hej, ik ben opzoek naar wat nieuwe hardware.... en denk zelf aan de volgende dingen:
1) proc amd thunderbird 1333 AXIA
2) mobo -> asus A7m266/ msi ?
eventueel een chaintech / dfi / soltek maar weet van deze borden niets af.....
zoek een leuk overclock bord met geen video / sound onboard en met ddr geheugen plaatsing...
3) ddr geheugen -> crucial : micron of Dane Elec? ze staan beide bij price watch de 256 mb voor +- 385 inclusief bezorgen...
4) kast Aopen bigtower + 300 watt voeding
-> hier heb ik wat over gelezen maar weet niet meer waar.... ergens dat er een fout in zat of zo?
5)hd ibm 60gb 60gxp serie
6)koeling: of een fob 38 of waterkoeling?
zou iemand wat kunnen vertellen wat betreft waterkoeling en die aopen kast? Weet namelijk vrijwel niets over waterkoeling.....
kan dat met iedere kast en hoe dan? de regenboog hier in maastricht heeft namelijk redelijk veel van die dingen...
gaat dat allemaal samen?
en wat zouden jullie er van zeggen....
iets van neem dat absoluut niet en waarom dan niet en wat dan wel?
bijvoorbeeld de p4 ipv amd thunderbird of de palomino als die er is? Let wel geld speelt op de achtergrond enigzins een rol maar als jullie me kunnen overtuigen om een p4 te nemen kan dat
ohw ja ik wil dit plaatsen bij / vervangen voor mijn huidige systeem:
* p3 500@700
* asus p3b-f
* 256 mb pc133 en 128 mb pc100
* ibm hd 13,5 gb 7200 rpm
* leadtek geforce2 gts 64 mb ddr
* soundblaster live 1024
* promise udma 66 controller
* plextor 12x10x32x
* philips 48x
1) proc amd thunderbird 1333 AXIA
2) mobo -> asus A7m266/ msi ?
eventueel een chaintech / dfi / soltek maar weet van deze borden niets af.....
zoek een leuk overclock bord met geen video / sound onboard en met ddr geheugen plaatsing...
3) ddr geheugen -> crucial : micron of Dane Elec? ze staan beide bij price watch de 256 mb voor +- 385 inclusief bezorgen...
4) kast Aopen bigtower + 300 watt voeding
-> hier heb ik wat over gelezen maar weet niet meer waar.... ergens dat er een fout in zat of zo?
5)hd ibm 60gb 60gxp serie
6)koeling: of een fob 38 of waterkoeling?
zou iemand wat kunnen vertellen wat betreft waterkoeling en die aopen kast? Weet namelijk vrijwel niets over waterkoeling.....
kan dat met iedere kast en hoe dan? de regenboog hier in maastricht heeft namelijk redelijk veel van die dingen...
gaat dat allemaal samen?
en wat zouden jullie er van zeggen....
iets van neem dat absoluut niet en waarom dan niet en wat dan wel?
bijvoorbeeld de p4 ipv amd thunderbird of de palomino als die er is? Let wel geld speelt op de achtergrond enigzins een rol maar als jullie me kunnen overtuigen om een p4 te nemen kan dat
ohw ja ik wil dit plaatsen bij / vervangen voor mijn huidige systeem:
* p3 500@700
* asus p3b-f
* 256 mb pc133 en 128 mb pc100
* ibm hd 13,5 gb 7200 rpm
* leadtek geforce2 gts 64 mb ddr
* soundblaster live 1024
* promise udma 66 controller
* plextor 12x10x32x
* philips 48x
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)