[BC3] Intel 440BX-2 start niet op na aansluiten CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Systeem:
Intel 440BX-2
Intel PIII-450
128MB PC100 SDRAM
Quantum Fireball 8,4GB (Prim. Master)
Asus CD-S500 50x CD-ROM
Creative Riva TNT2 M64 16MB
Target 230W voeding

Probleem: Op het moment dat ik een willekeurige stekker in mijn CD-ROM stop en de PC aanzet, gaat de voeding aan, de CPU-fan draaien, mijn HD even ratelen en vervolgens gebeurt er niets meer. Ik heb de CD-ROM nog niet eens aan een IDE kabel gehangen - er loopt nu dus slechts een kabel van mijn moederbord naar mijn HD, in de secondary IDE zit geen kabel.

Het probleem doet zich voor sinds ik de CD-ROM drives van twee computers heb verwisseld. Voorheen draaide mijn Creative 48x perfect. Ook de Asus CD draaide probleemloos in mijn andere PC.

Hopelijk kan iemand mij iets vertellen over de aard van dit probleem. Ik kan (waarschijnlijk) zolang werken met mijn SCSI brander, maar uiteindelijk wil ik natuurlijk wel gewoon die Asus kunnen gebruiken.

Alvast bedankt!

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Willekeurige stekker?? Da''s nooit goed. Misschien moet je juist wel een IDE kabel inpluggen. Als ie op de 1e(primaire) komt moet je jumpertje van je cd-drive op slave. Komt ie op de 2e(secundaire)(als enige) dan moet ie op master.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen