Toon posts:

[BC3] gecrashde laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet helemaal zeker, of dit het juiste forum is. Move ''m maar als ''ie ergens anders thuis hoort.

Maar goed, mijn vraag:

Ik heb de laptop van een vriend naast me liggen en daar is geen enkele partitie meer op de harde schijf aanwezig.
Enige vorm van data recovery lijkt mij dus een beetje tijdverspilling, maar wil het graag toch ff zeker weten, voor ik alles ga formateren.

Dank
Mudman

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Er bestaan programma''s die daar nog wel iets nuttigs uit kunnen halen, zoals PowerQuest Lost & Found, maar dat is wel dure zooi hoor.
Dus als ''t niet erg belangrijk is zou ik ''t lekker laten zitten.
Er is 1 makkelijk trucje wat je zou kunnen proberen, namelijk de partities weer aan te maken zoals ze oorspronkelijk waren (en dan de groottes dus tot op de megabyte precies goed hebben), dan te rebooten en de partities niet te formatteren.
Je hebt dan kans dat je de gegevens weer terughebt (klein kansje, maar het proberen waard).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank U voor de info...ik zal het eens proberen.

Lukt het niet...jammer dan...had die vriend er maar wat voorzichtiger mee moeten doen.

Hoe kan het trouwens dat er spontaan partities verdwijnen als je ff de kamer uitloopt en verder helemaal niet aan dat ding zit??

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Op dinsdag 08 mei 2001 17:41 schreef Mudman het volgende:
Hoe kan het trouwens dat er spontaan partities verdwijnen als je ff de kamer uitloopt en verder helemaal niet aan dat ding zit??
Tja dat gebeurt soms wel eens... dan is de harddisk gewoon goed gecrasht, heb het ook een aantal keer gehad... en das zwaar klote :'(

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Toch komt het meestal omdat mensen zitten te kloten en dus niet weten waar ze mee bezig zijn.....

heeee FDISK wat is dat voor programmatje hee een nieuwe partitie aanmaken dan heb ik 2 hadees zo ohhh sjit nu weet ik het niet meer gouw maar esc drukken.................. :)