[BC3] Vreemd probleem: Compie doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 09:12
Beste Tweakers,

ik zit met een op z''n zachtst gezegd vreemd probleem. Ben een systeem aan het bouwen. Probleem is alleen.. soms doet ie het niet en soms wel. :( Waarom ie het soms nie doet is me geheel onduidelijk. Als het moederbord in de kast plaats doet ie het bijvoorbeeld niet. Haal ik ''m uit de kast en sluit ik alles er los op aan.. dan doet ie het wel.. maar na het inpluggen van een modem kaart doet ie het niet meer.. ook niet als ik die kaart er weer uit haal :'( Vreemd probleem. Kan het zijn dat de kast statisch geladen is o.i.d. en dat ie daarom niet werkt? Het probleem is dat als ie niet werkt het systeem wel aan gaat (HDDs draaien aan) maar er komt geen beeld en start ook niet door. :? Help would be appreciated!!

ff aanvulling.. misschien wel handig om te weten :). Systeem bevat:

Abit SA6RAID moederbord
2x IBM 30 GB 7200rpm 2MB cache HDDs
3COM 3C905TX NIC
128 MB Kingston 133 RAM
Intel P3 866 MHz
Abit GeForce2 MX nVidea chipset
Pinnacle PCTVPRO TV kaart
Standaard scroll muis & toetsenbord
250 WATT voeding (<- misschien te zwak?)

Verwijderd

Statisch zou kunnen...
houd je handen aan de verwarming beet, plaats die kast eens op je verwarming maak een snoertje (uiteinden afgestript) aan je mobo vast en aan de verwarming zodat je weet dat hij niet meer statisch is!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Je video (AGP) goed erin:?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• MrKoen
Op maandag 07 mei 2001 21:25 schreef CRACKIE het volgende:
Statisch zou kunnen...
houd je handen aan de verwarming beet, plaats die kast eens op je verwarming maak een snoertje (uiteinden afgestript) aan je mobo vast en aan de verwarming zodat je weet dat hij niet meer statisch is!
Thx voor je reply.. waar kan ik het beste het draadje aan vast maken aan het moederbord?

• MrKoen
Op maandag 07 mei 2001 21:28 schreef James_Watt het volgende:
Je video (AGP) goed erin:?
Yup.. ik heb die kaart er al 200 keer opnieuw in gezet, maar helpt nix :( Ook al andere AGP kaarten geprobeerd.. but nope :(

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Sluiten al je kaarten precies goed? Zodat ze echt niet heen en weer kunnen. Dat was bij mij het probleem en ik kreeg geen foutmeldingen.

• MrKoen
Op maandag 07 mei 2001 21:33 schreef ziemon_ het volgende:
Sluiten al je kaarten precies goed? Zodat ze echt niet heen en weer kunnen. Dat was bij mij het probleem en ik kreeg geen foutmeldingen.
Ik heb het ook geprobeerd met alleen een CPU en geheugen chip op het moederbord.. kan dan toch nix fout zitten.. maar ook dan doet ie het niet :'(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je steeds de cpu cooler op de FAN1 connector aangesloten ?
En anders een zwaardere voeding proberen.
succ6 ermee

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Wat voor kast heb je en gebruik je de standaard meegeleverde aftandbusjes.
Als je Mobo te diep ligt past geen enkele videokaart.:?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

gewoon ergens aan je mobo en maak ook gelijk 1 aan je kast vast...(is maar tijdelijk maar meot wel ff gebeuren dan kan je 1 mogelijke oorzaak wegstrepen)

• MrKoen
Op maandag 07 mei 2001 21:55 schreef LucifeR_Ai het volgende:
Heb je steeds de cpu cooler op de FAN1 connector aangesloten ?
En anders een zwaardere voeding proberen.
succ6 ermee
Ja, de fan zit steeds op de FAN1 aansluiting. Zal het iets uitmaken als ik deze op de FAN2 of FAN3 zet dan? :?

• MrKoen
Op maandag 07 mei 2001 22:00 schreef James_Watt het volgende:
Wat voor kast heb je en gebruik je de standaard meegeleverde aftandbusjes.
Als je Mobo te diep ligt past geen enkele videokaart.:?
Gewoon standaard midi towertje als kast. Ik heb de schroefjes gebruikt die bij het moederbord zitten om de plaat in de kast te bevestigen. Hierbij zitten ook kleine rubberen ringetjes ter isolatie. In principe maakt het moederbord dus geen enkel contact met de kast.

• MrKoen
Op maandag 07 mei 2001 22:09 schreef CRACKIE het volgende:
gewoon ergens aan je mobo en maak ook gelijk 1 aan je kast vast...(is maar tijdelijk maar meot wel ff gebeuren dan kan je 1 mogelijke oorzaak wegstrepen)
Ik zal het morgen eens proberen. Bedankt voor de tip! *D

• BC3 Victim
Je moet als je een AGP kaart hebt bij een aantal mobo''s het eerst PCI slot (naast de agp) leeglaten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MrKoen
Op dinsdag 08 mei 2001 11:17 schreef Roman het volgende:
Je moet als je een AGP kaart hebt bij een aantal mobo''s het eerst PCI slot (naast de agp) leeglaten.
Volgens mij heb ik die ook leeg gelaten, maar ook hier zal ik naar kijken.. thx!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
* Zit je snoertje voor POWER-knop goed?
* Weet je HEEEL zeker dat hij geen sluiting maakt met de kast?

