[BC3] opnemen met tv kaart , welk systeem ?

Pagina: 1
Acties:

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:11
Ik heb hier 2 pc''s. een amd k6 2 500 mhz, 128 mb en een 8m on board video kaart.
en een p3 667 mhz 128 mb met een tnt riva 2 32 mb erin.

Nu wil ik dus een tv kaart kopen om dus van televisie op te nemen. Zou dit op het amd systeem kunnen ? en waar hangt het vanaf waarom het niet zou kunnen, door de slechte video kaart ? of ligt het voornamelijk aan de kwaliteit van mn tv-kaart.
En zou het opnemen dan wel kunnen op het pentium systeem ? of moet daar eigenlijk dan een betere video kaart in ?

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ligt voornamelijk aan de TV-kaart je moet op de doos kijken van die kaart of in een text bestand wat de minimale eisen zijn. Persoonlijk zou ik hem zelf in het Pentium systeem zetten omdat dit het snelst is.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• NoReseth
Op maandag 07 mei 2001 08:57 schreef cool0 het volgende:
Ligt voornamelijk aan de TV-kaart je moet op de doos kijken van die kaart of in een text bestand wat de minimale eisen zijn. Persoonlijk zou ik hem zelf in het Pentium systeem zetten omdat dit het snelst is.
Ik denk dat iedereen zegt dat ie in het pentium systeem moet. maar die pc is dus niet van mij en dat amd systeem wel.
ik kan ze allebij wel gebruiken maar als het in de amd kan doe ik het liever in de amd

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Je kan het denk ik wel in het AMD systeem doen. Maar dat ligt dus echt aan de kwaliteit van je tv-kaart krijgt hij er veel problemen mee dan zou je je videokaart ook moet upgraden maar ik denk niet dat dat een probleem zou worden. Ik heb wel eens systemen met mindere specs inc videokaart afgeleverd nooit problemen dus zou zeggen ga ervoor

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik neem zelf vanaf analoge bronnen op (TV/Video/Hi8-Camera, LP/MC), op mijn daarvoor in elkaar gezette pc.
- Socket7 mobo met onboard 8MB video (cheapo)
- AMD K6-II 500
- 128+32MB RAM
- mijn ''oude'' Quantum 30GB schijf
- PCI Brooktree 878 Chipset gebaseerde TVkaart (cheapo)
- SBLive 1024 Player

Als ik schrijf cheapo dan bedoel ik ook cheapo... het goedkoopste wat ik kon vinden, ongeacht de kwaliteit.

Capture doe ik op 352x288@25 (PAL-VideoCD format) YUV411-codec, PCM uncompressed, met de fileserver van VirtualDub.
Werkt prima, YUV heeft alleen een hele lage compressie, dus schijfruimte moet je wel in overvloed hebben. Hogere "on the fly" compressie is niet haalbaar op het systeem (frameloss).
Daarna knippen en plakken in VirtualDub en recompressie naar DivX-MP3, dat duurt wel even op een K6-II 500...
Branden, en je hebt je vakantie video op CD.

TV programma''s kan je natuurlijk op dezelfde manier doen, en dan beslissen of je hem wilt branden of niet. Ook kan je in VirtualDub tot op de frame de reclameblokken eruit knippen. Het resultaat: een mooie film zonder irizooi erdoorheen.

Als je echt TV "on the fly" wilt doen, dan kan je natuurlijk ook in een >600Mhz systeem een Ati All in Wonder Pro prakken, en genieten van de "view on demand" optie... kijken terwijl hij nog opgenomen wordt, pauze om een biertje te pakken, en verderkijken waar je gebleven bent... zie de website van Ati over meer info.

Je hoeft niet de snelste pc te hebben, als je genoegen neemt met lager resoluties (onder 640x480) of je moet een hardware based compressie hebben zoals bijv. MJPG/MPG1 op de kaart zelf.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
de videokaart is zelden het probleem bij TV-kaarten, vrijwel iedere kaart met minimaal 4MB VRAM zou moeten werken. Wat de restrictie is bij opnemen is eerder de snelheid van de CPU, die van de harde schijf en de hoevelheid intern geheugen die je in je systeem hebt zitten. M.a.w. met die P3-667 die je daar hebt staan kun je live DivX ;-) filmpjes streamen in (384x288) van TV, maar met die AMD hoef je dat niet te proberen, normale AVI in hetzelfde formaat zou uncompressed nog net kunnen. Dat zou je proefondervindelijk moeten vaststellen.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• NoReseth
en welke tv-kaart kan ik er dan het beste in doen want daarover verschillen de meningen ook nogal heb ik gelezen in vorige topics.
ik zat zelf te denken aan " Miro Video PCTV Pro " of een hauppage.

• NoReseth
Op maandag 07 mei 2001 09:18 schreef -ScuL- het volgende:
de videokaart is zelden het probleem bij TV-kaarten, vrijwel iedere kaart met minimaal 4MB VRAM zou moeten werken. Wat de restrictie is bij opnemen is eerder de snelheid van de CPU, die van de harde schijf en de hoevelheid intern geheugen die je in je systeem hebt zitten. M.a.w. met die P3-667 die je daar hebt staan kun je live DivX ;-) filmpjes streamen in (384x288) van TV, maar met die AMD hoef je dat niet te proberen, normale AVI in hetzelfde formaat zou uncompressed nog net kunnen. Dat zou je proefondervindelijk moeten vaststellen.
de harddisk in mn amd is een western digital met 7200 rpm. Als ik er nou nog is wat geheugen bij gooi , zou het dan wel beter gaan met opnemen of blijf ik problemen houden met de snelheid van mn processor ?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
het gaat ongetwijfeld iets beter, afhankelijk van hoeveel programma''s je op de achtergrond hebt lopen, maar erg grote verschillen hoef je tussen 128 en bijvoorbeeld 192 mb niet te verwachten
192 is trouwens sowieso wel een lekker aantal voor zo''n systeem :)
heh, ik wou dat ik geld had dan zou ik mijne naar 256 brengen :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1