[BC3] Stukje hardware aangebrand

Pagina: 1
Acties:

• Aiyakido
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09-2022

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
Naar mijn weten klopt het over het algemeen niet als je moederbord het begeeft na een jaar. Als dan ook je processor bruin is geworden van onder (hij zou te warm zijn geworden)
Ik heb geen idee wat er gebuert kan zijn.
misschien meer mensen met dit probleem de laatste tijd
(ik heb trouwens een pentium 3 500 mhz)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

heh? Maak die eerste zin eens af. En die 2e ook trouwens. Lees voor de grap je vraag eens over. Ik snap er helemaal niks van.
Je moederbord doet het niet meer en je processor is bruin geworden van de onderkant? Wat er dan aan de hand is ofzo??
:?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
zo beter

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Stukken ja. Nu nog even wat meer gegevens erbij (oc''ed? processor al op ander bordje geprobeerd? Met Ram getest? Piept je mobo nog of doet ie helemaal niks? Draaien je fannetjes wel (voeding)? ). Verzin nog maar meer.

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
moederbord doet geen fuck
maakt niet een geluid
ff iets duidelijker
ik zet mijn pc aan (nog geen probleem)
ben een kwartier bezig maar valt dan uit (das cut)
gaat vanzelf weer aan (gelukkig)
ben net aan het opstarten en valt weer uit (fuck)
haal de stroom er ff af en gaat daarna gewoon weer aan (owkee)
maar dan valt hij bijna gelijk weer uit (fuck jou rot maar op stom cut apparaat)
volgende dag gebeurt het weer maar toen begoen de hel pas na 4 uur
werd zelfs zo kwaat dat er een wondje in de vorm van een schroefje op mn hand staat
|:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een wondje op je hand?
Als je zo uitflipt op computers zou ik nog maar eens nadenken of je wel met computeren moet doorgaan |:(

Je processor raakt blijkbaar oververhit, misschien te weinig koeling??? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
ledjes blijven trouwens wel branden dus er staat nog spanning op
op moment word de chip op een ander moederbord geprobeerd
kost wel flink wat poen als zowel chip als bord naar de klote zijn gelijk 1000 gulden

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

hm.. hij is dus niet overgelocked? Want dat spontane crashen wijst erop dat ie te heet wordt. De reden dat het daarna veel korter duurt voordat ie crashed is dat ie dan nog warm is van de vorige keer. Dus kijk even goed of je cpu fan nog draait en voel aan je processor/heatsink of ie niet echt loeiheet is net nadat ie gecrashed is. Als dat zo is wordt ie gewoon te warm en moet je hem terugklocken. Als je hem niet hebt overgeclocked moet het aan de koeling liggen. Je fan functioneerd niet meer ofzo. Misschien maakt ie geen contact meer met de cpu? (bv doordat het clipje los is). Even proberen je fan/heatsink eraf en erop te zetten. Gelijk ff kijken hoe het dan met de koelpasta zit.
Als ie het dan nog doet is het heel erg raar.

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
daar zou ik maar niet aan twijfelen aan de koeling
dat wondje was trouwens nadat ik er al iets van 72 uur mee bezig was geweest dan wil je wel geiriteerd raken als het dan nog gebeurt

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

en? Wordt ie gewoon heet?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je zegt in je eerste post zelf dat je proc te warm is geworden (ofzo, ik kan eigenlijk alleen ABN parsen...). En nu zeg je dat je niet aan de koeling hoeft te twijfelen. Volgens mij is je koeler gewoon brak :).

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

ja.. dat zou ik ook zeggen. Ik zie geen andere verklaring. Misschien heeft z''n pIII zichzelf stiekum overgeclocked. Of misschien staat de pc sinds kort met z''n intake bij een kachel die de lucht 85 graden maakt ofzo. Anders kan ik het ook niet verzinnen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Als je zeker weet dat je processor niet te warm wordt (ff niet overclocken :) ), kan het ook zijn dat je voeding niet helemaal goed meer is, dat ie af en toe uitvalt.
Doet de koeler van je voeding het nog?
Of misschien is een van je kaarten stuk? Probeer eens een tijdje te draaien met alleen je grafische kaart. Werkt dat stabiel dan 1 voor 1 kaarten terugzetten en opnieuw testen.
Probeer systematisch alles uit te sluiten, op die manier kom je vanzelf te weten waar het probleem ligt.

Suc6 :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1