[BC3] HP Jetdirect 4000, is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo allemaal,

Ik kan aan een HP Jetdirect komen, echter deze is gestript van onderdelen. Er zit een standaard Socket 7 CPU in die eruit is gehaald, en er zit geen geheugen en harde schijf in.
Mijn vraag is nu: Is zoiets makkelijk aan de praat te krijgen? Ik begreep dat zo''n ding normaal onder Linux draait, maar ik kan verdomd weinig vinden over deze apparaten, en ik heb geen idee hoe je zoiets moet installen!!! :(

Hij heeft op de achterkant eigenlijk alleen een UTP en parallel aansluiting, voorkant een LCD display en wat toetsen....

Iemand? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op dinsdag 08 mei 2001 13:38 schreef FdG het volgende:
Hallo allemaal,

Ik kan aan een HP Jetdirect komen, echter deze is gestript van onderdelen. Er zit een standaard Socket 7 CPU in die eruit is gehaald, en er zit geen geheugen en harde schijf in.
Mijn vraag is nu: Is zoiets makkelijk aan de praat te krijgen? Ik begreep dat zo''n ding normaal onder Linux draait, maar ik kan verdomd weinig vinden over deze apparaten, en ik heb geen idee hoe je zoiets moet installen!!! :(

Hij heeft op de achterkant eigenlijk alleen een UTP en parallel aansluiting, voorkant een LCD display en wat toetsen....

Iemand? :)
W8 ff hoor, een jetdirect van HP met een socket7 cpu mogelijkheid?
Is dit soms een printserver, want het enige wat ik van HP als zijnde jetdirect ken zijn die kastjes waar je een netwerkkabel in prikt en een printer via de paralel kabel.
Op die manier kun je printers aan het netwerk hangen, verklaar je dus ff nader

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• BC3 Victim
Ja, het is een printservertje :)

Schijnt onder Linux te draaien, nu worden ze standaard geleverd met een 266/64MB en een 5GB HDD.... :)

Meer info:
http://www.hp.com/itrc_pdi/products/jd4000_warranty.html

Maareh, wat ik dus wil weten is als ik er zelf een CPU, MEM en HDD in prop of ik er dan wat mee kan gaan doen?! Hoe installeer je zo''n ding?

Grtz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BYM

BYM

Ik heb die site us ff bekeken, en idd kun je er gewoon een socket7, 64 Mb (max) indoen, en max een 4 gig schijf, draait gewoon onder linux, w95, w98 nt en zelfs w2k.

Wat je ff zou kunnen doen is een pre-instal met de schijf op een andere pc, en dan opnieuw opstarten in deze bak, ik geef alleen geen garantie dat dat gaat werken, want volgens mij kun je deze bak alleen benaderen via het HP Admin programma, via het netwerk dus......

[edit]check hier even , daar kun je zelfs een user manual downloaden

• BYM

BYM

Laat ff weten wat jouw bevindingen zijn, ik ben wel nieuwsgierig geworden nu..

• BC3 Victim
Kom maar naar m''n ICQ, als ik hem heb ga ik wel zitten puzzelen, misschien dat je me kan helpen.

Iemand nog een Pentium 1 233 liggen voor een zacht prijsje? :) :)

Pagina: 1