[BC3] Met een Webcam vanaf de zolder de tuin in...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.002 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Als je een webcam vanaf zolder voor het raam met dubbelglas naar beneden richt 2 etages lager in de tuin zijn de beelden van een webcam dan nog duidenlijk genoeg om een persoon te zien lopen???

Of kan door de zon b.v. de beelden helemaal vaag worden zodat je alleen nog maar een wit beweld hebt?

En als je je webcam de hele tijd aan laat staan zijn er dan programma''s voor die dan de hele tijd opletten zodat je een soort van alarm krijgt op je computer als ie grote bewegingen waarneemt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
verwacht je inbrekers?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

hmmm, lijkt er een beetje op dat je een beveiligingscamera wilt met bewegingsmelder?
Kun je beter een echte kopen denk ik... is niet eens zo duur, het werkt gegarandeert en misschien kun je met een computer als beveiligingscamera problemen krijgen met het gebruiken van de beelden als bewijs....

• JoNaTHaN(NL)
Ja eigenlijk wel...

Me moeder kwam gisteren thuis met haar tas en die stond als het goed is in de gang op een kastje. Maar gisteren middag was ie ineens verdwenen terwijl niemand het huis uit is geweest vanaf dat ze thuis was. En we hebben het hele huis al doorzogt maar nergens te vinden. En vandaag opeens dacht me vader eraan dat ie smiddag''s wel opeens de poort open zag staan en dat ie die dicht heeft gedaan.

Dus waarschijnlijk is een of andere klootzak hier binnen geweest en heeft die tas gejat met geld erin allemaal pasjes enz erg kut dus.

En we hebben een bedrijven terein achter ons huis en daar word ook nogal eens ingebroken enz.

En een tijdje terug was een paar huizen verder s''nachts ook nog een insluiper moest toen de ambulance nog bijkomen.

Ik zat aan een webcam te denken eigenlijk omdat ik daar tenminste ook nog wat anders mee kan dan alleen als beveiliging werken.
Kan ik tenminste ook nog leuke filmpjes ofzo mee maken.

• JoNaTHaN(NL)
Of heeft iemand dit misschien ook al eens gedaan?

Dat ie ze webcam gebruikt als een beveiliging?

En als dat zo is werkt dat een beetje of niet?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
ik heb hier een goedkope webcam, maar daar kun je echt niet verder als 2 m mee kijken...

dan wordt het allemaal wel heeeel wazig/niet zichtbaar..

Verwijderd

Er zijn geloof ik, wel programma''s voor...

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op dinsdag 08 mei 2001 21:15 schreef Jona112 het volgende:
Of heeft iemand dit misschien ook al eens gedaan?

Dat ie ze webcam gebruikt als een beveiliging?

En als dat zo is werkt dat een beetje of niet?
Zag het laatst toevallig bij Peter R. de Vries (:+), daar had een of ander internet bedrijf een inbraak vastgelegd met een webcam. Kwaliteit was redelijk (zeker beter dan vage z/w beelden ala opsporing verzocht) alleen het jammere was dat de politie vond dat de ze er niets mee konden. (Oftewel niet de kennis hadden om dat filmpje af te spelen |:().
Het kan dus wel.

Edit=typo

• BC3 Victim
Klopt en de beelden waren zeker wel goed te onderscheiden... politie je hebt er zo weinig aan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Asl je vanaf zolder gaat filmen denk ik niet dat een webcam voldoende is. De afstand is gewoon te groot.

Je kan ook een echte camera aan je pc hangen. Er zijn ook programmaatjes te vinden die wanneer er in het beeld iets beweegt, een foto maakt of andere opdracht uitvoert. Maar dit wordt meestal als software bij een webcam geleverd.

• JoNaTHaN(NL)
Bedankt voor de reactiesalvast.

De afstand is ongeveer een meter of 7 denk ik wel.

Willen anders misschien een paar mensen voor mij als ze een webcam hebben eens een foto maken naar buiten toe dan kan ik het eens zien. En dan overdag natuurlijk. En s''avonds mag ook wel maar overdag is het belangerijkste. Kunnen jullie ze misschien hier posten of je mag het ook mailen naar Jonathan@ras-1.myweb.nl.

