[BC3] Kan je ook alleen je muis ps/2 poort slopen

Pagina: 1
Acties:

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Ik heb dus schijnbaar alleen die ps/2 poort gesloopt, maar dat vind ik dus vaag, me toetsenbord werkt gewoon, alleen me muis ineens niet meer. Heb al paar muizen geprobeerd, helpt niets.

En het vage ik heb nix raars gedaan...Ik heb btw een kt7a-raid, tis gewoon kut en ik heb geen zin om een USB tb en muis te gaan kopen eigenlijk...

Iemand nog ideeen ?

• ConZito
^^ kick ^^

help :)

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Zou zo''n spiltter kabel niet werken op je toetsenbord:?

Dus dan op je TB aansluiting je muis en tb aansluiten:9

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

heb je toevallig jumper 1 omgezet (Die vlak bij je pci-sloten)? Dan deelt je ps2 een IRQ met je isa slot, met als gevolg dat je muis het niet meer doet.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:28
heb je een keer je muis in je ps/2 poortje gestopt toen je pc aan stond, want dan is het mogelijk om je ps/2 poorten op te blazen

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:50
Garantie...?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
PS/2 splitter kabeltje X - X

Afbeeldingslocatie: http://www.hwb.acc.umu.se/images/conn_minidin6m.gif

P|K|M
1|2|X|
2|X|1+2|
3|3|3|
4|4|4|
5|6|5|
6|X|6|

P=PC
K=Keyboard
M=Mouse

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
want dan is het mogelijk om je ps/2 poorten op te blazen
Windows did not detect any mouse, it is now safe to plug in any ps/2 mouse... |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Of anders ergens zo''n usb/ps2 plugje zien te vinden... leveren ze standaard ook bij logitech muisen. Heeft wel 1 nadeel: je muis werkt niet meer in ms-dos... Niet dat je de muis daar echt nodig hebt :)
Maar bijvoorbeeld bij de windows installatie moet je dan alles met tab doen....

• BC3 Victim
bij mijn Logitech muisje zat gewoon een Compoort->PS2 adapter...

en in Dos kan je PS2/Serial gewoon MOUSE.COM gebruiken als je zo graag een muis wilt...

Hoe dat zit met USB onder DOS heb ik geen kaas van :Y)

Overigens gebruikt PS2 IRQ12, kijk eens in systeem-hardware of iets conflicteerd })

• ConZito
Op dinsdag 08 mei 2001 08:38 schreef rderoode het volgende:
heb je toevallig jumper 1 omgezet (Die vlak bij je pci-sloten)? Dan deelt je ps2 een IRQ met je isa slot, met als gevolg dat je muis het niet meer doet.
Dat is idd een goeie, ik heb daar geloof ik op de tast een beetje zitten kutten om me cmos jumper te changen, en dat kan dus ook deze gweest zijn, zat niet op te letten.

Als dat het dus niet is, dan is dat wel ff klote, maarjah dan moet ik maar voor een logitech cordless desktop gaan zoeken :)

Het is alleen kut want dit systeem moet ik ff snel afmaken ik zit zeg maar ff zonder een pc op het moment, nou jah zonder een pc met werkende muis :P

Ik ga nu dus ff hard opzoek op me werk naar een ps/2 => usb convertor ding, dan heb ik iig iets als het niet mocht werken.

Thx iig allemaal :)

• ConZito
Ben net thuis en het was dus idd die klote jumper :)

Voortaan moet ik maar is beter kijken wat ik doe, is misschien wel slimmer :)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hier ook errug bedankt.

Had vandaag zelfde probleem, en nooit meer aan die jumper gedacht. mijn Neolec werkt nu. THX

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1