Verder is een 250W voeding denk ik iets aan de zwakke kant, maar dan nog zou hij op moeten starten, en bij zwaar 3d-werk crashen

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem ook een keer met een wat ouder bordje...(Socket7).

Het bleek later, dat er een breuk in het bord zat. Plat neerleggen, nix aan de hand. Na het inbouwen kaarten en IDE-kabel erin, en deed ''ie nix meer. Bleek er een breuk in het bord te zitten, over de printbanen van de geheugenbanken...

Na nog een keer de IDE-kabel erin gestopt te hebben, deed ''ie het nooit meer....

• MrKoen
Op dinsdag 08 mei 2001 11:18 schreef Bart B het volgende:
* Zit je snoertje voor POWER-knop goed?
* Weet je HEEEL zeker dat hij geen sluiting maakt met de kast?

Verder is een 250W voeding denk ik iets aan de zwakke kant, maar dan nog zou hij op moeten starten, en bij zwaar 3d-werk crashen
Snoertje zit goed.. zekers te weten. Sluiting met de kast lijkt me het meest voor de hand liggende probleem inderdaad.. maarja.. als ik ''m op een plastic ondergrond leg buiten de kast.. kan ie toch weinig sluiting maken? :? Ook buiten de kast doet ie het soms niet.. heel vreemd ;(

• MrKoen
Op dinsdag 08 mei 2001 11:19 schreef Cableboy het volgende:
Ik had hetzelfde probleem ook een keer met een wat ouder bordje...(Socket7).

Het bleek later, dat er een breuk in het bord zat. Plat neerleggen, nix aan de hand. Na het inbouwen kaarten en IDE-kabel erin, en deed ''ie nix meer. Bleek er een breuk in het bord te zitten, over de printbanen van de geheugenbanken...

Na nog een keer de IDE-kabel erin gestopt te hebben, deed ''ie het nooit meer....
Hmm dat zou op zich kunnen.. eerst deed ie het prima in de kast.. nu niet meer. Met het plaatsen van de fan op de cpu was wel enig geweld nodig.. (beugeltje zat nogal strak) ik hoop niet dat ik daarmee het moederbord verknald heb. Er is in ieder geval geen zichtbare schade. Ik ga er morgen samen met iemand naar kijken. Zal je reactie eens voorleggen aan hem. Ook jij bedankt! :)

• BC3 Victim
volgens mij zou je de eerste zijn die bovenstaande werkend krijgt met een 250 WATT voeding. Zo laag en dan EN boven de 700Mhz EN Geforce2MX....

Lijkt mij niet lekker...

en je computer niet geaard is ook vragen om problemen... waarom denk jij dat er een 3polige stekker aan zit :z

• MrKoen
Op dinsdag 08 mei 2001 11:34 schreef unicorn7 het volgende:
volgens mij zou je de eerste zijn die bovenstaande werkend krijgt met een 250 WATT voeding. Zo laag en dan EN boven de 700Mhz EN Geforce2MX....

Lijkt mij niet lekker...
Toch een zwaardere voeding dus? Was er al bang voor. Ik zal eens een zwaardere proberen.

• Damian
  • Laatst online: 16:24

Damian

Insane Obtrusion

Op dinsdag 08 mei 2001 11:34 schreef unicorn7 het volgende:

Lijkt mij niet lekker...

en je computer niet geaard is ook vragen om problemen... waarom denk jij dat er een 3polige stekker aan zit :z
Dat is onzin,. want ik heb een 235 watt voeding, En ik heb een AMD Athlon 1Ghz en een Geforce 2 MX en een DVD speler, Fikker, en een CD-rom speler, en een 7200 toeren Hard-disk, en een zooi koelers die er extra in zitten. en bij werkt die perfect :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• BC3 Victim
Dat voeding verhaal is puur gelul :r .

Ik heb bijna dezelfde config met een 235 watt voeding. :) En die gaat als een speer.

Ik heb ooit ook zo''n probleem gehad. Het was toen mijn videokaart. Na de PC opgestart te hebben met de AGP kaart en een ISA videokaart (primair) kon ik de AGP kaart bios flashen (Matrox) en deed het handeltje het weer. Piept je PC trouwens?

Stroomverbruik? Ik had zelfs een Globalwin FOP38 koeler via het mainboard lopen. Ik heb hem er maar weer uitgehaald door de herrie. Het leek wel mof er een vliegtuig neerstortte, hihihi.

ABIT BX-133 raid, 2 X IBM Deskstar 75GXP 7200tpm 45Gb, Plextor, Plexwriter, 198Mb PC133, PIII 1000, Geforce2 GTS 400 64Mb, Koelfans via mainboard.

• MrKoen
Heb het moederbord maar weer terug gebracht naar de leverancier.. lijkt me nog het enigste wat het probleem kan zijn :? Schiet niet echt op zo :Z

• BC3 Victim
Als je mobo niet goed in je kast zit dan kan het zijn dat die kleine soldeer puntjes (aan de onderkant van je mobo) je kast raken waardoor er een soort kortsluiting
ontstaat.

Pagina: 1