[BC3] 1200,- wat upgraden aan dit systeem...

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nu:

Athlon 550 Slot A
Gigabyte GA-7IXE mobo
Diamond Viper V550 (riva TNT 1)
Maxtor 30 Gb 5400 rpm
128Mb geheugen (2*32 + 1*64, waarvan 1 32mb reepje het niet echt lekker meer doet :) )
32x cd-rom
15 inch Daewoo scherm (na alle spookverhalen over Daewoo monitoren smeek ik iedere dag dat ''ie het nog doet :D )

Ok, ik had zelf in m''n hoofd:

-Philips 804RW (IDE, Retail)
ca 320,-
-Asus V7100 GeForce2 Mx
ca 270,-
-256Mb PC133 Ram bijplaatsen
(ik ben een zware 3d studio max gebruiker) ca 190/200,-

Da''s dus iets van 790,- gulden, ik het het een beetje ruim gerekent vanwege:
-dagprijzen geheugen
-bezorgingskosten die nog weleens hoger zijn dat je dacht

400,- over

Maar nu? Wat nu nog vervangen/aanvullen? 17 inch Monitor? Dvd speler? Welke?

---------
edit: Oh ja, en wat zou dan misschien voor de oude "prak" kunnen krijgen?
-Viper V550
-Daewoo 15 inch
-geheugen maar niet, hoe meer hoe beter! (en dat ene reepje is brak, dus die verkoop ik niet :) )

Ik vraag niet WIE het wil kopen, maar HOEVEEL "men" er voor zou geven...
---------

Bedankt voor de hulp!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zou zeer zeker een grotere monitor nemen, is met grafix zeker een gewenste aanschaf (minimaal 17", maar zou bij voorkeur een 19" nemen)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik zou voor een andere brander gaan philips is helemaal niks, je kan het beste plextor kopen en anders lite-on

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
voor 400,- kan je geen 17" kopen.

Wat d8 je van: geen writer en nieuwe vidkaart, maar mobo + proc. ??
mobo = 400, proc = 250 (Duron 800 oid).
Geheugen (PC133) kan je dan overzetten :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 13:48 schreef GarBaGe het volgende:

Geen writer?? Met een 3dsmax user, wil je je een beetje je bestanden kunnen beheren dan is een burner geen overbodige luxe... en ja anders een lekkere backup hd... gewoon lekkere dmax 81 gb ofzo... maar ja das ook weer 800.00 :D

• Miletos
  • Niet online
Zo dan:

-Lite-On 12/10/32 (OEM)
ca 350,-
-Asus V7100 GeForce2 Mx
ca 270,-

370,- over

Hmmmm, een 17 inch monitor wordt een beetje onmogelijk voor 400 ,- zie ik nu....
Ik dacht dat 17 inch in prijs was gedaalt in de afgelopen jaren, toch niet zoveel als ik dacht ;)

Dus....een DVD speler dan? Welke? Of het geld daarvoor verspreiden over de andere onderdelen om duurdere versies te kunnen kopen (bijv. GTS GeForce2 etc..)?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Ik weet niet of je met dat 3d studio max veel moet laden van HD, maar dan is een 7200 rpm HD misschien wel lekker.. :)
Monitor zou ik zeker groter nemen en je videokaart (TNT1) is ook zwaar verouderd.
Misschien is een GFD ook geen slecht idee zodat je je Athlon beetje over kan clocken en die ook weer wat langer meekan :)

Verwijderd

1 tip: geen philips, neem dan een plextor, iets duurder maar vele malen beter

• Miletos
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 13:48 schreef GarBaGe het volgende:

Die videokaart is oengo-boengo ;) dus die MOET vervangen worden....
En die brander komt er ook, want ik ben ook nogal een anime fan, dus ik download veel van internet. (m''n hardeschijf kan niet eeuwig alles opslaan :) )

Maar ik heb er ook aan gedacht hoor....totdat ik de wijze zin van een computerverkoper herinnerde "een systeem moet altijd in balans zijn...balans zijn...balans zijn...." (echo ;) ) En ik denk dat de balans ver te zoeken is bij een Duron 800 in combinatie met een tnt1 videokaart :)

• BC3 Victim
Niet meteen al je geld willen uitgeven, als je 370,- gulden over hebt, leg het apart, verkoop de onderdelen die je niet meer nodig hebt, en ga echt werken aan een grotere monitor !! :)

Verwijderd

Als ik het systeem zo zie zou ik ff doorsparen en een compleet nieuw systeem kopen. De harddisk kan iig nog wel een hele tijd mee, maar het andere is niet alles meer. Maar ja ik kan niet over jou portemonnee beslissen.

