
(welke windhoos draai je, of welke linux draai je)
Kan o.a. met
Telnet
SSH
VNC (www.vnc.com)
Putty

en vast nog wel een heleboel meer :)

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik draai win 98SE op alledrie de servers

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Als ergens Windows 9x op draait kan het per definitie geen server zijn. |:(

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 21:03 schreef Macros het volgende:
het gaat er me gewoon om dat ik kan kabelinternetten op 2 compu''s en dat het via mijn zelfgemaakte kastje gaat..
Win98SE is heel makkelijk in te stellen om het internet te delen...

om maar helemaal niet te spreken over Sygate en meer van dat soort proggies

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
-processor
-geheugen
-mobo
-videokaart (boot niet zonder, voor server zou ik integrated nemen)
-netwerkaarten
-floppydrive (om mee te booten en op je netwerk te komen)

That''s it.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 21:16 schreef mickgreen het volgende:
-processor
-geheugen
-mobo
-videokaart (boot niet zonder, voor server zou ik integrated nemen)
-netwerkaarten
-floppydrive (om mee te booten en op je netwerk te komen)

That''s it.
humm...ik heb de floppy vervangen met een cd-rom

en wil een hub inbouwen, maar hoe kan ik het netwerk instellen, dus win98 ofzow opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
kan geen verbinding krijgen met www.vnc.com ?

Verwijderd

Heb het ook zo draaien als jij het wilt hebben. Eerst met w98 erop, maar die liep op de 2 a3 dagen continu vast, zodat ik om de dag moest resetten. Met win2k blijft ie wel +4 weken up.
Als je ''t klein wilt maken:
mobo: microATX met onboard LAN & grafisch, één pci-nic, cpu, 64MB ram, kleine 5400rpm HD. Dit alles samenbouwen en in behuizing stoppen.
Win2k erop installeren, sygate en radmin erbij, en je kan het geheel in de kledingkast zetten en er met radmin op afstand mee werken.
Wil je hem ook nog stil hebben, neem dan een duron 800 en laat deze op 400 draaien, en zet de spanning zo ver mogelijk omlaag. Zet er een groot koelblok op, zet de fan stil, en je hebt alleen geluid van je psu-fan en je hd zo af en toe.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een kast aan het maken van een standaard kast achterkant en mobo tray. daar kan ik dus de meeste systemen op kwijt..
heb cqi mobo met intel celeron 333 mhz
verder wil ik er een ingebouwde hub in maken....duz gewoon een allez in een kast....lekker makkelijk....hij is ong. 41x23x23 cm groot..dus nog van een redelijk formaat..

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Gebruik PCDUO. IS veel sneller dan VNC, je moet hem alleen niet als client op je main bak installen, want PCDUO instaleert namelijk een GDIHOOK videodriver, welke je primary video emuleert. => erg kut bij spellen.

PCDUO is geen shareware en dient te worden geregistreerd. Er zijn wel trials verkrijgbaar.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Kant en klare router (1x WAN en 4x LAN) met ingebouwde switch en dit alles ter groote van een sigarendoos? Dit lijkt mij idiaal. Gezien voor o.a. het delen ADSL/Kabel voor 575 piek. www.linksys.com

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 22:46 schreef ronaz het volgende:
Gebruik PCDUO. IS veel sneller dan VNC, je moet hem alleen niet als client op je main bak installen, want PCDUO instaleert namelijk een GDIHOOK videodriver, welke je primary video emuleert. => erg kut bij spellen.

PCDUO is geen shareware en dient te worden geregistreerd. Er zijn wel trials verkrijgbaar.
registreren is simpel >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 22:47 schreef klausewitz het volgende:
Kant en klare router (1x WAN en 4x LAN) met ingebouwde switch en dit alles ter groote van een sigarendoos? Dit lijkt mij idiaal. Gezien voor o.a. het delen ADSL/Kabel voor 575 piek. www.linksys.com
wat is de lol daar nu van?
ik maak hem lekker zelf, kan mij het boeien dat ie wat groter is...beleef nu al dagen lol aan het zagen en lijmen van het frame Alu en Epoxy roeleert

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 08 mei 2001 21:03 schreef Macros het volgende:
Wrong als je een dns en web server voor win98 installeerd dus wel (ja die bestaan)
:Z:Z

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

windows 9x is niet bedoeld als server os ... dat werd er bedoeld

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Amen !

Windows 2000 had hier en uptime op mijn server van bijna 200 dagen ! En toen moest ik wat installeren waarna ik moest resetten, helaas!

Trouwens, heb voor de grap eens geprobeerd op Windows 98 op een Proliant te installeren, nou dat werkt dus ECHT niet he'' ! >:)

Het eerste wat ie vond met hardware installeren was een Plug and Play BIOS, die verscheen met een uitroepteken en toen was het meteen einde verhaal :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Hmm,
kast + voeding
hdd
mobo
geheugen
cpu + koeler
floppy
nic
hub
en freesco diskette

dan heb je een compacte en makkelijke router met een goeie uptime (bij mij meer als 2 maanden) er zijn ook uitbreidingen zodat je het als ftp etc kan draaien, is te benaderen via telnet of http
:)

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 23:11
Als je windows98 wilt gebruiken, dan moet je er toch echt een muis aan hangen. Geen muis -> geen driver laden -> Dan kan je in remote desktop programma''s (vnc /pcanywhere) je muis niet gebruiken. Hoe het met toetsenborden zit weet ik niet.
Freesco is wat dat betreft een stuk beter... maar dat is geen windows :)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Op woensdag 09 mei 2001 10:04 schreef vandijk het volgende:
Als je windows98 wilt gebruiken, dan moet je er toch echt een muis aan hangen. Geen muis -> geen driver laden -> Dan kan je in remote desktop programma''s (vnc /pcanywhere) je muis niet gebruiken. Hoe het met toetsenborden zit weet ik niet.
Met Remote Administrator werkt het bij mij prima zonder muis hoor.. Mijn servertje (win98+apache+php4+mysql) kan ik er prima mee beheren, terwijl er geen muis/keyboard aan zit.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

gewoon eenmalig muis, toetsenbord en monitor aanhangen, windows installen, vnc installen, randapparatuur eraf, over t netwerk de rest installeren via VNC

Voor vnc : tik eens VNC in op altavista.com
Krijg je een of andere AT&T site waar het opstaat.
Pagina: 1