[BC3] Kabel modem delen (zonder server/netwerk)

Pagina: 1
Acties:

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb al een search gedaan, maar kon niks vinden over delen van een internetverbinding via de kabel zonder server/netwerk.

Ik wil dus 2 pc''s gebruik laten maken van de Chello verbinding.

Hoe kan ik dat doen ? Iemand een tip ?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
De kabel overpluggen :7

Concrete Loop Watercooling

• Tjark
  • Laatst online: 09:50

Tjark

DON'T PANIC

yup.
of een breedband-router.

*insert signature here

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

staat zeeeeeeeker wel in de search:(

Je hebt dus echt niet gekeken, vul in:
"kabelinternet delen"

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
2 netwerkkaartjes en internetsharing (Windows, Winroute, o.i.d.). Wel netwerk, geen server :) .

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ehm, wat valt er te delen als je geen netwerk heb/wilt? ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• frankvanhoesel
Het staat echt niet in de search.

Iedereen heeft oplossingen d.m.v een netwerk of door middel van een servertje.

Maar ik wil eigenlijk gewoon de kabel splitten in twee, en dan daar 2 pc''s op aansluiten.

Zoals je dat met een tv ook kunt doen.

• frankvanhoesel
en het voordeel daarvan is dat je dus met je huisgenoot kunt internetten. Zonder dat je een server moet hebben .....

Het zijn 2 pc''s en er is een kabel abbonement. En er word niet tegelijk gebruik gemaakt van de verbinding, maar wel met 2 verschillende pc''s.

• stiena
  • Laatst online: 14-08 09:03
Dan gebruiken 2 pc''s toch 1 ip? Da gaat nie werken denk ik

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Je wilt iets dat niet kan. Simpelste blijft dan crosscable tussen 2 PC''s en eentje met extra NIC. Of een Router. Netwerk IS dus nodig... de rest vindt je in de search.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

kabel splitsen kan wel, maar dan wordt het wel de coax kabel. op deze manier zul je wel 2 kabelmodems nodig hebben en daar door dus 2 abbo''s krijgen

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Een netwerkkabel splitten doe je met een hub. Bij @home mag je (met bijbetaling) op die manier 2 pc''s aan je kabelmodem hangen. Geen server nodig dus.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 17:50 schreef mickgreen het volgende:
Een netwerkkabel splitten doe je met een hub. Bij @home mag je (met bijbetaling) op die manier 2 pc''s aan je kabelmodem hangen. Geen server nodig dus.
2 pc''s met een hubje er tussen wil toch echt wel zeggen dat je dan een netwerkje hebt. kijk, als je dan niets met dat netwerk doet, dat moet je dan zelf weten.

Verwijderd

In de computer totaal van deze week staat een heel stuk hoe je internet kunt delen met routers. (kastjes die als een server dienen buiten de pc).
Krengen zijn trouwens wel aan de prijs.:'(
Waarschijlijk is dat wat je zoek of niet?
Ik weet niet of het mag, anders kun je er ook gewoon een hub tussen gooien.>:)

• frankvanhoesel
Kijk een hub is ook geen probleem. Het gaat erom dat ik niet een router progje wil installeren zoals Wingate/Winroute/Sygate.

Want het gaat om 2 computers die er niet altijd zijn, en je dus niet op één van de pc''s een progje kunt installeren. Want als 1 van de laptop''s weg is heb je een probleem.

Ze maken dus ook niet gelijktijdig gebruik van de verbinding, maar het probleem bij Chello is dat je 2 verschillende mac adressen hebt en dat werkt dus niet.

Ik dacht eerst dat je gewoon de kabel uit de kabelmodem gewoon kon splitsen, en daar de laptops op aansluiten. Of de kabel uit de kabelmodem aansluiten op een hubje en daar de 2 laptops op aansluiten.

• BC3 Victim
bij @home vraag je voor 10 piek een extra ip adres, knalt de kabel in de uplink van je hub en klaar.. maar ja wel netwerk maar geen server

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• frankvanhoesel
bij @home vraag je voor 10 piek een extra ip adres, knalt de kabel in de uplink van je hub en klaar.. maar ja wel netwerk maar geen server
Kan dat ook bij UPC Chello ?

Verwijderd

NEE!!!!!
je kan geen kabeltje splitsen |:(

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Op maandag 07 mei 2001 18:03 schreef frankvanhoesel het volgende:
Kijk een hub is ook geen probleem. Het gaat erom dat ik niet een router progje wil installeren zoals Wingate/Winroute/Sygate.

Want het gaat om 2 computers die er niet altijd zijn, en je dus niet op één van de pc''s een progje kunt installeren. Want als 1 van de laptop''s weg is heb je een probleem.