In ieder geval is een leuke vidkaart handig, speel je veel spellen ga dan voor een MX idd, maar ik denk dat een flinke matroxkaart ook wel aardig, omdat die voor jou werk denk ik kwalitatief beter zijn. Geheugen bijzetten is ook geen overbodige luxe. Ik zou dan wel die 32 eruit halen en dus 256 kopen en de oude 128 erbij zetten. De brander is een goede keus, verder misschien nog een andere slotprocessor als die er nog zijn.

• Miletos
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 13:56 schreef InterCC het volgende:
Ik weet niet of je met dat 3d studio max veel moet laden van HD, maar dan is een 7200 rpm HD misschien wel lekker.. :)
Monitor zou ik zeker groter nemen en je videokaart (TNT1) is ook zwaar verouderd.
Misschien is een GFD ook geen slecht idee zodat je je Athlon beetje over kan clocken en die ook weer wat langer meekan :)
Nee, 7200rpm is niet echt nodig voor 3d studio, zolang je maar niet hoeft te swappen (genoeg geheugen nemen dus)

Verwijderd

Als 3DsMax user moet je ff wachten tot je meer geld hebt. Eerst ff een grotere monitor kopen, minimaal 19". Als je genoeg geld hep, dan zullen de dual athlon MB''s er zijn. Een mooi Abit met 2 Athlons, 2*256MB ddr en een GTS2 gemod als Quadro }) :)....

Zag net een NEC 12-10-32 Burnproof voor 329,-

• Miletos
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 14:03 schreef FdG het volgende:
Niet meteen al je geld willen uitgeven, als je 370,- gulden over hebt, leg het apart, verkoop de onderdelen die je niet meer nodig hebt, en ga echt werken aan een grotere monitor !! :)
Dacht ik ook al aan hoor :)
Maar ik WIL een dvd speler...moet dvd hebben....moet....

Nee, serieus, ik wil echt een dvd spelertje hebben...

En m''n portemonnee groeit opdit moment niet snel genoeg om een NIEUW systeem te kopen...daarnaast heb ik volgend jaar (na zomervakantie) eindexamen jaar, misschien overdrijf ik om dan meteen ook maar geen baantje te nemen daarnaast. Maar ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik het haal :)

Verwijderd

CPU
Videokaart
Monitor

Verwijderd

DVD spelers zijn al onder de 200 piek te verkrijgen voor een normaal 12 speed model, wat meer dan zat is voor normaal gebruik. Dus dat zal geen probleem worden.

Verder zal ik je ervan verzekeren dat je in je examenjaar echt wel tijd hebt voor een baantje. Ik zit nu zelf in 6VWO en heb over een weekje al het eerste examen, maar werken gaat er makkelijk bij, als het maar niet meer dan 12 uurtjes per week is. Het hele jaar door heb je echt voldoende tijd en veel vrij. Ik weet niet welke richting jij doet, maar ik denk dat het overal wel net zo zal gaan als bij mij.

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Nou iig geen Philips brander, maar daar waren er het al meer over eens... :)

Verder zou IK gaan voor:

- Geforce 2 MX (geen Matrox, is net een test geweest bij Tweakers dat ie SLECHT presteert in 3DMax)
- 128 MB (133) extra... check wel f of je moederbord het wel ondersteund en of ie de combinatie met het andere geheugen wel ondersteund... (je zal niet de eerste zijn...)
- Lite-on brander

Wat je dan nog over hebt als het kan stoppen in een betere monitor, bijv. goeie 17", want 19" is met jouw budget niet haalbaar. Mocht je die niet meer kunnen betalen, ga dan niet voor prut, maar bewaar dat geld en spaar lekker door voor een nieuwe processor en moederbord (waar je dan natuurlijk mooi je Geforce 2 MX en je geheugen + HD in kan stoppen) :)

Dat is wat IK ervan denk... >:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Werken deze zo ??

})

Vast wel...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Miletos
  • Niet online
Mooi zo, dvd spelertje moet wel lukken dus. Dan hou ik het dus op:

-dvd spelertje (ik zoek gewoon de populairste uit de pricewatch lijst voor rond de 200,- :) )
-Asus V7100 GeForce2 MX
-256Mb PC133 geheugen
-Lite-On brandertje

Dan ben ik eruit! Dank iedereen! :)
Op dinsdag 08 mei 2001 14:31 schreef Bendertino het volgende:
DVD spelers zijn al onder de 200 piek te verkrijgen voor een normaal 12 speed model, wat meer dan zat is voor normaal gebruik. Dus dat zal geen probleem worden.

