[BC3] nieuwe hardware....

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hej, ik ben opzoek naar wat nieuwe hardware.... en denk zelf aan de volgende dingen:

1) proc amd thunderbird 1333 AXIA
2) mobo -> asus A7m266/ msi ?
eventueel een chaintech / dfi / soltek maar weet van deze borden niets af.....
zoek een leuk overclock bord met geen video / sound onboard en met ddr geheugen plaatsing...
3) ddr geheugen -> crucial : micron of Dane Elec? ze staan beide bij price watch de 256 mb voor +- 385 inclusief bezorgen...
4) kast Aopen bigtower + 300 watt voeding
-> hier heb ik wat over gelezen maar weet niet meer waar.... ergens dat er een fout in zat of zo?
5)hd ibm 60gb 60gxp serie
6)koeling: of een fob 38 of waterkoeling?
zou iemand wat kunnen vertellen wat betreft waterkoeling en die aopen kast? Weet namelijk vrijwel niets over waterkoeling.....
kan dat met iedere kast en hoe dan? de regenboog hier in maastricht heeft namelijk redelijk veel van die dingen...

gaat dat allemaal samen?
en wat zouden jullie er van zeggen....
iets van neem dat absoluut niet en waarom dan niet en wat dan wel?
bijvoorbeeld de p4 ipv amd thunderbird of de palomino als die er is? Let wel geld speelt op de achtergrond enigzins een rol maar als jullie me kunnen overtuigen om een p4 te nemen kan dat :)

ohw ja ik wil dit plaatsen bij / vervangen voor mijn huidige systeem:

* p3 500@700
* asus p3b-f
* 256 mb pc133 en 128 mb pc100
* ibm hd 13,5 gb 7200 rpm
* leadtek geforce2 gts 64 mb ddr :9~
* soundblaster live 1024
* promise udma 66 controller
* plextor 12x10x32x :9~
* philips 48x

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmm je bent hier al langer als ik.
Je zou het toch moeten weten>:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• pinodambini
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Waarom niet voor een snellere PIII gaan?
Zelf heb ik geen ervaring met de Thunderbirds e.d. maar je ziet echt VAAK in een van de forums dat iemand er wel een of ander probleem mee heeft. En wat merk je nou helemaal van het verschil in snelheid als je spelletjes speelt?

En als je voor een Thunderbird gaat, waarom DDR nemen? Er is bijna geen verchil tussen SDR en DDR (tenzij je 1fps meer wilt hebben tijdens het gamen :?)

Sorry dat ik nu geen uitgebreider antwoord geef, maar ben nu op mijn werk, en ken af en toe een paar minuutjes op dit forum kijken en reageren ;)

• Lord_T
waarom geen snellere p3 omdat mijn mobo maximaal 800 aan kan en dan is van 700 naar 800 niet echt interessant...

en ddr omdat dat volgens mij wel scheelt... ?
als je wat van die reviews zit op bijvoorbeeld tweakers.net dan komt ddr geheugen er redelijk goed uit en met de huidige prijzen is het zowiezo al een stuk interessanter...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op maandag 07 mei 2001 14:50 schreef Lord_T het volgende:

en ddr omdat dat volgens mij wel scheelt... ?
als je wat van die reviews zit op bijvoorbeeld tweakers.net dan komt ddr geheugen er redelijk goed uit en met de huidige prijzen is het zowiezo al een stuk interessanter...
http://www.tomshardware.com/mainboard/01q2/010409/kt266-05.html

lijkt mij niet echt interressant dus.

• wezep
  • Laatst online: 12-06 21:15
Waarom gooi je er niet een P3 1000Mhz in? Kan namelijk op een P3B-F.
De rest van het geld komt wel op in de kroeg ofzo.

• Lord_T
www.tweakers.net/reviews/188/4

daar staat wel iets heel anders....
nou ja nou is die review ook wel erg pro amd enzo...
maar misschien is het dan ook wel zo dat ik beter kan wachten tot de palomino die (misschien) beter geschikt is voor het ddr geheugen?

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op maandag 07 mei 2001 15:26 schreef Lord_T het volgende:
www.tweakers.net/reviews/188/4

daar staat wel iets heel anders....
nou ja nou is die review ook wel erg pro amd enzo...
maar misschien is het dan ook wel zo dat ik beter kan wachten tot de palomino die (misschien) beter geschikt is voor het ddr geheugen?
Is misschien wel beter ja. Waarom nu al upgraden eigenlijk? 700Mhz is niet bepaald erg traag toch? Alles werkt er lekker op. Ik denk dat je met dit systeem zeker wel tot Q3 van dit jaar lekker vooruit komt. tegen die tijd liggen de prijzen van de PIV ook weer wat lager en is dat misschien wel een interressante optie (misschien dat dan de nieuwe PIV met nieuwe socket al te krijgen is?).
Dan weet je ook gelijk hoe de Palomino het doet?

• Lord_T
Op maandag 07 mei 2001 15:28 schreef pinodambini het volgende:

[..]

