Toon posts:

[BC3] Cd rom probleem dat ik niet kan oplossen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een probleem met een cd rom drive.
in windows wordt hij niet meer herkend,in het apparaatbeheer wordt hij niet weergegeven en bij deze computer staat ie ook niet.verder is alles goed aangesloten.
echter,als ik mijn schijf formateer en windows setup uitvoer doet ie het wel,maar als windows dan eenmaal geinstalleerd is,dan is ie weer nergens te bekennen.vorige week heb ik een oude floppy gebruikt en volgens mij stond daar een virus op.ik weet niet of dat virus verder nog van belang is maar ik denk van niet want ik heb al 2x geformateerd.
ook de master/slave instellingen zijn juist btw dus daar ligt het ook niet aan.
help me plz!!!!!!!!!!:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je al eens geprobeerd om je bios te upgraden, werkte bij mij wel goed

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
nee maar hoezo?eerst deed ie het wel hoor!

• BC3 Victim
Zit hij op je IDE controller aangesloten of op een ATA100 controller (Highpoint). Zo ja: Installeer dan ff de driver van de highpoint.

Het werkt precies zo bij een SCSI CD-ROM als je de driver van je SCSI kaart niet installerd. Gezien jij een IDE CD-ROm hebt zou het om een ATA/66 of ATA/100 kunnen gaan.

Greetz,

Roy

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06

Hoicks

Techno!

Gelukt?

Verwijderd

Topicstarter
hij zit gewoon op de ide controller m8.
trouwens het gaat niet om mijn toshiba dvd rom,maar het gaat om de toshiba cd rom van een vriend.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Heb je windows geinstalleerd nadat je de dosdrivers van je cd-rom hebt geladen?

Het wil wel eens helpen als je de dos drivers uit je config.sys en autoexec.bat pleurt en dan te kijken of windoos je cd-rom wel detecteert

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 19:03 schreef Hoicks het volgende:

Het wil wel eens helpen als je de dos drivers uit je config.sys en autoexec.bat pleurt en dan te kijken of windoos je cd-rom wel detecteert
hoe doe ik dat met die config.sys en die autoexec.bat drivers?

Verwijderd

En welke windows versie gebruik je?

edit:
en welke chipset met welke drivers.
Met WinME heb ik ooit hetzelfde gehad , ik zou dus graag meer details willen weten :)

• Hoicks

Hoicks

Techno!

WIN9*

[start]
[uitvoeren]
sysedit intikken
autoexec.bat nakijken op cdrom drivers.
zie je cd-rom drivers staan zet dan voor het commando REM

edit:

hetzelfde doe je met je config.sys

[EDIT2]
zet iig even REM voor mscdex als die in je autoexec of config.sys staan.
[/EDIT2]

Verwijderd

Zoiets heb ik ook gehad, wat rammelen aan de flatkabels en voedingskabels deed wonderen.

Verwijderd

Topicstarter
nou nee het lukt nog steeds niet!iemand nog betere ideeen?

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:23
Probeer in apparaatbeheer de ide-connector eens op enkele fifo te zetten

greetz 8-)

• Cereal
  • Laatst online: 19-08 09:04
Herkent de bios ''m wel, bv als 2ndary master ofzo. zoja, ff windows drivers downen ofzow,
zonee, detectie van ide apparaten op auto zetten in de bios..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 12:47 schreef Urnie het volgende:
Herkent de bios ''m wel, bv als 2ndary master ofzo. zoja, ff windows drivers downen ofzow,
zonee, detectie van ide apparaten op auto zetten in de bios..
dit heb ik al gedaan

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
dit heeft een vriend van mij ook gehad... zoek eens in je registry op "noide"... dat staat ergens en waarschijnlijk met de waarde 1, zo ja, verander dat in 0...

ps: hierover is een topic... maar ik weet niet meer waar ik toen op heb gezocht... sorry...

• BC3 Victim
Drivers voor je mobo chipset wil ook nog wel eens helpen...

Pagina: 1