Verder zal ik je ervan verzekeren dat je in je examenjaar echt wel tijd hebt voor een baantje. Ik zit nu zelf in 6VWO en heb over een weekje al het eerste examen, maar werken gaat er makkelijk bij, als het maar niet meer dan 12 uurtjes per week is. Het hele jaar door heb je echt voldoende tijd en veel vrij. Ik weet niet welke richting jij doet, maar ik denk dat het overal wel net zo zal gaan als bij mij.
Havo4, volgend jaar dus 5
Maar goed, baantje + eindexamen-jaar zou dus moeten lukken volgens jou....ik wacht het wel af...

• BC3 Victim
Ik zou proberen je hele setje compleet te verkopen via marktplaats of zo. En dan een nieuwe setje maken.

Maak niet de fout die ik gemaakt heb. Neem WEL een athlon en GEEN PIII.

Mijn 1e investeringen als je de config wilt houden. 1. Groter scherm (Sony). 2. Logitech Cordless desktop (draadloze muis/toetsenbord)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[b]Op dinsdag 08 mei 2001 13:38
.....
-Philips 804RW (IDE, Retail)
ca 320,-
-Asus V7100 GeForce2 Mx
ca 270,-
....
Als je 2 x 32mb heb, en je rost daar 256MB PC133 bij, dan denk ik dat je 256MB terug gaat naar 66 of zelfs 100 MHz, ik neem aan dat die 32mb reepjes gewoon 66mhz zijn.

Ik ga ervan uit dat je 32mb''s 66mhz zijn. Ik weet verder niet op welke bus-snelheid je proc loopt, maar als die ook 133mhz kan, zou ik dat trage geheugen er uit halen.. m''n 128mb deed het ook niet lekker naast m''n 133mhz.

Succes

Ey!! Macarena \o/

• Miletos
  • Niet online
De bus op m''n mobo zelf loopt op 100Mhz

dan heb ik 3 bussen, gevult met de volgende reepjes:

-32mb 66Mhz (die draait dus voor geen schijt, omdat ''ie dus op een sneller mobo zit dan de bedoeling is)
-32mb 100Mhz (ja, dat heeft bestaan)
-64mb 100Mhz

Nou wil ik die 32mb 66Mhz eruit dumpen en daarvoor in de plaats die 256Mb zetten. Ik heb altijd gehoord dat sneller geheugen op een tragere mobo plaatsen geen kwaad kan (het gaat alleen op 100Mhz i.p.v. 133 Mhz), maar trager geheugen op een snellere mobo wel kwaad kan...vandaar dat ik die 66Mhz eruit haal.

Maar jij zegt dus dat het geen kwaad kan, maar dat het wel AL het geheugen op de snelheid zet van het traagste reepje....de hele mobo wordt dus underclockt door dat ene trage reepje?
Dat betekent dus dat AL mijn geheugen al die tijd op 66Mhz i.p.v 100Mhz heeft gelopen dankzij dat ene trage reepje van 32 mb? :o

Ja? Bedoel je dat?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 13:38 schreef steve_jacks het volgende:
(en dat ene reepje is brak, dus die verkoop ik niet :) )
Oh, ik denk altijd andersom!! >:)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Voor die V550 kan je misschien nog wel f100,- krijgen.
Voor die 15" met een beetje mazzel ook nog wel f100,-
(ik koop ze meestal voor een tientje ofzo :)
Ik zou als ik jou was op de dumpdag een 17" monitor kopen voor f350,-
een vriend van me heeft er een hele mooie Fujitsu gekocht en hij werkt perfect.

Specs

Verwijderd

een iiyama 17 inch scherm en een gforce 2GTS en je systeem kan weer even mee...

wil je meer processor power dan een MSI turbo en t-bird 1200 mhz..en voor het restant van je centen een 2Mx of een radeon 32 MB DDR

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op dinsdag 08 mei 2001 16:08 schreef Masterdam het volgende:
een vriend van me heeft er een hele mooie Fujitsu gekocht en hij werkt perfect.
Monitor: niets anders dan Sony!

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Als jij veel aan het 3d Studio Max''en bent(net als ik ) dan zou ik naast veel ram ook een snellere processor nemen; snellere processor voor het modelleren & meer ram voor het renderen.

/me heeft z''n p3 450 vervangen door een amd 1200
Pagina: 1