Ze maken dus ook niet gelijktijdig gebruik van de verbinding, maar het probleem bij Chello is dat je 2 verschillende mac adressen hebt en dat werkt dus niet.

Ik dacht eerst dat je gewoon de kabel uit de kabelmodem gewoon kon splitsen, en daar de laptops op aansluiten. Of de kabel uit de kabelmodem aansluiten op een hubje en daar de 2 laptops op aansluiten.
Een UTP kabel kan je *niet* splitten :)
EN dat verhaal via een hubje... Als jij je chello kabel in een hub steekt, en er 2 laptops op aansluit, dan zit je met hetzelfde probleem met je mac-adressen. Dat kan dus niet. Maar aangezien het om laptops gaat, kan je niet gewoon er voor zorgen dat die ene laptop die thuis staat altijd dezelfde netwerkaart heeft? Een pcmcia kaartje verwisselen is zo gedaan... En dan heb je thuis altijd hetzelfde mac-adres..

edit:

Owja, chello geeft *geen* extra IP''s, behalve als je een zakelijk abo neemt.. Als je die 2 laptop op een hub aansluit, dan noemt chello dat een netwerk, en dat mag niet...

• BC3 Victim
kabel kan je wel splitten, is hier ook gedaan , alleen heb je niet alle 2 tegelijk verbinding .so what

• frankvanhoesel
Een UTP kabel kan je *niet* splitten
EN dat verhaal via een hubje... Als jij je chello kabel in een hub steekt, en er 2 laptops op aansluit, dan zit je met hetzelfde probleem met je mac-adressen. Dat kan dus niet. Maar aangezien het om laptops gaat, kan je niet gewoon er voor zorgen dat die ene laptop die thuis staat altijd dezelfde netwerkaart heeft? Een pcmcia kaartje verwisselen is zo gedaan... En dan heb je thuis altijd hetzelfde mac-adres..
edit:

Owja, chello geeft *geen* extra IP''s, behalve als je een zakelijk abo neemt.. Als je die 2 laptop op een hub aansluit, dan noemt chello dat een netwerk, en dat mag niet...
Dat is duidelijk info !

Tja, het probleem is wel dat het om een ingebouwde netwerkkaart gaat ( leuk hé compaq laptopjes )

En zoals het er dus nu naar uit ziet gaat het gewoon niet lukken ?

• Oni|A
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02-2005

Oni|A

Drugs are good, mkay?

waarom stel je niet exact hetzelfde in aan netwerk instellingen op beide pc''s ?

alleen zorgen dat ze niet tegelijkertijd zijn aangesloten, maar dat was volgens jou geen probleem?

;)

Do you sniff or smoke?
[Dutch Power Cows] Malloten United

• frankvanhoesel
waarom stel je niet exact hetzelfde in aan netwerk instellingen op beide pc''s ?
alleen zorgen dat ze niet tegelijkertijd zijn aangesloten, maar dat was volgens jou geen probleem?
Dat zou ik graag willen, maar het MAC adres van je netwerkkaart kun je niet instellen. Dus er zijn 2 verschillende MAC adressen, en Chello controleert het MAC adres.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Kort gezegd, wat je wilt kan op 2 manieren.

1. met een router, dan heb je maar een IP adres, geen extra kosten dus. Router is duur, vanaf 400 gulden. Netwerken is via een router ook mogelijk.

2. met een Hub, als beide pc''s hierop aangesloten zijn is dit zichtbaar voor de provider, dus extra IP a fl 10,= per maand extra betalen of afgesloten worden. HUB goedkoop 10Mb kost iets van 70 gulden.
Netwerken is mogelijk.

In beide gevallen dienen alle 2 de PC''s (Laptops) van een netwerkkaart voorzien te zijn.
Was in reacties allemaal vernoemd, maar voor een leek ? wat onoverzichtelijk.

Kabeltje splitsen gaat dus niet.

Het verhaaltje van een server met een progje als Winroute installeren houd inderdaad in, dat de als server geinstalleerde PC altijd aanwezig moet zijn en aan moet staan als de andere PC het Internet op wil.

Zelf meegemaakt dat het Internet door @home afgesloten werd toen een slimmerik? ff met een Hubje de verbinding deelde, zonder extra IP adres. Waren ze binnen 2 weken achter.

[jammer]
typ te langzaam
[/jammer]

? weet jij wat.