Alvast bedankt.

Groetjes Jonathan

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb nu een tijdje een webcammetje (Philips toUcam pro) op mijn favoriete kroeg/terras aan de overkant staan. Kijk ff op go.to/gaper (als go.to het lekker doet, soms wil ie em niet lekker redirecten :( )

En niet mekken dat die site eromheen niet mooi is ofzo, t''is maar een opzetje namelijk :)

• JoNaTHaN(NL)
K heb nu effe gekeken vanmorgen om 7.41 maar hij doet het inderdaad niet echt en na een paar keer refreshen zie ik het wel maa dan zie ik alleen 3 plaatjes en een achtergrond maar niet echt een live webcam die aanstaat ofzo of was it de bedoeling?

bedankt in elk geval

foutje ik zie het toch wel hij vervangt het plaatje om de zoveel tijd en het is best goed te zien.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

En Chello was een beetje aan het zuigen vanochtend, maar das niks nieuws he...:O

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Héhé we gaan geen filmpjes maken van het buurmeisje dat topless ligt te zonnen ;) :o

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nee, hij wilt em tegen inbrekers...

Maar voor overdag op een dag als deze is het idd heel geen slecht idee om wat meer van de omgeving te bekijken he... :)

Verwijderd

Er is een programma wat je met een webcam kan gebruiken Gotcha heet het. Kijk maar op www.gotchanow.com

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op woensdag 09 mei 2001 12:02 schreef evl het volgende:
Er is een programma wat je met een webcam kan gebruiken Gotcha heet het. Kijk maar op www.gotchnow.com
Die link werkt inmiddels :), maar er stond pas nog zo''n programmaatje op zdnet.nl

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik had ook een webcam op zolder staan op de straat gericht. Hier staat het laatste beeld. [img]"http://people.a2000.nl/mvichnia/webcam32.jpg[/img]

Helaas is de cam op de grond gestuiterd en update die dus niet meer, maar verder een redelijk beeld hoor (Philips Vesta Pro). Je kunt al wel zien dat je niet teveel zon tegen moet hebben ;)

• BC3 Victim
Programma om met je WebCam/TVkaart+Hi8 een motion detector te hebben die bewegingen vastlegd en upload naar server:

http://www.homewatcher.com/

• Bigfoot
Maar een gevaarlijke hond is beter tegen inbrekers dan een webcam denk ik trouwens :)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Verwijderd

Je mag (officieel) toch niet zomaar een webcam richten op een openbare weg en mensen dus daarmee in de gaten houden.

Van mij mag je hoor, maar volgens mij was er pas een wet over gemaakt.

• AlterMann
  • Laatst online: 10:53
Ik weet dat zo een programmatje wel bestaat, wordt namelijk meegeleverd met mijn asus videokaart. waarschijnlijk zet ik vanavond wel ff hier neer hoe het heet.*D

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op woensdag 09 mei 2001 12:12 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
Je mag (officieel) toch niet zomaar een webcam richten op een openbare weg en mensen dus daarmee in de gaten houden.

Hij mikt um ook in de tuin :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tis ook nooit goed... Vervelende wetjes ook! Nou, dan kan bij deze mijn webcam ook in het warezlijstje! >:)

• Bigfoot

Volgens mij mocht het wel, alleen je mocht de beelden niet bewaren. Tsja dit was wel een oud beeld idd, maar simpelweg de laatste die ooit op mijn website upgeload is.

