[BC3] Hoe maak ik mijn kast het best geluidsdicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een standaard miditower bij mijn compgekregen, en die 7000RPM coolernerd die erin zit begint me nu wel flink de keel uit te hangen. Ik snap dat je kast niet opeens doodstil is als je hem isoleert, maar toch wil ik weten hoe het (het beste) moet.
Ik zet er wat pics van mijn kast deuren bij, want volgens mij vragen die gewoon om isolatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.totalpc.nl/images/forum/kast1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.totalpc.nl/images/forum/kast2.jpg

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Zacht spul nemen, neemt beter geluid op, dus geen kurk.

Verwijderd

Gewoon de voeding op 7Volt laten lopen en je hd met zacht isolerings spul omwikkelen behalve de boven kant (warmte moet goed weg
kunnen)

Heb ik ook gedaan en hij is superstil
Dat komt om dat de voedingsfan en je hd de meeste herrie maken.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01

Hoicks

Techno!

Als jij inbreekt he? Dan ruk je eerst de kast los om te zien wat erin zit en dan pas ga je vragen of die kast een beetje geluidsdicht gemaakt kan worden? Het schijnsel van die zaklamp spreekt boekdelen >:)

Inbrekers nemen er steeds meer tijd voor.. :P

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik ben ook nog naar een goeie oplossing op zoek. Bij mij geeft de voeding en hd geen geluid maar is het meer de 2 Delta 80MP casefans. Vanwege de overlast heb ik toch maar altijd 1 aanstaan maar die maakt alleen al net zo veel lawaai als een stofzuiger ;). Dus wat is dat de beste oplossing? Ik hoorde wel van iemand die het had over witte zachte platen die je bij de gamma of een andere bouwmarkt kunt kopen. Dat scheen goed te helpen, maar toch maar ff wachten op wat reacties ter ondersteuning...

Out of order...

Verwijderd

ik kan het mis hebben maar als je hem isoleerd hoe je ook warte vast en dat is tenminste bij mij absoluut niet de bedoeling

• BC3 Victim
Ik heb genoeg airflow om de warmte eruit/erin te blazen.
(nee, ik neem niet minder fans, die zijn het probleem niet)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
FF naar de Gamma Fietsen en een baal Rockwool halen! ff opmaten snijden en aan de binnenkant van je PCplakken!
helpt echt geloof me! >:)

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 22:25 schreef Blox het volgende:
FF naar de Gamma Fietsen en een baal Rockwool halen! ff opmaten snijden en aan de binnenkant van je PCplakken!
helpt echt geloof me! >:)
is dat geen glasvezel dan? want als die zooi perongeluk in je peecee terechtkomt is het natuurlijk huilen geblazen!

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 22:56 schreef SEFje het volgende:

[..]

is dat geen glasvezel dan? want als die zooi perongeluk in je peecee terechtkomt is het natuurlijk huilen geblazen!
glasvezel gelijd niet (trouwens rockwool de naam zegt het al |:(

Verwijderd

PUR-Schuim. 1 bus is genoeg. Ergens een gaatje in je kast vinden, bus ondersteboven en spuiten maar...

Verwijderd

off-topic:
EXCUSES!! dit was een maat vamme die even lollig wilde wezen

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:11 schreef Count_Grishnackh het volgende:
off-topic:
EXCUSES!! dit was een maat vamme die even lollig wilde wezen
JA GODVERDOMME!! NU ZIT ME HELE KAST VOL MET DAT SPUL!!!
:P

• Skippy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12-2023

Skippy

Down Under

Op woensdag 09 mei 2001 16:45 schreef SEFje het volgende:

[..]

JA GODVERDOMME!! NU ZIT ME HELE KAST VOL MET DAT SPUL!!!
ben je wel snel geweest binnen een minuut kast vol spuiten en dan 16:nog wat reageren vindt ik knap :+

- = [ en ik huppel weer verder ] = -

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Op woensdag 09 mei 2001 00:05 schreef the_executor het volgende:
glasvezel gelijd niet (trouwens rockwool de naam zegt het al |:(
Nee oke, maar GELEIDT het ook niet??

• BC3 Victim

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 09 mei 2001 17:22 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Nee oke, maar GELEIDT het ook niet??
we zijn niet allemaal zo goed in nedelandisch :P (we zijn niet voor nx tweakers )

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• BC3 Victim
^^^^^^^^^^^^^^^^^^UP^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
haha

steven je weet wat ik zeg ;)
neem superorb...

dat ding van SEF maakt btw meer herrie dan een dual Fop38 :o (no joke)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

[url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=geluid isolatie"]Zoeken naar ''geluid isolatie''[/url]

• BC3 Victim
dat ding van SEF maakt btw meer herrie dan een dual Fop38 (no joke)
Dit is echt waar, dus damnit..... :(:(:(:(:(:(

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Gebruik gewoon latexverf, kun je volgens mij gewoon bij iedere doe-het-zelf zaak halen en wordt ook bij het bouwen van speakers gebruikt als geluidsdempend materiaal.

Bovendien is het ook nog eens een stuk dunner dan dat noppenschuim in je pc plakken, bovendien is latexverf glad en wordt je airflow niet minder.

Alleen zal latexverf waarschijnlijk minder goed dempen dan dat schuim.. Hmm, ach ja, ik zou zeggen denk er es over na en kies dan :)
Pagina: 1