• BC3 Victim
chello controleert het mack adres hier niet.absoluut geen probs hier, de andere comp is een laptop , en dat werkt hier al zeker een jaar.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Als beide pc''s nooit tegelijk gebruik maken van het kabelmodem, kun je het volgende doen:

modem->hub->PC1
->PC2

en als de beide PC''s tegelijk aan moeten, even de netwerkkabel uit de pc trekken die niet op internet gaat (voor het aanzetten !)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo heb ik het gedaan: de UTPkabel van de modem naar de uplink van de hub en dan 2 UTP kabeltjes naar de 2 PC''s
Niks geen problemen met MAC''s ofzo.

Probeer maar zou ik zeggen.
En ik heb ook Chello als je je dat soms afvroeg.

• BC3 Victim
ik heb @home en dat werkt idd prima met een hubje en een extra IP adres.. kost wel een tientje meer maar dat maakt nie uit
PS je kunt ook een IP jatten maar ik weet niet of dat met chello ook opgaat..

• frankvanhoesel
chello controleert het mack adres hier niet.absoluut geen probs hier, de andere comp is een laptop , en dat werkt hier al zeker een jaar.
Zou je mij uit kunnen leggen hoe je dat precies hebt gedaan ? Dus met hub''s en instellingen ?

Alvast bedankt !

• frankvanhoesel
Zo heb ik het gedaan: de UTPkabel van de modem naar de uplink van de hub en dan 2 UTP kabeltjes naar de 2 PC''s
Niks geen problemen met MAC''s ofzo.
Probeer maar zou ik zeggen.
En ik heb ook Chello als je je dat soms afvroeg.
De plek waar ik er gebruik van maken is in Amsterdam {Chello} ik weet niet waar je er gebruik van maakt,en of dat inderdaad onderscheid geeft.

Maar jij zegt dat je met een hubje je verbinding deelt ? En dan allebei hetzelfde ip adres geven ofzo ?

Het probleem is dat ik het voor een vriend moet installeren, en ik weet niet wat de mogelijkheden zijn.

• BC3 Victim
ik snap dus ook niet waarom je geen 2 pc''s aan je chello MAG hangen.. want je bent gecapped , 16kb/sec up en 150kb/sec down..

hoe meer pc''s, hoe trager je het voor jezelf maakt en niet voor anderen :)

rare gasten die chello

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

MAC adressen kun je wel degelijk aanpassen, niet het echte hardware adress, maar via de drivers van veel kaarten kun je gewoon dat adress overrulen met een zelf ingevuld adres.

o.a. mijn 3Com & Realtek(8139) kunnen dat.
Op die manier kun je dus 2 computers exact dezelfde config geven (inclusief MAC). Je moet ze alleen niet tegelijk aanzetten dan.
Maar met gewoon kabeltje overpluggen kan je dat al geeneens.

Nu nog even een paar notebook kaarten vinden die dat kunnen (zit hem ECHT in de drivers alleen) en die in de notebookjes proppen...

Maar ja een ouwe server een paar goedkope PCI netwerkkaarten is erg snel goedkoper. :+

Laat maar.. .

Verwijderd

Als je twee pc''s tegelijk op inet wilt: router of server noodzakelijk!
Als je twee pc''s na elkaar op inet wilt, op zelfde modem, gewoon een hubje aan de modem, en de twee pc''s erinpluggen. (hubje op de data-in, aparte plug) En dan beide pc''s qua netwerk gelijk configureren volgens chello instellingen. Nogmaals, niet tegelijk aanzetten, anders komen er problemen!
Zal er ook even bij vermelden dat het mac-adres van de nic NIET uitmaakt, deze wordt NIET gecontroleerd, alleen de modem-mac.
Allemaal dubbel wat hier staat, maar het is hem blijkbaar niet duidelijk. ;)

• frankvanhoesel
Zal er ook even bij vermelden dat het mac-adres van de nic NIET uitmaakt, deze wordt NIET gecontroleerd, alleen de modem-mac.
Allemaal dubbel wat hier staat, maar het is hem blijkbaar niet duidelijk.
>:) Het is nu wel duidelijk, maar een boel mensen zeiden dat het MAC adres wel gechecked werd. Dat word het dus niet. Dan weet ik genoeg, en harstikke bedankt voor jullie info.

Ik ga het zo doen

Chello
|
Kabelmodem
|
Hub
|
+ ---- > Laptop 1
|
+ ---- > Laptop 2

En uiteraard niet tegelijk aan.

Merci !

• BC3 Victim
pfff als je ze niet alletwee tegelijk aan doet heb je geeneens een hub nodig, gewoon kabel overmidde zagen, en daar splitsen naar de laptops.simpel maar doeltreffend

Verwijderd

Of deze router aanschaffen. Niet goedkoop(750,-) wel makkelijk...

http://www.smc.com/smc/common/7004.html

Met print en DHCP server, werkt echt top!
Pagina: 1