Toon posts:

[BC3] Wat upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag }:Otjes,

Ik had ff een vraagje (tja, waarom zou ik anders hier posten ;))
Nou, ik heb het volgende systeem:

AMD Duron 800 Mhz
Abit KT7 Mobo
128 Mb RAM
4,3 Gb HD
Diamond Viper V770 (TNT2)

En ik vroeg me af waarmee ik de meest vooruitgang kon boeken. Ik ga binnenkort al 128 Mb RAM erbij kopen (is VET goedkoop!), maar vroeg me af of ik beter eerst een nieuwe HD kon kopen of dat ik beter eerst een GForce2 ofzo kon kopen... wat is de bottleneck? Ik gebruik m''n PC voornamelijk voor gamen, dus heb wel FPS nodig!

Groet,

:+

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

nieuw HDtje zou beter zijn :)

Maa als het alleen over de FPS gaat een Geforce 2 Ultra en als je geld ovber hebt koop je een Geforce3

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Met een beetje zoeken was je er wel uitgekomen, maar goed:

Een Gforce 2 kaart geeft je de beste performance, je CPU is meer als voldoende voor je games en trekt je tnt2 op het moment aan de max.

Een upgrade naar een MX verdubbelt je graphics performance.

// zo snel kan ik niet typen met 2 vingers :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Als je FPS wil hebben dan zou ik naast dat geheugen inderdaad gaan denken aan een andere videokaart.. Maar het hangt er wel vanaf wat voor soort spellen je gaat draaien.. Q3 bijvoorbeeld is minder processor afhankelijk, UT veel meer..

Een GeForce2 GTS lijkt me een goede keus, is op dit moment redelijk goedkoop, als je nog even wacht tot de GeForce3 redelijk verkrijgbaar is gaat de prijs nog wel iets omlaag denk ik..

Succes!

Verwijderd

Nouja verdubbelen zou ik niet te snel zeggen met een MX. Koop dan liever een GF2-GTS.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Enneh, niet dat het veel met gamen te maken heeft, maar een grotere hd zou ik toch wel willen als ik jou was.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 07 mei 2001 13:37 schreef bastard het volgende:
Nouja verdubbelen zou ik niet te snel zeggen met een MX. Koop dan liever een GF2-GTS.
Ok ok, toegegeven, niet in elke game, maar b.v. je 3d mark score wel, en dat geeft een goede indruk van de prestatieverbetering.
Kijk maar eens naar scores van TNT2 kaarten en MX-en.
Maar als je de poen hebt natuurlijk een GTS
Kopen!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

3dMark is nou niet bepaald Real Life Performance :). Veel van die dinegn in 3dmark worden niet zo extreem gebruikt in spellen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grotere HDD is niet eens zo relevant (draai in m''n P700@933 zonder problemen met 13.6GB), wel snellere. Die 4.3 is tenzij je iets heel geks hebt hooguit 5400RPM, misschien niet eens dat. En dat is in real life (itt 3DMark) erg te merken. Als ik jouw sys had zou ik HDD (vervangen met 7200RPM model, ATA66 of 100- maakt niet zoveel uit), RAM upgraden en dan pas als je geld over hebt gaan denken aan de videokaart. Wat je daaraan uitgeeft is een kwestie van prioriteiten. Natuurlijk is een GF3 het snelst, maar als ik nu m''n TNT2 ging vervangen zou het allicht een ATi of een Kryo worden (of misschien zelfs een Matrox G450- ik speel nauwelijks 3D spellen, maar word die twijfelachtige 2D van de TNT ondertussen kotsbeu:r)

Hoe dan ook, eerst HDD en RAM, dan verder kijken.

Oslik blyat! Oslik!

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

een voodoo5 5500 agp is ook wel leuk voor je systeempje is momenttel ook niet duur meer (als je er nog een kan vinden)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Grotere hd

Verwijderd

Dat mensen hem hier aanbevelen om eerst een grotere/snellere HDD te nemen vervolgens RAM en dan pas te gaan kijken naar een vid.kaart.
Dat begrijp ik niet helemaal :?

Hij zegt duidelijk dat hij z''n systeem voornamelijk gebruikt voor het gamen, en wat dan de bottleneck is. Dat is dus de VIDEOKAART!

Een snellere schijf daar krijg je heus geen hogere framerate van hoor |:(
En van een grotere schijf al helemaal niet.
Een snellere schijf levert alleen snelheidswinst bij het laden van levels en het starten van het spel etc.

Het uitbreiden van je geheugen boven de 128MB brengt ook al niet zoveel versnelling met zich mee in games. Hooguit 4-8 FPS. Ik heb het uitgeprobeerd. Voor een beetje gamen is 128MB zat.

Wees dus wijs een koop gewoon de snelste 3d kaart die je budget toelaat.

Mijn advies is Eerst 3D kaart en daarna HDD, RAM.

veel suc6

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04
niet te lang wachten met kopen van gf2, anders zijn ze dadelijk niet meer te krijgen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Eerst een HD. TNT2 doet nog wel even mee, kan je straks megacheap een 3d kaart kopen, die maximaal presteert met je huidige CPU. 4 Gb schijfje remt je PC enorm met opstarten etc. FPS gaat een nieuwe HD inderdaad niet brengen, maar wel een stuk sneller opstartende pc en programma''s.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Weer zo''n Viper Slachtoffer... (V770 dan hè)

Diamond heeft bekend gemaakt dat de discontinued is das alles wat ik kan zeggen, ik heb hem namelijk een zwieper uit het raam gegeven :)

LaterZ

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Nieuwe hdd, eventueel nieuwe proc, nieuwe videokaart

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Pagina: 1