[BC3] Raidset

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een a7v133 en koop 2 IBM 40 gig schijven. hoe kan ik een raidset maken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

lees de handleiding, staat in dat je jumper 12&13 moet verplaatsen...

• BC3 Victim
weet ik maar hoe moet ik ze bij elkaar voegen? zodat ik in windows in grote schijf krijg?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

nadat je die jumpers gezet hebt krijg je een andere opstart, ga met ctrl-h (geloof ik) het raid menu in, kies 1 (auto config).
nu kan je met fdisk raid0 partities aanmaken...

• BC3 Victim
Ik hoorde ook iets over stripen? kun je dat uitleggen?

Verwijderd

stripen is een techniek waarbij je in blokjes van 64 kb schrijft naar je hdd''s.
hierdoor kan je heel snel schrijven en lezen (je schrijft en leest op 2 hd tegelijk)

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 11:38 schreef bwe het volgende:
stripen is een techniek waarbij je in blokjes van 64 kb schrijft naar je hdd''s.
hierdoor kan je heel snel schrijven en lezen (je schrijft en leest op 2 hd tegelijk)
en hoe krijg ik dit voor elkaar? Ben een newbie...:7

Verwijderd

Dat is te merken. Dit is het verkeerde forum voor je vraag.
Pagina: 1