Is misschien wel beter ja. Waarom nu al upgraden eigenlijk? 700Mhz is niet bepaald erg traag toch? Alles werkt er lekker op. Ik denk dat je met dit systeem zeker wel tot Q3 van dit jaar lekker vooruit komt. tegen die tijd liggen de prijzen van de PIV ook weer wat lager en is dat misschien wel een interressante optie (misschien dat dan de nieuwe PIV met nieuwe socket al te krijgen is?).
Dan weet je ook gelijk hoe de Palomino het doet?
probleem:
ik heb nu het geld....
bovenstaande zou +- 2500 ,- kosten en dan ben ik weer helemaal bij maar over 3/4 jaar ach wie weet wat er allemaal tussen is gekomen....

Als je nog iets over de onderdelen los weet....
over die kast en mobos bijvoorbeeld... houd ik me aangeraden...
hou wel van goede adviezen... :)

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Heb niks op je systeem aan te merken, als je dit neemt zou het namelijk een kewl systeem zijn B-)

Maar als je geld over hebt voor SCSI zou ik toch voor SCSI schijven gaan van IBM, zijn lekker snel :9~
Als je geen SCSI wilt, zo laten.

Heb zelf ook een bigtower van Aopen, en ben er zeer tevreden over :)

• Lord_T
^^
up

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Laat die jongen toch lekker een nieuw systeempje bouwen ipv een lullig P3 tje bijplaatsen.

Ga gewoon voor die 1333 AXIA met die Asus.

• Lord_T
edit:
te veel op enter drukken schiet niet op.....

• Lord_T
welke asus?
de a7v266?
a7m266?
of de chaintek / soltek / msi?
geef ''s wat meer advies.......
thnx
Thomas

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op maandag 07 mei 2001 19:49 schreef Lord_T het volgende:
welke asus?
de a7v266?
a7m266?
of de chaintek / soltek / msi?
geef ''s wat meer advies.......
thnx
Thomas
Als je info wilt over welk moederbord je hebt moet je de reviews afgaan. Hier heb je alvast een link waar je misschien wel iets wijzer van wordt: http://www.zdnet.com/pcmag

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Zeg Wezep kan je mij vertellen hoe dat gaat dan die PIII 1ghz in mijn compu want ik heb ook een P3B-F mobo. voor de rest PIII 500 256mb asus GF2 gts 32mb soundblaster live 1024 seagate 8.4 gig HD. Want ik wil nl ook mijn compu upgraden en ik zat te denken aan een TB maar als hier ook een PIII 1Ghz op kan dan doe ik dat liever.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Hey jongens,

Ik wil binnenkort wat onderdelen "vernieuwen" (bijna helemaal)..Ik heb op dit moment een PIII 500 en wil de volgende onderdelen kopen..:

*Processor AMD Athlon XP 1900+ 325,-

*Koeler Cooler Master FCPGA 1,6 GHz/Socket A 2000+ 15,-

*Moederbord MSI K7T266 Pro 2 Socket A (Duron/Athlon) 159,-

*Geheugen DDR Ram 256 Mb PC2100 266 MHz 93,-

*Maxtor DiamondMax Plus D740X 40 Gb 7200 rpm 129,-

*Asus V7700 GeForce2 Ti 64 Mb Pure (retail) 192,-

*Voeding ATX 300 W 34.00

Totaal 943,-

excl. BTW 814,-

------
de volgende onderdelen heb ik al en laat ik zitten:
*creative soundblaster live value
*cdrom/disk drive
*monitor (17inch) philips107s
*netwerkkaart(@home)
------

Nou is mijn vraag aan jullie tweakers of dit in zijn geheel een goede combinatie is, en/of jullie wat betere ideeen hebben..Ik wil wel rond deze prijs blijven...
alvast bedankt..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 12 februari 2002 21:56 schreef SC4RF4C3 het volgende:
Hey jongens,

Ik wil binnenkort wat onderdelen "vernieuwen" (bijna helemaal)..Ik heb op dit moment een PIII 500 en wil de volgende onderdelen kopen..:

*Processor AMD Athlon XP 1900+ 325,-

*Koeler Cooler Master FCPGA 1,6 GHz/Socket A 2000+ 15,-

*Moederbord MSI K7T266 Pro 2 Socket A (Duron/Athlon) 159,-

*Geheugen DDR Ram 256 Mb PC2100 266 MHz 93,-

*Maxtor DiamondMax Plus D740X 40 Gb 7200 rpm 129,-

*Asus V7700 GeForce2 Ti 64 Mb Pure (retail) 192,-

*Voeding ATX 300 W 34.00

Totaal 943,-

excl. BTW 814,-

------
de volgende onderdelen heb ik al en laat ik zitten:
*creative soundblaster live value
*cdrom/disk drive
*monitor (17inch) philips107s
*netwerkkaart(@home)
------

Nou is mijn vraag aan jullie tweakers of dit in zijn geheel een goede combinatie is, en/of jullie wat betere ideeen hebben..Ik wil wel rond deze prijs blijven...
alvast bedankt..
Ik zou geen MSI nemen. Over het algemeen vind ik dat hele brakke borden.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Wat raad je mij aan dan??? voor deze systeem...

Verwijderd

[topic=218256/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.