Verwijderd

Hoe "vloeiend" is het beeld eigenlijk met 15kb/sec upload ? (met een Camcorder aangesloten op de pc)

• Bigfoot
Op woensdag 09 mei 2001 12:19 schreef BAZZA het volgende:
Hoe "vloeiend" is het beeld eigenlijk met 15kb/sec upload ? (met een Camcorder aangesloten op de pc)
Hangt ervan af wat voor software je gebruikt. Als je elke keer het hele plaatje upload is het niet echt vloeiend natuurlijk, omdat je dan een jpg van 8KB in vier sec upload. Als je streaming software hebt, upload je alleen de verschillen met de vorige upload, en dat is vaak heel gering bij een webcam. (behalve als er net een inbreker frontaal door het beeld rent natuurlijk)

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 12:22 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Hangt ervan af wat voor software je gebruikt. Als je elke keer het hele plaatje upload is het niet echt vloeiend natuurlijk, omdat je dan een jpg van 8KB in per sec upload. Als je streaming software hebt, uploa je alleen de verschillen met de vorige upload, en dat is vaak heel gering bij een webcam. (behalve als er net een inbreker frontaal door het beeld rent natuurlijk)
Okay Thanx ;)

• JoNaTHaN(NL)
Het is inderdaad niet de bedoeling om de webcam op de straat te zetten maar dat ie naar onze tuin is gericht.

Veder een hond nemen is denk ik ook niet zo handig omdat we al een kat hebben.

Maar ik denk dat ik er wel een neem t ziet er duidelijk genoeg uit volgens mij.

Greetz Jonathan

Verwijderd

Logitech levert een proggy met motion detection erbij

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:35
Op woensdag 09 mei 2001 12:39 schreef Jona112 het volgende:
Het is inderdaad niet de bedoeling om de webcam op de straat te zetten maar dat ie naar onze tuin is gericht.

Greetz Jonathan
Een kat en een hond kunnen soms wel met elkaar leven.

What a fine day for Science! | Specs

• Bigfoot
Op woensdag 09 mei 2001 12:39 schreef Jona112 het volgende:

Greetz Jonathan
Ja kwaliteit is vaak prima hoor, als er maar genoeg licht is. Er zijn ook nog wel betere cams op de markt, of je kunt zelfs een gewone Videocam op je PC aansluiten, dan heb je echt superscherp beeld.

• JoNaTHaN(NL)
Ja soms leven ze wel samen een hond en een kat maar wij hoeven echt geen hond erbij geweoon.

En een videocam is die erg veel duurder dan een gewone webcam?

Datvan die meisjes filmen is wel een leuk idee :9~ maar dat is niet de hoofdzaak voor mij :)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op woensdag 09 mei 2001 12:43 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

of je kunt zelfs een gewone Videocam op je PC aansluiten, dan heb je echt superscherp beeld.
Uhh hoe doe je dat, ik bedoel moet je daar nog speciale spullen voor hebben of gewoon een videocam ?

• Bigfoot
Op woensdag 09 mei 2001 12:49 schreef Jona112 het volgende:
Ja soms leven ze wel samen een hond en een kat maar wij hoeven echt geen hond erbij geweoon.

En een videocam is die erg veel duurder dan een gewone webcam?

Datvan die meisjes filmen is wel een leuk idee :9~ maar dat is niet de hoofdzaak voor mij :)
Een analoge videocam heb je vanaf 800,- of zoiets maar die moet je dan wel op je video kaart kunnen aansluiten, anders moet je er weer een aparte kaart voor kopen. Een digitale cam is vanaf 1500/2000 en dan heb je een firewire kaart nodig voor 130,-

Maar met een cam kun je nog veel meer filmen dan alleen je oprit of wat dan ook.

• JoNaTHaN(NL)
NOu nee 900 of 1800 ofzo vind ik een beetje erg duur.

Ik weet niet precies hoe duur een gewone webcam is maar die is dacht ik iets van 200/300 ofzo? in elk geval ben ik neit vanplan om meer uit te geven daar aan

Verwijderd

Volgens mij hebben ze bij de Gamma van dat soort speciale camera''s (erg goedkoop)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Voor beveiliging kun je ook CoffeCup WebCam gebruiken trouwens. Zit een functie in dat ie naar je server gaat uppen bij beweging.

• AlterMann
  • Laatst online: 10:53
het programma wat ik bedoel is asus live utility.
geen idee of het ook op niet-asus kaarten werkt, maar het is een beveiligingsprogramma :9~
Pagina: 1